Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 21:57:06
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door Joz
Vandaag om 21:54:05
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 21:46:55
Een nieuw baantje op Micromodules door Peter Soonius
Vandaag om 21:41:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 21:37:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 21:34:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:27:30
Modelbaan Beltheim. door basjuh1981
Vandaag om 20:52:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
Vandaag om 20:37:40
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 20:16:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:11:57
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 20:11:18
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
Vandaag om 20:10:25
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:43:53
De dingen die je kan maken uit een plaat. door hmmglaser
Vandaag om 19:29:58
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:27:32
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 16:40:02
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 26857 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Gepost op: 22 August 2012, 15:13:42 »
In het kader van de treinsamenstellingen ben ik gaan kijken naar leuke Beneluxopties.

Stuk van Nederland naar Luik spreekt me erg aan, en toen vond ik de trein naar Basel. ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de site Beluxtrains.net.

Plaatje van daaruit opgehaald:


Ik ben nog op zoek naar het Dms rijtuig, die blijkt erg lastig te vinden. Maar verder ben ik een heel eind gekomen.
Ook al heb ik dan de 2024 in gele livrei, i.p.v. een groene 27. De 2024 is overigens ook nog tot in ieder geval geel gebleven want ik heb foto's uit 1991 gezien dat hij in het geel in Namen was.

Gevonden zijn nu:
Ls Models SBB CFF FFS set 47221 met daarin een AB en B rijtuig met nieuw logo
Ls Models 12017 - B rijtuig I10 B in volgens mij een moderne uitvoering maar zag hem terug in andere samenstellingen van 1991.













groeten
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #1 Gepost op: 22 August 2012, 15:19:02 »
Dat Zwitserse B-rijtuig is helaas niet correct. Jij hebt een 12-ramer en je hebt een 11-ramer nodig.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #2 Gepost op: 22 August 2012, 15:22:15 »
tsja, dat is dan ook weer zo.

Dacht ik toch echt goed gekeken te hebben, haha. Helaas.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 15:23:54 door Maarten »
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #3 Gepost op: 22 August 2012, 15:33:39 »
Ah, weet het alweer, was erg gefocust op de AB. Nou ja, blijft er nog wat te zoeken (of te ruilen) over  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #4 Gepost op: 22 August 2012, 15:55:17 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2012, 16:01:58 »
helemaal terecht Gert, dank voor je reactie
 ;D
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2012, 18:56:47 »
Nu kan ik een set van twee 11-ramers ergens vinden. Wil er iemand één van de twee?
 ;D
met de groeten van Maarten

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #7 Gepost op: 22 August 2012, 19:57:04 »
zover ik weet is er nog nooit een reeks 20 in Maastricht geweest.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #8 Gepost op: 22 August 2012, 20:00:17 »
 :) Nou beweerde ik ook niet dat die 2024 zou kloppen. Maar ja, da's de loc die ik nu heb...
met de groeten van Maarten

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #9 Gepost op: 22 August 2012, 21:59:29 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert


Ahum blz 63 het grensbaanvak Arnhem - Emmerich Loreley-express  B 12 rijtuigen. We kunnen de wagens uit de Lsm sets dus goed gebruiken ( kom ik nu ook pas achter)


Arnold

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #10 Gepost op: 22 August 2012, 22:07:33 »
Meen je dat nou? Tot op heden hen ik altijd 11-ramers gezien.
Dit zou goed nieuws zijn!

Mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 22 August 2012, 23:00:01 door Noordwaarts. Reden: tikfoutje... »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #11 Gepost op: 22 August 2012, 22:07:52 »
@Arnold,

zeker weten?

Ook tussen Maastricht en Basel? (Luik)
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #12 Gepost op: 22 August 2012, 22:17:00 »
Ik zal later vanavond dat boekje even opzoeken.

Mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #13 Gepost op: 22 August 2012, 22:21:24 »
tof, ben ook wel benieuwd. Maakt het een stuk eenvoudiger  ;D
met de groeten van Maarten

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #14 Gepost op: 22 August 2012, 22:22:02 »
zeker weten?

Haal hem voor de zekerheid maar snel uit de verkoop... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.