Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar  (gelezen 56524 keer)

Gert1

• Gast
Re:Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar
« Reactie #286 Gepost op: 22 October 2012, 13:24:06 »
Tot die tijd geniet ik van de privé tentoonslettingen

Ongetwijfeld kom je daar heel speciale modelletjes tegen. Wees maar zuinig op de foto's!   8)

mvg,
Gert

Gert1

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: 22 October 2012, 13:27:35 »
Eh Eric, wel eens van het modelspoorevenement 'Rail' gehoord?
En je weet welke locatie daar voor gebruikt wordt?

mvg,
Gert

rjr

• Offline Offline
« Reactie #288 Gepost op: 22 October 2012, 13:46:42 »
.. een handige schoudertas en beperk de hoeveelheid proviant die je meesleept.

Dat heeft niks met de buggy-discussie te maken, want die hoeven doorgaans niet tussen kijkerspubliek doorgedrukt te worden bij het kijken naar een baantje.

Van die schoudertasjes krijg je last van je schouder/rug. En hoe kan ik de hoeveelheid proviant nu beperken. Voor een volle dag weg, van 8:30 tot 19:00 uur deze vrijdag, met kind heb ik gewoon een minimale hoeveelheid drinken en eten nodig. En zo veel extra's had ik niet bij me.

En die buggy neem ik juist mee om te zorgen dat mijn zoon ook kan kijken bij die banen. Bij de handel is die dan weer niet nodig, die tafels zijn laag, en daar laten we hem dan meer in het midden van het pad staan.

Bij de banen wordt er soms wel iets geregeld met opstapjes, heel netjes en handig, maar toch niet voldoende. Die staan meestal op beperkte plaatsen, en niet langs de hele baan, en, in elk geval mijn zoon, wil altijd precies daar kijken bij die leuke auto/brug/boom/iets waar die verhogingen nu net niet staat :).

Wat buitenlandse beurzen betreft, die bezoek ik ook met rugzak, en in veel gevallen nog voller omdat ik dan nog langer van huis ben, en dus nog meer mee moet nemen. Dat je ze daar toch niet zo veel ziet heeft te maken met de gewoontes van de verschillende landen. Ga op vakantie maar eens een stad bezoeken. De mensen met rugzak zijn over het algemeen Nederlanders. Die kiezen voor het gemak, en houden de handen dus graag vrij.

Daar waar je dus veel Nederlanders tegen komt zul je rugzakken blijven zien. En in plaats van het gehele Nederlandse volk te veranderen zodat ze voor een minder handige oplossing gaan kiezen, kun je denk ik sneller je zelf wat veranderen en er aan wennen zodat je een volgende keer ook zonder irritatie kunt genieten van al het moois wat z'n beurs wel te bieden heeft in plaats van die enkele rugzak die je tegen je aan voelt komen. Ik heb toch echt veel meer contact gehad met andere bezoekers direct dan met rugzakken van die bezoekers. En om nu alle bezoekers bij de ingang achter te laten kan niet het doel van de beurs zijn  ;D.

Pauw Gauwes

• Offline Offline
« Reactie #289 Gepost op: 22 October 2012, 13:46:59 »
iki ben het hier niet mee eens.
aangezien ik 3 uur nodig heb om in utrecht te komen neem ik wel een rugtas mee met eten.
als dit niet meer kan kom ik dus niet meer op beurzen.
aangezien ik veel op beurzen koop verdienen de standhouders ook minder

Je zegt dus feitelijk dat je geen 3 uur zonder eten kan. Waarschijnlijk lig je dan ook 's nachts met die rugzak in bed, neem aan dat je consequent bent.
Ook er wel eens aan gedacht dat er nu misschien  mensen wegblijven door dit hinderlijke gedrag?
Die kopen heus ook spullen daar heb je geen rugzak voor nodig, dat is ook gemiste omzet, nogmaals het gaat om die grote dingen, over een normale tas heb ik het niet. Je moet je gewoon voorstellen als iedereen met die enorme dingen gaat lopen er geen doorkomen meer aan is, waarom doe jij het dan wel?

Groet,

Pauw

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #290 Gepost op: 22 October 2012, 13:51:06 »
Wat een gezeik. Zijn het geen buggies, dan wel rolstoelen en rollators. Nu is het rugzakkies tijd  ??? Sorry mensen maar de'r zijn belangrijker dingen in het leven dan je hier druk over te maken.

Pauw Gauwes

• Offline Offline
« Reactie #291 Gepost op: 22 October 2012, 13:52:14 »

Wat buitenlandse beurzen betreft, die bezoek ik ook met rugzak, en in veel gevallen nog voller omdat ik dan nog langer van huis ben, en dus nog meer mee moet nemen. Dat je ze daar toch niet zo veel ziet heeft te maken met de gewoontes van de verschillende landen. Ga op vakantie maar eens een stad bezoeken. De mensen met rugzak zijn over het algemeen Nederlanders. Die kiezen voor het gemak, en houden de handen dus graag vrij.

Daar waar je dus veel Nederlanders tegen komt zul je rugzakken blijven zien. En in plaats van het gehele Nederlandse volk te veranderen zodat ze voor een minder handige oplossing gaan kiezen, kun je denk ik sneller je zelf wat veranderen en er aan wennen zodat je een volgende keer ook zonder irritatie kunt genieten van al het moois wat z'n beurs wel te bieden heeft in plaats van die enkele rugzak die je tegen je aan voelt komen. Ik heb toch echt veel meer contact gehad met andere bezoekers direct dan met rugzakken van die bezoekers. En om nu alle bezoekers bij de ingang achter te laten kan niet het doel van de beurs zijn  ;D.

Precies wat je zegt het zijn altijd Nederlanders dezelfde die ook altijd hun caravan afladen met aardappels omdat het niets mag kosten. Wat moet ik dan aan mezelf veranderen ook met zo een gedrocht rond gaan lopen en vooral niets besteden omdat het niets extra mag kosten. Kom op zeg je bent een dagje uit dan ga je toch niet zo lopen hinderen om wat uit te sparen.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #292 Gepost op: 22 October 2012, 13:53:01 »
Hij heeft alleen al 3 uur nodig om er te komen, daarnaast nog weer 3 uur om thuis te komen. is al 6 uur zonder eten, en dat nog maar alleen om de ingang van de beurs te zien. Als je de beurs ook nog over wil van 10:00 tot 18:00 is dat dus nog eens 8 uur. Totaal dus 14 uur zonder eten en drinken.

Kun jij zo lang zonder en dan toch actief zijn met rond lopen ( toch wel iets anders dan slapen lijkt me )

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #293 Gepost op: 22 October 2012, 13:55:39 »
Je zegt dus feitelijk dat je geen 3 uur zonder eten kan. Waarschijnlijk lig je dan ook 's nachts met die rugzak in bed, neem aan dat je consequent bent.
Pauw, je bent aan het overdrijven.
Als ik op reis ga neem ik ook altijd eten en drinken mee. Je hebt zeker nog nooit meegemaakt dat een treinreis door een of andere calamiteit tot stilstand komt. Dan heb je geluk als je in een groot station belandt, want daar is altijd wel wat te koop. Maar als die trein in the middle of nowhere tot stilstand komt, en je mag er niet uit, dan ben je blij dat je iets bij je hebt.

Wat die rugzakken betreft, ik zie ze ook, maar ik heb er vreemd genoeg nooit last van. Je moet ook zelf een beetje opletten dat je niet in de draaicirkel van zo'n rugzak terecht komt. En de horken die zich met zo'n bult op hun rug ergens tussen wringen, dat zijn zonder rugzal ook horken. Oftewel, dat heeft niks met die rugzak te maken, maar met de zak die er onder zit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #294 Gepost op: 22 October 2012, 13:58:39 »
Precies wat je zegt het zijn altijd Nederlanders dezelfde die ook altijd hun caravan afladen met aardappels omdat het niets mag kosten. Wat moet ik dan aan mezelf veranderen ook met zo een gedrocht rond gaan lopen en vooral niets besteden omdat het niets extra mag kosten. Kom op zeg je bent een dagje uit dan ga je toch niet zo lopen hinderen om wat uit te sparen.
Ben blij dat jij een blik in een andermans portemonnee durft te werpen. Waar haal je dat lef vandaan. Hoe weet jij wat een ander kan uitgeven en wat niet? Nogmaals:

maar een beetje meer inlevingsvermogen zou geen kwaad kunnen
Ik neem aan dat dit van 2 kanten komt?

Groet,
Michel

rjr

• Offline Offline
« Reactie #295 Gepost op: 22 October 2012, 14:00:10 »

Zeker nog nooit gehoord van mensen met een speciaal dieet. Niet iedereen kan zo maar alles eten hoor.
En dan nog, ga geen kapitaal uitgeven voor iets als ik het voor een fractie van huis mee kan nemen.

Als ik de handel op een beurs bekijk dan ga ik daar naartoe omdat het over het algemeen goedkoper is dan in de winkel. Dan ga ik op diezelfde beurs dus niet een veel te duur broodje kopen die in de supermarkt op de hoek vele malen goedkoper is, en ook nog eens veel lekkerder. En voor sommigen van ons ook nog eens vele malen gezonder.

En niemand hoeft zich daar aan te hinderen. Maar ja, helaas zijn er mensen die altijd wel iets vinden om last van te hebben van een ander. Gelukkig doen die zelf altijd alles perfect.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #296 Gepost op: 22 October 2012, 14:02:19 »
Tjee, als het gedoe over rugzakken het belangrijkste is waar men zich na Eurospoor druk over kan maken....
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Pauw Gauwes

• Offline Offline
« Reactie #297 Gepost op: 22 October 2012, 14:06:05 »
Zeker nog nooit gehoord van mensen met een speciaal dieet. Niet iedereen kan zo maar alles eten hoor.
En dan nog, ga geen kapitaal uitgeven voor iets als ik het voor een fractie van huis mee kan nemen.

Als ik de handel op een beurs bekijk dan ga ik daar naartoe omdat het over het algemeen goedkoper is dan in de winkel. Dan ga ik op diezelfde beurs dus niet een veel te duur broodje kopen die in de supermarkt op de hoek vele malen goedkoper is, en ook nog eens veel lekkerder. En voor sommigen van ons ook nog eens vele malen gezonder.

En niemand hoeft zich daar aan te hinderen. Maar ja, helaas zijn er mensen die altijd wel iets vinden om last van te hebben van een ander. Gelukkig doen die zelf altijd alles perfect.

Ik heb inderdaad nog nooit gehoord dat mensen met een speciaal dieet een rugzak moeten meenemen waar onderhand heel Albert Heijn in kan. Volgens mij leest men hier ook niet goed het gaat mij alleen om die buiten proportionele dingen en de hork die er vaak onder zit. Dat schijnt toch moeilijk te zijn om correct te lezen.

Gert1

• Gast
« Reactie #298 Gepost op: 22 October 2012, 14:12:41 »
En die buggy neem ik juist mee om te zorgen dat mijn zoon ook kan kijken bij die banen. Bij de handel is die dan weer niet nodig, die tafels zijn laag, en daar laten we hem dan meer in het midden van het pad staan.

Ik dacht al: "Een modelspoorweesje. Wat sneu voor dat jongetje!"   8)

Precies wat je zegt het zijn altijd Nederlanders dezelfde die ook altijd hun caravan afladen met aardappels omdat het niets mag kosten.

Opheffen dat land! Verkopen aan de hoogste bieder. En dat volk assimileren voordat het te laat is!   ;)

mvg,
Gert

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #299 Gepost op: 22 October 2012, 14:13:08 »
maar een beetje meer inlevingsvermogen zou geen kwaad kunnen
Ik neem aan dat dit van 2 kanten komt?
(...) en de hork die er vaak onder zit.