Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:07:04
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 01:14:03
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Fleischmania Nostalgia door ArjanB
15 July 2025, 22:37:44
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ruben1990
15 July 2025, 21:22:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Station Roodeschool door Nohome
15 July 2025, 20:36:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
15 July 2025, 20:33:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Remco vM
15 July 2025, 19:31:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
15 July 2025, 15:24:52
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
15 July 2025, 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
15 July 2025, 13:34:58
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
15 July 2025, 13:05:32
Een nieuw begin door dreezy
15 July 2025, 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
15 July 2025, 11:11:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
15 July 2025, 10:06:19
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642979 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #735 Gepost op: 12 February 2013, 23:45:34 »
Ik denk ook wel dat dit een fiasco gaat worden,

Wordt? Is! Ik heb al begrepen dat de concessie al bij de algemene concessie voor NS op het hoofdnet getrokken gaat worden. Ik denk zo dat de staat met heel veel minder inkomsten rekening moet gaan houden dan waar ze bij de aanbesteding recht op had. Maar de staat wist ook wel dat het niet zou kunnen, zo wordt beweerd. Blijkbaar moest en zou NS die concessie hebben. Volgens mij is dat de belangrijkste fout, nog fouter dan het uiterlijk van de Fyra, die echt wel eens zou kunnen gaan rijden.
« Laatst bewerkt op: 12 February 2013, 23:55:20 door MR »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #736 Gepost op: 13 February 2013, 11:23:59 »
Het is stil voor zover het om feiten gaat, dus gaan we over tot speculatie en van-horen-zeggen berichten waar we niks mee verder komen.

Het enige dat wel vast staat is dat de belofte van Ansaldo-Breda dat de Fyra binnen een week weer zou rijden, niet is uitgekomen. Maar dat verbaast natuurlijk niemand.

Dirk

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #737 Gepost op: 14 February 2013, 13:10:04 »
De NS staat niet alleen in het doen van minder geslaagde aankopen, de DB heeft inmiddels ook besloten de gang naar de rechter te volgen. Hier is Bombardier de leverancier die z'n opdracht niet goed heeft uitgevoerd..
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3203870/duitse-spoorwegen-klagen-treinenfabrikant.html
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #738 Gepost op: 14 February 2013, 14:58:55 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #739 Gepost op: 14 February 2013, 15:02:21 »
Ik moet wel lachen en hard ook!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #740 Gepost op: 14 February 2013, 15:17:49 »
Ik zie wel een relatie met het bericht dat de NS meer winst heeft gemaakt in 2012 terwijl het het bedrijf net weer heeft aangekondigd volgens winterdienstregeling te rijden en  de aanhoudende problemen met Fyra die de staat in ieder geval veel geld kost.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #741 Gepost op: 14 February 2013, 20:09:29 »

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #742 Gepost op: 14 February 2013, 20:45:40 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8468
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #743 Gepost op: 14 February 2013, 21:38:31 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...
Waarschijnlijk zijn ze jaloers op het NS systeem om de planning in een dag te veranderen en niet op de winterdienstregeling.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #744 Gepost op: 15 February 2013, 07:43:56 »
Je houd het niet voor mogelijk gisteren gespot te Antwerpen bij treinen verschooten"'http://3.bp.blogspot.com/-kCDEzVOm_-Y/UR0RZPnFSpI/AAAAAAAAAKc/U0eRpwlv5is/s1600/Fyra+rijtuigen.jpg" Ik heb geen idee wie de fabrikant is.
Groetjes
Johnny

Eric "den Belg"

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #745 Gepost op: 15 February 2013, 07:58:48 »
die zijn van LS met art.nr. 44057 (CRm B end, ICRm B en ICRm B) 

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #746 Gepost op: 15 February 2013, 11:24:01 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Ik neem aan dat je met de 'NS 2600' de SLT bedoeld? Die rijden inmiddels al twee winters vrijwel probleemloos (lees: ik heb er nog geen ernstige storingen mee gehad) en heeft zich nu wel "bewezen". Dit staat natuurlijk los van mijn mening over dit Bart Smit-speeltje.
Groetjes,
Emiel

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #747 Gepost op: 15 February 2013, 11:29:13 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #748 Gepost op: 15 February 2013, 11:34:16 »
De DE3 in 1934, een nieuw type treinstel waar bouwer Werkspoor geen ervaring mee had, liep ook helemaal niet goed. Ter vervanging werden geen intercity's maar Stoomdiesels aangeboden. Werkspoor zou failliet zijn gegaan als NS niet geholpen had en ook nog bereid was om voor de te laat geleverde en slecht functionerende treinstellen een hogere prijs te betalen. Uiteindelijk vanaf 1937 is het toch nog goed gekomen. Als dat met een dergelijk hopeloos project gelukt is met doorzettingsvermogen, waarom zou dat niet met de V250 kunnen? 

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #749 Gepost op: 15 February 2013, 11:45:47 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.

Die diesel bedoel ik inderdaad, niet de SLT's. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)