Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669169 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2310 Gepost op: 24 August 2013, 19:47:07 »
Maar dit is mijn persoonlijke mening/idee hierover :-X

Als je dit hele topic even goed doorleest, zul je zien dat je je mening een beetje moet herzien...

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2311 Gepost op: 30 August 2013, 15:25:53 »
RTL-[Z] weet te melden dat NS nu formeel het koopcontract met AnsaldoBreda heeft opgezegd.

Zie http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ns-zegt-koopcontract-ansaldobreda-formeel-op

Sander

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2313 Gepost op: 02 September 2013, 15:50:07 »
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2314 Gepost op: 06 September 2013, 23:08:11 »

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4690
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2315 Gepost op: 07 September 2013, 08:31:45 »
Was net ook in het Radio 1 journaal. Hierin werd verteld dat ze tussen Watergraafsmeer en Maarssen gaan rijden.

Marco

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2316 Gepost op: 07 September 2013, 08:37:32 »
Tussen Maarssen en Watergraafsmeer? Is daar dan ook 3000V aanwezig? Of kan de Fyra blijkbaar ook rijden op 1500V?

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2317 Gepost op: 07 September 2013, 08:42:03 »
De V250 naar Brussel begint zou toch in Amsterdam Centraal beginnen? Wordt daar 1500V gebruikt? ;)


Citaat uit het bericht: "De snelheid bedraagt hooguit honderd kilometer per uur"

Is AB al gevraagd of bij deze snelheid de stellen niet uit elkaar vallen?  ;D

NS: we gaan een stukje rijden met de V250, hoe snel mogen we maximaal rijden?
AB: ligt eraan met welk stel jullie gaan rijden.
NS: voor vannacht staat een rit met de 4806 gepland.
AB: maximaal 70 km/uur, anders laat de ducktape los...
« Laatst bewerkt op: 07 September 2013, 08:46:38 door Ed van Mierlo »

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4690
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2318 Gepost op: 07 September 2013, 08:45:29 »
Tussen Maarssen en Watergraafsmeer? Is daar dan ook 3000V aanwezig? Of kan de Fyra blijkbaar ook rijden op 1500V?

Aangezien dat ding ook van A'dam Centraal naar Schiphol kan/kon rijden, kan hij ook op 1500V.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2319 Gepost op: 07 September 2013, 08:51:23 »
Dus stel, NS verliest het bij de rechter en ze zijn gedwongen om de treinstellen af te nemen, dan kunnen ze ook elders op het net worden ingezet. Naar België zal niet meer gaan want daar zijn ze niet toegestaan.

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2320 Gepost op: 07 September 2013, 11:15:32 »
Volgens mij mogen ze nog wel door België rijden, maar niet meer met passagiers. Testritten in België mogen volgens mij nog wel.
Misschien mag de V250 ook ingezet worden voor goederenvervoer in België. Een aftakking richting Aalstmeer maken op de HSL bij Hoofddorp, en de bloemen van FloraHolland gaan met 250km/h richting België.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2321 Gepost op: 07 September 2013, 11:20:48 »
De Hanzelijn is een kwestie waaraan ik mij erger aan NS. De aanleg van deze lijn heeft de treinreiziger veel te weinig winst opgeleverd. de NS hanteert voor deze lijn een hogere kilometerprijs en dat wordt niet goed gemaakt door een hogere maximum- en gemiddelde snelheid. NS heeft het materieel niet om betere prestaties neer te kunnen zetten. Behalve als de rechter anders gaat beslissen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2322 Gepost op: 07 September 2013, 11:31:41 »
Ja, en? Moet NS dan een V200 gaan bestellen voor de Hanzelijn? Dat gaat nog lachen worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2323 Gepost op: 07 September 2013, 11:43:33 »
Je bedoelt een V250? Nee, geen extra exemplaren bestellen. Dat lijkt mij niet goed.  Maar als de NS er mee blijft zitten omdat de rechter ze dwingt af te nemen, dan is inzet misschien de beste oplossing. De onderhoudskosten zullen waarschijnlijk wel hoger zijn. Maar dat is misschien beter dan alles in één keer af te schrijven. En voor inzet op de Hanzelijn is ook nog wel iets te zeggen. Daar zet NS momenteel ook een wanprestatie neer.
« Laatst bewerkt op: 07 September 2013, 11:46:48 door MR »

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2324 Gepost op: 07 September 2013, 12:56:59 »
AB: maximaal 70 km/uur, anders laat de ducktape los...

Duct tape, denk ik. Of bedoel je eigenlijk te zeggen dat die Fyra-treinstellen met hun gekke vorm wel in 'een vrolijk weekblad' thuishoren?   :D

mvg,
Gert