Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 10:20:39
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Scratchbuilt
Vandaag om 10:20:14
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door MJ11
Vandaag om 10:15:07
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Teun
Vandaag om 10:06:22
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martin Welberg
Vandaag om 10:02:17
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:15:54
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
19 Toen door Arjan6511
Vandaag om 08:54:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 24668 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Gepost op: 22 augustus 2012, 15:13:42 »
In het kader van de treinsamenstellingen ben ik gaan kijken naar leuke Beneluxopties.

Stuk van Nederland naar Luik spreekt me erg aan, en toen vond ik de trein naar Basel. ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de site Beluxtrains.net.

Plaatje van daaruit opgehaald:


Ik ben nog op zoek naar het Dms rijtuig, die blijkt erg lastig te vinden. Maar verder ben ik een heel eind gekomen.
Ook al heb ik dan de 2024 in gele livrei, i.p.v. een groene 27. De 2024 is overigens ook nog tot in ieder geval geel gebleven want ik heb foto's uit 1991 gezien dat hij in het geel in Namen was.

Gevonden zijn nu:
Ls Models SBB CFF FFS set 47221 met daarin een AB en B rijtuig met nieuw logo
Ls Models 12017 - B rijtuig I10 B in volgens mij een moderne uitvoering maar zag hem terug in andere samenstellingen van 1991.













groeten
Maarten
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:19:02 »
Dat Zwitserse B-rijtuig is helaas niet correct. Jij hebt een 12-ramer en je hebt een 11-ramer nodig.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:22:15 »
tsja, dat is dan ook weer zo.

Dacht ik toch echt goed gekeken te hebben, haha. Helaas.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 15:23:54 door Maarten »
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:33:39 »
Ah, weet het alweer, was erg gefocust op de AB. Nou ja, blijft er nog wat te zoeken (of te ruilen) over  ;D
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:55:17 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2012, 16:01:58 »
helemaal terecht Gert, dank voor je reactie
 ;D
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2012, 18:56:47 »
Nu kan ik een set van twee 11-ramers ergens vinden. Wil er iemand één van de twee?
 ;D
met de groeten van Maarten

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2012, 19:57:04 »
zover ik weet is er nog nooit een reeks 20 in Maastricht geweest.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2012, 20:00:17 »
 :) Nou beweerde ik ook niet dat die 2024 zou kloppen. Maar ja, da's de loc die ik nu heb...
met de groeten van Maarten

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:59:29 »
Excuses als ik je plezier een beetje bedorven hebt, maar je lijkt me ook iemand die graag realistische treinen samenstelt, dus dan kun je het toch maar beter wel weten. Voor internationale treinen stelde de SBB de 11-ramers. Die hebben namelijk meer beenruimte voor de passagiers en dat werd zeker op de lange afstanden gewaardeerd.

mvg,
Gert


Ahum blz 63 het grensbaanvak Arnhem - Emmerich Loreley-express  B 12 rijtuigen. We kunnen de wagens uit de Lsm sets dus goed gebruiken ( kom ik nu ook pas achter)


Arnold

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:07:33 »
Meen je dat nou? Tot op heden hen ik altijd 11-ramers gezien.
Dit zou goed nieuws zijn!

Mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2012, 23:00:01 door Noordwaarts. Reden: tikfoutje... »

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:07:52 »
@Arnold,

zeker weten?

Ook tussen Maastricht en Basel? (Luik)
met de groeten van Maarten

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:17:00 »
Ik zal later vanavond dat boekje even opzoeken.

Mvg,
Gert

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:21:24 »
tof, ben ook wel benieuwd. Maakt het een stuk eenvoudiger  ;D
met de groeten van Maarten

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:22:02 »
zeker weten?

Haal hem voor de zekerheid maar snel uit de verkoop... ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.