Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door FreekH
Vandaag om 16:33:40
Wat herkent AI van onze hobby? door wob
Vandaag om 16:33:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:32:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 16:31:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:25:07
Vervangen wissels flm profi door wob
Vandaag om 16:23:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:34
Terschellinger Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:08:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:07:09
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 16:05:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 16:01:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Wisselwachter
Vandaag om 15:53:11
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:42:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door ronaldvd2000
Vandaag om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Eric v C
Vandaag om 14:09:13
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 13:49:23
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 13:23:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:59:29
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 12:34:06
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:34
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 11:19:04
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 10:57:47
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door Marc tramt
Vandaag om 09:54:07
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door MOVisser
Vandaag om 09:19:34
Hoe een schaduwstation automatiseren door henk
Vandaag om 09:17:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Quinzeedied
Vandaag om 07:20:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
09 October 2025, 23:03:04
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
09 October 2025, 20:16:47
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
09 October 2025, 20:10:25
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 26975 keer)

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #15 Gepost op: 22 August 2012, 22:40:02 »
groene 27 ? blauwe bedoel je 23 waren eerst groen en kwamen die soms niet in Nederland ? 2024 en 25 werden later ook in blauw met geel gespoten ! Die 20 vanaf Brussel richting Lux

Groeten peter

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #16 Gepost op: 22 August 2012, 22:41:39 »
@poes,
het liep nog niet storm, haha. Maar allicht goed idee. Ik wacht nog even op de nadere verifiëring. Er zit ook geen bindende "direct-kopen-knop" op het advertentiedeel hier  ;D

Scheelt een hoop gedoe als de 12-ramer toch voldoet.

@Peter, wie weet wat er nog mogelijk is. Formeel volgens het plaatje zou ik nog een dure LS 27 serie moeten zoeken die nauwelijks te krijgen is...
met de groeten van Maarten

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #17 Gepost op: 22 August 2012, 22:45:38 »
ik dacht dat er groen 23 richting Nederland kwamen heb ergens op beluxtrains gezien dacht ik ! trouwens bij panne kan eventueel een ander loc dienst overgenomen hebben, met treinen is het vaak link om te zeggen dat kan niet !

Groeten Peter ;)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #18 Gepost op: 22 August 2012, 22:48:53 »
groen 23 reed in 1993 enkel met de Zwitserse rijtuigen tussen Maastricht en Luik volgens diezelfde site inderdaad. Maar dus heel korte trein op dat stukje.
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #19 Gepost op: 22 August 2012, 22:51:04 »
En in 1992 de diesel 62 (6215?) met ook enkel de Zwitserse rijtuigen.
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #20 Gepost op: 22 August 2012, 22:57:42 »
Met de plaatjes van de site Beluxtrains.net.



met de groeten van Maarten

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #21 Gepost op: 22 August 2012, 22:58:37 »
vind niet meteen maar een 22, 23 en een 26 zouden ook mogelijk gekunnen hebben,bij die 22 en 23 eventueel groen of blauw

Verder ook 1 of 2 55's (waarvan minstens een blauwe of zelf 2 blauwe, zal een 6215 geweest zijn was eigenljk de ene die dit soort wagons kon trekken uit die reeks

Groeten Peter ;)


Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #22 Gepost op: 22 August 2012, 23:07:13 »

Ahum blz 63 het grensbaanvak Arnhem - Emmerich Loreley-express  B 12 rijtuigen. We kunnen de wagens uit de Lsm sets dus goed gebruiken ( kom ik nu ook pas achter)

Goed, ik heb het boekje opgezocht. En inderdaad een 12-ramer achter een 1600-loc.
Maar wat staat er in het foto-onderschrift: "Met treins 29242 van Basel naar Amsterdam vetrok loc 1602 op 6 mei 1989 uit Emmerich. De samenstelling van de trein met de SBB UIC-X rijtuigen deed sterk denken aan de vroegere 'Loreley Express'.

Kortom, die trein op die foto was niet de Loreley Express. Wel is het bewijs dat de 12-ramers op enig moment ook in Nederland kwamen. Dus je kunt ze met een gerust hart inzetten als het je niet specifiek om de Loreley Express gaat en als het baanvak Emmerich-Arnhem je voorbeeld is of kan zijn.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #23 Gepost op: 22 August 2012, 23:24:27 »
dank Gert,

dan hou ik het er maar even op dat de 12-ramer voor mij ook zou kunnen. Ik bied de mijne nog wel te ruil aan voor diegene die evt een 11-ramer wil omruilen.
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #24 Gepost op: 22 August 2012, 23:29:37 »
Graag gedaan Maarten. Zelf ben ik steeds strenger geworden. Voor mijn samenstellingen ga ik af op fotobewijs of op de sites van erkende spotters die de samenstellingen hebben genoteerd of ook gefotografeerd.

In ieder geval kun je zo'n 12 ramer met gerust hart in treinen naar NL inzetten.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #25 Gepost op: 22 August 2012, 23:31:30 »
Helemaal super. Goed dat je zo streng en correct bent.
En het fnuikende is, als iemand eenmaal gezegd heeft dat het niet kan dan blijft het immer jeuken. Haha.

Dus erg fijn dat je het nagekeken hebt.
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #26 Gepost op: 22 August 2012, 23:42:51 »
Ja ik herken dat. Zolang je niet weet dat iets niet klopt, is er niks aan de hand.
Maar zodra je die kennis hebt...

Ik weet nog dat ik er toch wel even ziek van was toen iemand hier op het forum (overigens volkomen terecht) schreef dat de NS 2400-locs van Roco fraaie modellen zijn, maar dat het toch wel een beetje gek is dat de handrails gewoon keihard tegen de cabine deur aanzit...

En ja, alleen Philotrain 2400-locs hebben dat niet. Maar ja.
Dus ik bedoel maar 'eternal hapiness of the spotless mind'! 

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #27 Gepost op: 22 August 2012, 23:46:46 »
haha, ja, dat 2400 verhaal ken ik nog, stond hier thuis ook ineens anders naar dat ding te kijken.

Daarom fijn als er iets nu wel kan. Nu dus ooit nog op zoek naar een juiste loc en de Dms.
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #28 Gepost op: 23 August 2012, 00:30:13 »
Wat die Dms betreft: Heel veel geduld oefenen en eBay afstruinen!
Ik had zelf de hoop al opgegeven toen ik 'm doodleuk op een vrijdagmiddag (toen er dus al honderden, zoniet duizenden mensen langs die stand waren geschuifeld) op Eurospoor voor gewoon 40 euro zag liggen.  :o

Tja, gezicht in de plooi gehouden, model kritisch bekeken (was in perfecte staat) en just for fun tegen de verkoper gezegd 'vooruit ik neem hem toch maar'. Overigens netjes 40 euro betaald hoor. Afdingen op iets zeldzaams omdat de verkoper niet wist dat hij goud in handen had vind ik niet netjes.   :D

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #29 Gepost op: 23 August 2012, 00:35:44 »
eBay al binnenstebuiten gekeerd, haha.

Ik hou voorlopig oren en ogen open  ;D

Voor die prijs zou ik ook in stilte hebben staan popelen natuurlijk  8)
met de groeten van Maarten