Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:23:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 17:20:01
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30

Auteur Topic: Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar  (gelezen 56435 keer)

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Wie o Wie gaat er naar Eurospoor in Utrecht dit jaar
« Reactie #270 Gepost op: 22 October 2012, 11:44:16 »
maar een beetje meer inlevingsvermogen zou geen kwaad kunnen

Ik neem aan dat dat wel van 2 kanten komt?

Groet,
Michel

rjr

• Offline Offline
« Reactie #271 Gepost op: 22 October 2012, 12:01:59 »
Waarom die dingen mee moeten, Je moet voor de dag wat spullen bij je hebben. Voor buiten een jas, voor binnen weer geen jas. Wat eten/drinken, en ruimte om je aanwinsten te bewaren.

Daarnaast wil je, zeker op de handel, maar ook bij de banen je handen vrij houden zodat je de waar goed kunt bekijken, dan wel een foto toestel kunt gebruiken om een paar mooie foto's te maken. Om dat te combineren is z'n rugzak toch echt een uitkomst. Hoe groot die dan moet zijnhangt af van hoe veel je mee wilt nemen. Komt bij dat die grotere rugdragers over het algemeen beter af te stellen zijn waardoor je als gebruiker weinig tot geen last hebt van z'n ding.

Dat je er wel eens een duw van krijgt kan, sta je naar mijn idee te dicht bij. Als het ergens leuk is in ik waag me tussen de mensen dan krijg ik ook wel eens een duw, en daarvoor hoeft die persoon helemaal geen rugdrager te hebben. Dat hoort gewoon bij de drukke situatie. Als je dat niet wilt moet je de drukte vermijden.

Voor de duidelijkheid, ik had inderdaad een rugzak bij me, maar die had ik niet op de rug, maar hing op de kinderwagen. Ook z'n ding dat je niet kunt missen als je met iets kleinere kinderen naar de beurs gaat. Heb op de vrijdag regelmatig een ouder met een kind zien "zeulen" omdat de baan weer te hoog was. En dan is z'n kinderwagen toch wel een must als verrijdbare verhoging waar de kinderen op kunnen staan om zelf de baan te bekijken. En als bijkomend voordeel hebben dat je daar je rugzak kunt ophangen zonder de medebezoekers daarmee lastig te vallen :).

Al met al zijn wij de gehele vrijdag geweest, iets over 10 binnen, en iets na 18:00 weer vertrokken. De handel even snel gedaan omdat we toch de meeste tijd wel nodig hadden om de banen te bekijken. Was wel wat bekends, en niet echt iets heel bijzonders, maar toch wel genoeg om ons goed te vermaken z'n dag.

Heb me dus ook nergens aan geirriteerd, maar gewoon genoten.

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
« Reactie #272 Gepost op: 22 October 2012, 12:03:09 »
Waarom die dingen mee moeten is me volslagen onduidelijk en is gewoon een trend.

Of het een trend is? 'k Weet het niet. :-\Al heel wat jaren ging ik naar €spoor en trof steeds rugzakkers aan. Op andere beurzen ook trouwens. Vind ze soms ook wel hinderlijk en dat geldt ook voor schoudertassen. Maar ik snap ook wel dat die dingen mee "moeten" en zelf heb ik ook een bescheiden rugzak mee.
Ik ben nl. een hele dag onderweg en heb dat ding gewoon nodig om er het volgende in mee te nemen of in stoppen:

• lunchpakket
  • flesje water
  • pakjes vruchtensap
  • banaantje
  • appeltje
  • fototoestel
  • m'n jas en als het warm is (zoals meestal):
  • m'n sweater of trui

Al ik die rugzak moest afgeven bij de ingang (en natuurlijk tegen betaling!) zou €spoor wat mij betreft voorbij gaan zonder mijn bezoek.

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Gert1

• Gast
« Reactie #273 Gepost op: 22 October 2012, 12:15:09 »
Ik kan het bijna niet geloven!? Moeten we ons nu ook nog gaan verantwoorden voor wat voor soort tas we meenemen naar een beurs?

Dadelijk breekt zeker ook weer de discussie over buggy's, rollators en rolstoelgebruikers los.
Als je niet geconfronteerd wilt worden met deze zaken dan kun je beter niet naar dergelijke evenementen komen.

mvg,
Gert

Pauw Gauwes

• Offline Offline
« Reactie #274 Gepost op: 22 October 2012, 12:20:06 »
Of het een trend is? 'k Weet het niet. :-\Al heel wat jaren ging ik naar €spoor en trof steeds rugzakkers aan. Op andere beurzen ook trouwens. Vind ze soms ook wel hinderlijk en dat geldt ook voor schoudertassen. Maar ik snap ook wel dat die dingen mee "moeten" en zelf heb ik ook een bescheiden rugzak mee.
Ik ben nl. een hele dag onderweg en heb dat ding gewoon nodig om er het volgende in mee te nemen of in stoppen:

• lunchpakket
  • flesje water
  • pakjes vruchtensap
  • banaantje
  • appeltje
  • fototoestel
  • m'n jas en als het warm is (zoals meestal):
  • m'n sweater of trui

Al ik die rugzak moest afgeven bij de ingang (en natuurlijk tegen betaling!) zou €spoor wat mij betreft voorbij gaan zonder mijn bezoek.

Mvg,
Henk

Zelf bezoek ik ook Duitse beurzen en die worden ook door kinderen bezocht, waarom is het aantal boven proportionele rugzakken daar dan niet aanwezig? Denk dat het weer typisch Nederlands is om zoveel mogelijk (etenswaren) mee te nemen en het vaak horkerige gedrag. Zoals RJR eerder opmerkte dat hij geen last heeft van zijn eigen rugzak en dat anderen er dan te dichtbij staan. Afgelopen zaterdag maakte ik het dus mee dat iemand met zo een enorm ding er gewoon tussen drong en dan ook nog eens flink gaan staan draaien, ja logisch dat ik er dan te dichtbij stond ik werd gewoon opzij geduwd, sorry daar heb ik geen begrip voor gewoon bij de ingang laten die enorme apparaten, mogelijk dat er dan meer bezoekers komen omdat het dan wat prettiger lopen is.
Kleine rugzakken met een jasje of fototoestel heb ik geen bezwaar tegen evenals wandelwagentjes voor kinderen. Het gaat me om het grote aantal buitenproportioneel waar ik inderdaad flessen en pakken brood inzitten. Ga maar eens naar een Duitse beurs (25 november in Keulen) dan kun je zien hoe het ook kan.

Groet,

Pauw

NS-freak

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 22 October 2012, 12:20:58 »
Inderdaad een aangename verrassing, de stands van de Bahnshop en de Piko-importeur. Nu de Deutsche Post nog  (y)
Bij de Jaarbeurs zie je dezelfde trend als bij de RAI; ze prijzen zich steeds meer uit de markt. Daar kan ook de Eurospoor-organisator weinig aan doen. Waar hij wel wat aan kan doen, is het merkwaardige fenomeen dat Eurospoor de enige beurs is die ik ken, waar on line kaarten bestellen duurder moet zijn dan aan de kassa.
Op zich is Eurospoor nog wel de moeite waard voor mij, maar als ik zou moeten kiezen tussen Eurospoor en Intermodellbau, dan zou ik ondanks het verschil in afstand toch voor de Duitsers kiezen. Lagere entreeprijzen, parkeren voor nog niet de helft van het Jaarbeurs-tarief, en een veel groter (en diverser) aanbod. Oh ja, en heel smakelijke (en betaalbare) broodjes beenham op het middenterrein  ;D
Dus wat mij betreft mag Eurospoor naar een wat prijsvriendelijker lokatie verhuizen. Dat heeft Rail indertijd ook gedaan, en volgens mij met succes.

Eric

Gert1

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: 22 October 2012, 12:26:30 »
Doe maar eens een suggestie dan voor een locatie die groot genoeg is, voldoende parkeerruimte in de directe omgeving heeft, die ook nog eens op loopafstand van een station ligt en niet in een van de uithoeken van het land.

mvg,
Gert

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #277 Gepost op: 22 October 2012, 12:32:13 »
Heb je een hoge baan en daarbij een trapje wordt het steeds gebruikt door ouders die willen zitten. En dat er elk jaar weer een aantal banen staan die vorige edities ook waren komt dat vele clubs niet de ruimte om zulke banen in hun clubhonk op te stellen. Dit gaat alleen tijdens beurzen soms 2 keer in het jaar. Vaak zijn wel degelijk kleine veranderingen of bij de baan waar ik bij sta is niet een vaste layout.

Daarbij vullen de grote clubbanen de hal voor weinig geld en kunnen de kleine juweeltjes ook getoond worden. Het publiek waar Eurospoor op richt is vrij groot. In de lokale weekblad stond zelfs een advertentie.

Marc die 3 heerlijke dagen heeft gehad.
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #278 Gepost op: 22 October 2012, 12:44:37 »
Ik kan het bijna niet geloven!? Moeten we ons nu ook nog gaan verantwoorden voor wat voor soort tas we meenemen naar een beurs?
Toch is het een terechte opmerking, wanneer je je met een wanstaltig dikke bochel tussen kijkend publiek wringt is dat extreem hinderlijk. Natuurlijk gaat het dan niet om een gewoon rugzakje wat je desnoods aan een enkele band over je rechter schouder laat hangen zodat je er af en toe wat uit kunt halen (of in doen), maar over formaat trekkerstassen die meer dan 30cm achter je uitsteken en 100% kans op ongewenst contact geven omdat mensen in een menige van nature de neiging hebben zich draaiend tussen een menigte door te begeven. Dat zijn er tegenwoordig te veel. Neem dan gewoon (en dat is anno 2012 echt niet gay of nerdstyle hoor, op Duitsche Metalfestivals delen ze dat zelfs uit)) een handige schoudertas en beperk de hoeveelheid proviant die je meesleept.
Dat heeft niks met de buggy-discussie te maken, want die hoeven doorgaans niet tussen kijkerspubliek doorgedrukt te worden bij het kijken naar een baantje.
RETROBAHN A.G.

Ronald van der kooi

• Offline Offline
« Reactie #279 Gepost op: 22 October 2012, 13:00:05 »
iki ben het hier niet mee eens.
aangezien ik 3 uur nodig heb om in utrecht te komen neem ik wel een rugtas mee met eten.
als dit niet meer kan kom ik dus niet meer op beurzen.
aangezien ik veel op beurzen koop verdienen de standhouders ook minder
bezig met project tusken (tussen) wad en walden
rijdt tijdperk 3 ns
Gestart met baanplan kafigsdorf tp 3 duits

Gert1

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: 22 October 2012, 13:05:33 »
In een van de hallen was een flink gedeelte van de hal ongebruikt. Mocht de organisatie voor de toekomst een rugzakken-creche overwegen, dan is daar in ieder geval wel ruimte voor...      :P

mvg,
Gert

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #281 Gepost op: 22 October 2012, 13:06:57 »
ik ben het hier niet mee eens.

ik ook niet, wat een gezanik over de rugzak en wat je wel en niet mee zou moeten nemen... ::)

Straks geen dikke mensen meer toelaten omdat ze "met de brommer zijn"... lange mensen bederven het uitzicht, kan dus ook niet meer...  

Als men ergens op een kluitje staat omdat het er interessant is kom ik later wel terug of ik sla het over...    
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #282 Gepost op: 22 October 2012, 13:13:42 »
Straks geen dikke mensen meer toelaten omdat ze "met de brommer zijn"... lange mensen bederven het uitzicht, kan dus ook niet meer... 

Als men ergens op een kluitje staat omdat het er interessant is kom ik later wel terug of ik sla het over...   
Precies, later terug komen of overslaan. Want Pauw, met mijn (veel te dikke) rugzak in de hand sta ik vaak achteraan, vanwege al die grote mannen met camera's in de hand die op hun beeldschermpje kijken of de foto gelukt is. Al de tijd innemend en niemand toelatend (mijn grote ergenis (al wel bekend denk ik zo :)).
Over een aantal jaar ga ik wel weer eens naar een beurs als deze. Tot die tijd geniet ik van de privé tentoonslettingen, georganiseerd als Beneluxspoordag  (y)

Groet,
Michel

jakop

• Gast
« Reactie #283 Gepost op: 22 October 2012, 13:15:47 »
Tot die tijd geniet ik van de privé tentoonslettingen....

Hhmmmm.....  ::)

eric10nl

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #284 Gepost op: 22 October 2012, 13:17:53 »
Houten Expo is een zeer goede locatie. En ik neem aan een stuk minder duur.
Met de auto zelfs makkelijker

Met de trein slechts 5 min vanaf Utrecht, ja dan moet er wel een pendelbus rijden of 20 min lopen.
Met Connexxion lijn 47 vanaf Utrecht Centraal stopt voor de deur van de Expo

Ruim voldoende gratis parkeergelegenheid. Niet alleen langs de snelweg maar ook in de omliggende straten voldoende parkeergelegenheid op vrijdag is dat misschien iets minder als het weekend.
Anders op zo'n 10 a 15 min lopen nog veel meer mogelijkheden om gratis te parkeren.

Als je de hele Expo van Houten gebruikt ( 8.945 m2) dan heb je volgens mij niet zoveel ruimte als nu in de jaarbeurs. Boven hebben zij ook nog 5  vergader'zalen, die zou je ook kunnen gebruiken, als filmzaal, speelruimte, workshop ruimte en noem maar op.

Eric
« Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 13:22:21 door eric10nl »
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train