Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 21:46:09
Dat overkomt mij niet.
door
MOVisser
Vandaag
om 21:43:59
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:37:27
Göhrener Viaduct
door
Duikeend
Vandaag
om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
Vandaag
om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
Vandaag
om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 20:08:03
NS 1700 transfers
door
Olaf
Vandaag
om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan
door
Stieven76
Vandaag
om 17:24:50
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS2900
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS2900 (gelezen 1971 keer)
NS264
Offline
Berichten: 8944
Het leven op de weg.
NS2900
«
Gepost op:
20 August 2012, 17:40:32 »
Ik ben me nu aan het verdiepen in de geschiedenis van 2200,2300,2400,2500; maar deze ken ik niet. Beetje raar om een loc met de cabine van een 6400 te zien.
Hoe is deze uitvoering ontstaan?
Groeten Koen
«
Laatst bewerkt op: 23 August 2012, 10:01:29 door Bob Rodenburg. Reden: I.v.m. foto rechten en op verzoek van de maker van de eerdere foto, is deze vervangen door een ander exemplaar. wil je een foto plaatsen van een ander link die dan of vraag om toestemming!
»
Gelogd
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:NS2900
«
Reactie #1 Gepost op:
20 August 2012, 17:44:24 »
Wikipedia heeft een artikel over deze locs waar deze vragen beantwoord worden:
link
.
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11644
Re:NS2900
«
Reactie #2 Gepost op:
20 August 2012, 19:32:09 »
Bij de Staatsmijnen moesten de machinisten ook omhoog kunnen kijken...
Gelogd
Wijbe
LightMyTrain
Offline
Berichten: 1051
LightMyTrain
Re:NS2900
«
Reactie #3 Gepost op:
20 August 2012, 19:32:26 »
NS 2900
Gelogd
Mvg, Wijbe
https://lightmytrain.nl/
LightMyTrain
Goedkope interieurverlichting in rijtuigen
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:NS2900
«
Reactie #4 Gepost op:
20 August 2012, 19:44:08 »
Of zoek eens op het
forum zelf
.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #5 Gepost op:
20 August 2012, 23:05:11 »
In originele toestand van de staatsmijnen (allemaal een andere kleur). De NS kleur kwam later toen ze zijn overgenomen.
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:NS2900
«
Reactie #6 Gepost op:
20 August 2012, 23:10:39 »
zijn ze ook nog licht blauw geweest zoals de 2801?
Gelogd
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #7 Gepost op:
20 August 2012, 23:17:20 »
Ja er is een blauwe geweest, nadat deze bij de NS de deur uit is gegaan. Heeft geloof ik in Spanje in een blauw jasje rondgereden (pin me er niet op vast).
Ten tijde van de staatsmijnen kan het goed zijn dat er een blauwe was. 5 locs, verschillende kleurcombi's dus grote kans dat. Bij overname door NS werden ze voor zover ik weet wel meteen geel/grijs. Blauwe kleur onder NS zal er niet geweest zijn, dat is namelijk ook onlogisch in het tijdsbeeld waarin de rest van de NS diesellocs deels bruin maar ook deels al geel/grijs waren.
«
Laatst bewerkt op: 20 August 2012, 23:20:15 door Hammondman
»
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:NS2900
«
Reactie #8 Gepost op:
20 August 2012, 23:21:18 »
de 2801 reed in dezelfde tijd hoor
Gelogd
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #9 Gepost op:
20 August 2012, 23:24:12 »
Die is toch van een paar jaar eerder? 1962 of rond dat jaar? Die 2900 is pas naar NS gegaan na de mijnsluiting. Da's toch echt een paar jaar later.
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
dickt
Offline
Berichten: 62
Re:NS2900
«
Reactie #10 Gepost op:
21 August 2012, 13:45:58 »
DE 2801 is in 1968 buiten dienst gegaan, de 2900-en kwamen (bij de NS) pas in 1970 in dienst,
Dick
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re:NS2900
«
Reactie #11 Gepost op:
21 August 2012, 14:58:10 »
Bij de Staatsmijnen was de 151 inderdaad blauw.
Bij de FEVE in Baskenland waren ze allemaal blauw en reden ze in de reizigersdienst vanuit het station Gijon.
Dirk
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 8944
Het leven op de weg.
Re:NS2900
«
Reactie #12 Gepost op:
21 August 2012, 20:04:25 »
Waren het nou zwaardere motoren dan 2200-en etc, wat ik gelezen heb?
@Bob overigens het enige modelbouwplaatje wat ik bij googlen tegenkwam.
@Wijbe
.
Gr Koen
«
Laatst bewerkt op: 21 August 2012, 20:06:54 door KoenF
»
Gelogd
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:NS2900
«
Reactie #13 Gepost op:
22 August 2012, 10:11:00 »
De 2900 heeft 1400 pk versus circa 900 voor een 2200 dus ja, veel
zwaarder
sterker. Al was het ding maar 2 ton zwaarder (74 vs 72) dan een 2200 dus of het nou zo veel geholpen heeft
Verder had de 2900 was een GM 12-cilinder motor tegenover een 8-cilinder Stork Superior in de 2200.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS2900