Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH
door
wmrail
Vandaag
om 22:19:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
741230
Vandaag
om 22:02:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VulcanRaven
Vandaag
om 21:08:50
Yet Another Servo Decoder
door
spock
Vandaag
om 21:02:54
Artitec 6300
door
ModelWessel
Vandaag
om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Rick
Vandaag
om 20:35:22
Raadplaatje
door
Rick
Vandaag
om 20:29:44
Rocky Rail 6400
door
W. Dagevos
Vandaag
om 20:23:54
sein decoder Z21 10837 programeren
door
n-driver
Vandaag
om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
Vandaag
om 20:13:43
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
HOHans
Vandaag
om 19:44:52
Project seaside Germany
door
Frank 123
Vandaag
om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
Vandaag
om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:23:43
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen
door
Casmir
Vandaag
om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
Vandaag
om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 15:20:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Van 1309 naar 1313
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Van 1309 naar 1313 (gelezen 14066 keer)
Marijn
Grote treintjes monteur
Offline
Berichten: 2189
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #15 Gepost op:
13 May 2007, 11:47:35 »
Ik zou eerst even wachten en een goeie detailfoto plaatsen !
Gelogd
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #16 Gepost op:
13 May 2007, 13:56:23 »
Chris kijk dan wel alsjeblieft uit dat de remolie of eigenlijk remvloeistof genaamd, de plastic kap niet aantast. Voor sommige kunststoffen kan dit hardnekkig zijn en doet het smelten. Ik heb dat ondervonden met de ketelwagens (nieuw model) van Marklin/Trix waarvan ik de verflaag wilde afhalen.
Gelukkig is het wel bij 2 ketels gebleven. Ik had gehoord dat ovenreiniger niet zo agressief is dan de remvloeistoffen. Dus dat zou een goede optie kunnen zijn. Muscle misschien? Zelf nog niet geprobeerd.
Succes en sterkte!
Jeroen
p.s opschriften van een fabrieksmodel verwijderen (doe ik met volle tevredenheid) met polijstpapier hoger dan 2000. Eerst even nat maken met lauw water en dan zachtjes draaiende bewegingen maken. Vergt wel wat geduld maar er zijn geen krasjes en of verfbeschadiging te vinden.
http://www.xs4all.nl/~roosenb0/1313_Lima.jpg
De hoeveelste is het vandaag eigenlijk?
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2007, 14:06:52 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Chris
Offline
Berichten: 18608
1313 horrorplaatje
«
Reactie #17 Gepost op:
13 May 2007, 13:56:50 »
Ik vroeg er ook om he......de 1313.....edit voor Jeroen (jah, OP de 13de....)
maar ik geef niet op, er komt een 1313
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2007, 14:36:49 door Chris van Diesen
»
Gelogd
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #18 Gepost op:
13 May 2007, 14:10:08 »
ziet er inderdaad niet echt mooi uit
maar dat zal inderdaad wel veranderen
Gelogd
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #19 Gepost op:
13 May 2007, 14:10:24 »
Kijk Chris ik heb toch gelijk.
check:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=182645
Ik ga dit zelf ook meteen kopen en uitproberen. Remvloeistof/olie is dus af te raden!
Jeroen
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2007, 14:12:25 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #20 Gepost op:
13 May 2007, 14:16:42 »
Ok, toch (ik denk wat kan er nog meer fout gaan) heb ik de complete kap in de terpentine geknikkerd.
En.....de lak komt los....de sinaasappelhuid verdwijnt.
Geen idee hoe dit afloopt, ben em nu voorzichtig aan het schoonwrijven.
Gelogd
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #21 Gepost op:
13 May 2007, 14:24:53 »
Ja kan je proberen.
De lak zit er nog vers op. Daarna goed even schoonmaken in een afwassopje. Ben reuze benieuwd of dat gaat lukken. Het is wel zo dat de andere verflaag kan verbleken door de terpentine. Maar misschien heb je geluk. Sterkte!
Jeroen
Gelogd
We're all riders on this train.
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #22 Gepost op:
13 May 2007, 14:25:46 »
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik heb weer een strakke bak maar ze is wel anoniem, de cijfers is ie weer kwijt
Ik ben ZO BLIJ
Poging 2 is onderweg
Alleen niet die blanke bagger lak meer gebruiken...
«
Laatst bewerkt op: 13 May 2007, 14:32:52 door Chris van Diesen
»
Gelogd
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #23 Gepost op:
13 May 2007, 14:35:49 »
Cool!!!
Gelogd
We're all riders on this train.
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #24 Gepost op:
13 May 2007, 14:38:08 »
Ja onvoorstelbaar die Electrotren lak.
Alles zit er nog gewoon op he. Alles. Behalve de nummers die ik aanbracht.
Model gaf geen krimp
Zit nog te glunderen
Gelogd
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #25 Gepost op:
13 May 2007, 14:39:53 »
3 keer scheeps recht
Gelogd
Gert1
Gast
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #26 Gepost op:
13 May 2007, 14:55:43 »
Tsjonge Chris, dit valt toch wel onder de categorie 'modelspoorwondertjes'!
Wat heb jij een geluk zeg. En inderdaad: goed spul, dat Electrotren.
Ik hield m'n hart vast toen ik die foto met dat sinaanappelhuidje zag...
Mooi dat het goedkomt!
mvg,
Gert
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #27 Gepost op:
13 May 2007, 22:41:01 »
Hoi Gert
Dat is het zeker !
Nieuwe seintjes gemaakt voor de 3e pit (andere waren omzeep na snelle inpaniekuitelkaarhaalactie)
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #28 Gepost op:
13 May 2007, 22:42:59 »
Poeh poeh,
Da's nog eens mazzel hebben
Gefeliciteerd !
Nu heel voorzichtig opnieuw spuiten.
Heb je een double action spuit ?
Grtzz,
Karst
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re: Van 1309 naar 1313
«
Reactie #29 Gepost op:
13 May 2007, 22:48:56 »
Nope, het komt uit een spuitbus, ik heb mijn airbrush nog niet (deze maand bestel ik em)
Ik neem em even mee naar Railz morgen en dan geef ik em een laklaagje.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Van 1309 naar 1313