Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 22:23:00
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:09:30
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:07:45
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 21:59:35
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 21:57:09
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Karben
Vandaag
om 21:56:24
Wat was jullie allereerste loc?
door
sncf231e
Vandaag
om 21:55:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:49:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
Vandaag
om 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
Vandaag
om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
Vandaag
om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
Vandaag
om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
Vandaag
om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
FransW
Vandaag
om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
Vandaag
om 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
Vandaag
om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
Vandaag
om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101
door
bellejt
Vandaag
om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:37:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS2900
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS2900 (gelezen 1984 keer)
NS264
Offline
Berichten: 8955
Het leven op de weg.
NS2900
«
Gepost op:
20 August 2012, 17:40:32 »
Ik ben me nu aan het verdiepen in de geschiedenis van 2200,2300,2400,2500; maar deze ken ik niet. Beetje raar om een loc met de cabine van een 6400 te zien.
Hoe is deze uitvoering ontstaan?
Groeten Koen
«
Laatst bewerkt op: 23 August 2012, 10:01:29 door Bob Rodenburg. Reden: I.v.m. foto rechten en op verzoek van de maker van de eerdere foto, is deze vervangen door een ander exemplaar. wil je een foto plaatsen van een ander link die dan of vraag om toestemming!
»
Gelogd
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:NS2900
«
Reactie #1 Gepost op:
20 August 2012, 17:44:24 »
Wikipedia heeft een artikel over deze locs waar deze vragen beantwoord worden:
link
.
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re:NS2900
«
Reactie #2 Gepost op:
20 August 2012, 19:32:09 »
Bij de Staatsmijnen moesten de machinisten ook omhoog kunnen kijken...
Gelogd
Wijbe
LightMyTrain
Offline
Berichten: 1052
LightMyTrain
Re:NS2900
«
Reactie #3 Gepost op:
20 August 2012, 19:32:26 »
NS 2900
Gelogd
Mvg, Wijbe
https://lightmytrain.nl/
LightMyTrain
Goedkope interieurverlichting in rijtuigen
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8241
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:NS2900
«
Reactie #4 Gepost op:
20 August 2012, 19:44:08 »
Of zoek eens op het
forum zelf
.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #5 Gepost op:
20 August 2012, 23:05:11 »
In originele toestand van de staatsmijnen (allemaal een andere kleur). De NS kleur kwam later toen ze zijn overgenomen.
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:NS2900
«
Reactie #6 Gepost op:
20 August 2012, 23:10:39 »
zijn ze ook nog licht blauw geweest zoals de 2801?
Gelogd
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #7 Gepost op:
20 August 2012, 23:17:20 »
Ja er is een blauwe geweest, nadat deze bij de NS de deur uit is gegaan. Heeft geloof ik in Spanje in een blauw jasje rondgereden (pin me er niet op vast).
Ten tijde van de staatsmijnen kan het goed zijn dat er een blauwe was. 5 locs, verschillende kleurcombi's dus grote kans dat. Bij overname door NS werden ze voor zover ik weet wel meteen geel/grijs. Blauwe kleur onder NS zal er niet geweest zijn, dat is namelijk ook onlogisch in het tijdsbeeld waarin de rest van de NS diesellocs deels bruin maar ook deels al geel/grijs waren.
«
Laatst bewerkt op: 20 August 2012, 23:20:15 door Hammondman
»
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:NS2900
«
Reactie #8 Gepost op:
20 August 2012, 23:21:18 »
de 2801 reed in dezelfde tijd hoor
Gelogd
Hammondman
Offline
Berichten: 376
Re:NS2900
«
Reactie #9 Gepost op:
20 August 2012, 23:24:12 »
Die is toch van een paar jaar eerder? 1962 of rond dat jaar? Die 2900 is pas naar NS gegaan na de mijnsluiting. Da's toch echt een paar jaar later.
Gelogd
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul.
dickt
Offline
Berichten: 62
Re:NS2900
«
Reactie #10 Gepost op:
21 August 2012, 13:45:58 »
DE 2801 is in 1968 buiten dienst gegaan, de 2900-en kwamen (bij de NS) pas in 1970 in dienst,
Dick
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re:NS2900
«
Reactie #11 Gepost op:
21 August 2012, 14:58:10 »
Bij de Staatsmijnen was de 151 inderdaad blauw.
Bij de FEVE in Baskenland waren ze allemaal blauw en reden ze in de reizigersdienst vanuit het station Gijon.
Dirk
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 8955
Het leven op de weg.
Re:NS2900
«
Reactie #12 Gepost op:
21 August 2012, 20:04:25 »
Waren het nou zwaardere motoren dan 2200-en etc, wat ik gelezen heb?
@Bob overigens het enige modelbouwplaatje wat ik bij googlen tegenkwam.
@Wijbe
.
Gr Koen
«
Laatst bewerkt op: 21 August 2012, 20:06:54 door KoenF
»
Gelogd
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:NS2900
«
Reactie #13 Gepost op:
22 August 2012, 10:11:00 »
De 2900 heeft 1400 pk versus circa 900 voor een 2200 dus ja, veel
zwaarder
sterker. Al was het ding maar 2 ton zwaarder (74 vs 72) dan een 2200 dus of het nou zo veel geholpen heeft
Verder had de 2900 was een GM 12-cilinder motor tegenover een 8-cilinder Stork Superior in de 2200.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS2900