Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
27 November 2025, 23:42:44
De modeltreinen van Spoorijzer door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 23:02:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
27 November 2025, 22:51:50
Piko blauwe 1000 door prutser
27 November 2025, 22:49:28
Terschellinger Spoor door FritsT
27 November 2025, 22:38:03
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
27 November 2025, 22:09:49
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
27 November 2025, 21:44:09
Aachenau West door wob
27 November 2025, 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
27 November 2025, 21:38:45
Stub switches door Hans1963
27 November 2025, 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
27 November 2025, 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
27 November 2025, 20:46:34
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
27 November 2025, 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
27 November 2025, 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
27 November 2025, 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
27 November 2025, 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
27 November 2025, 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 November 2025, 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
27 November 2025, 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
27 November 2025, 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
27 November 2025, 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
27 November 2025, 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
27 November 2025, 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
27 November 2025, 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
27 November 2025, 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
27 November 2025, 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
27 November 2025, 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
27 November 2025, 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
27 November 2025, 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
27 November 2025, 11:13:05
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 27328 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Gepost op: 22 August 2012, 15:13:42 »
In het kader van de treinsamenstellingen ben ik gaan kijken naar leuke Beneluxopties.

Stuk van Nederland naar Luik spreekt me erg aan, en toen vond ik de trein naar Basel. ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de site Beluxtrains.net.

Plaatje van daaruit opgehaald:


Ik ben nog op zoek naar het Dms rijtuig, die blijkt erg lastig te vinden. Maar verder ben ik een heel eind gekomen.
Ook al heb ik dan de 2024 in gele livrei, i.p.v. een groene 27. De 2024 is overigens ook nog tot in ieder geval geel gebleven want ik heb foto's uit 1991 gezien dat hij in het geel in Namen was.

Gevonden zijn nu:
Ls Models SBB CFF FFS set 47221 met daarin een AB en B rijtuig met nieuw logo
Ls Models 12017 - B rijtuig I10 B in volgens mij een moderne uitvoering maar zag hem terug in andere samenstellingen van 1991.













groeten
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #1 Gepost op: 22 August 2012, 15:19:02 »
Dat Zwitserse B-rijtuig is helaas niet correct. Jij hebt een 12-ramer en je hebt een 11-ramer nodig.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #2 Gepost op: 22 August 2012, 15:22:15 »
tsja, dat is dan ook weer zo.

Dacht ik toch echt goed gekeken te hebben, haha. Helaas.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 15:23:54 door Maarten »
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #3 Gepost op: 22 August 2012, 15:33:39 »
Ah, weet het alweer, was erg gefocust op de AB. Nou ja, blijft er nog wat te zoeken (of te ruilen) over  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #4 Gepost op: 22 August 2012, 15:55:17 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2012, 16:01:58 »
helemaal terecht Gert, dank voor je reactie
 ;D
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2012, 18:56:47 »
Nu kan ik een set van twee 11-ramers ergens vinden. Wil er iemand één van de twee?
 ;D
met de groeten van Maarten

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #7 Gepost op: 22 August 2012, 19:57:04 »
zover ik weet is er nog nooit een reeks 20 in Maastricht geweest.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #8 Gepost op: 22 August 2012, 20:00:17 »
 :) Nou beweerde ik ook niet dat die 2024 zou kloppen. Maar ja, da's de loc die ik nu heb...
met de groeten van Maarten

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #9 Gepost op: 22 August 2012, 21:59:29 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert


Ahum blz 63 het grensbaanvak Arnhem - Emmerich Loreley-express  B 12 rijtuigen. We kunnen de wagens uit de Lsm sets dus goed gebruiken ( kom ik nu ook pas achter)


Arnold

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #10 Gepost op: 22 August 2012, 22:07:33 »
Meen je dat nou? Tot op heden hen ik altijd 11-ramers gezien.
Dit zou goed nieuws zijn!

Mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 23:00:01 door Noordwaarts. Reden: tikfoutje... »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #11 Gepost op: 22 August 2012, 22:07:52 »
@Arnold,

zeker weten?

Ook tussen Maastricht en Basel? (Luik)
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #12 Gepost op: 22 August 2012, 22:17:00 »
Ik zal later vanavond dat boekje even opzoeken.

Mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #13 Gepost op: 22 August 2012, 22:21:24 »
tof, ben ook wel benieuwd. Maakt het een stuk eenvoudiger  ;D
met de groeten van Maarten

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9015
  • Hengelooo 1:160
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #14 Gepost op: 22 August 2012, 22:22:02 »
zeker weten?

Haal hem voor de zekerheid maar snel uit de verkoop... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.