Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46

Auteur Topic: De bouw van N-spoor demobaan Marelburg  (gelezen 68747 keer)

JohoMapi

• Offline Offline
Re:De bouw van N-spoor demobaan Marelburg
« Reactie #210 Gepost op: 19 June 2013, 08:11:55 »
Mooie sfeerimpressies van een mooie baan in wording. Wat een boel elektronica gaat er zo'n demobaan zitten zeg.
Nog lang niet uitgespeeld...
... ons speelveld: http://klapplitalbahn.wordpress.com/

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re:De bouw van N-spoor demobaan Marelburg
« Reactie #211 Gepost op: 21 June 2013, 20:49:39 »
Zo de eerste testen zijn achter de rug en alles rijd weer zoals het hoort. Ik heb wel een slecht nieuwsje: de BR64 met de korte rijtuigjes gaat met pensioen en word vervangen door een ander exemplaar. Hij rijd niet lekker meer na een mislukt expirimentje met magneetjes  :?  Goede nieuws, de SSN 65018 functioneer :?  goed bij de waterkolom en de ontkoppelaar dankzij een aantal minimagneetjes en reedcontacten.

Ik heb een aantal foto's gemaakt van de nieuwe lichteffecten en wat sfeerplaatjes:

En ik heb geprobeerd om een filmpje te schieten, is niet helemaal lekker belicht maar hopelijk geeft het weer wat er allemaal is gebeurt

http://youtu.be/p9cVPgG-qo8

Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: De bouw van N-spoor demobaan Marelburg
« Reactie #212 Gepost op: 30 June 2013, 22:55:12 »
Die pool krijgt zeker nog rijles Patrick  :lol:

Ik ben de laatste dagen flink veel aan het rijden. Tot ergernis aan toe soms want n-spoor gaat vaak gepaard met storingen en ontsporingen. Zo gaat het goed en zo moet je in een kwartier tien keer de kap openen  :evil:

Maar ik heb vanavond alles weer even goed gemaakt en ik heb een leuke fotosessie gehouden met het rijdend materiaal. Sit back and enjoy:

De baanwachter vraagt zich af wanneer deze gereedstaande coaches eens opgepikt gaan worden. Ze staan er al even en de passagiers worden ongeduldig, lijkt prorail wel  :|

Ach daar zal je hem net hebben. De SSN 65 018 komt uit de ringloods de brug op gereden. Helemaal klaar om de coaches op te pikken.

Ondertussen komt de BR 80 030 het station binnengereden met een korte reizigerstrein

Zo naast de coaches parkeert de BR 80 netjes aan perron 1

Ahh, de baanwachter is opgelucht. De SSN is op tijd op spoor 2 aangekomen

En koppelt zich aan de coaches voor de trip naar een nieuwe bestemming

Klaar voor vertrek

De BR 80 word losgekoppeld om naar de waterkolom te rijden

Karl is erg blij om zijn vrouw weer te zien 'l amour  8-)

Bij de waterkolom kan hij zich weer laten vullen voor een nieuwe rit.

Ondertussen vertrekt een railbus van spoor 1a langs het seinhuis

Een paar gesloten wagens in afwachting van nieuw transport

Een kleine view van het stationsplein

Er komt niet alleen stoom aan in Marelburg, zo kan het gebeuren dat de HUSA G1206 een gesloten wagen komt brengen voor het depot

Na een kleine rustpauze werd het station bezocht door een prachtige TEE Ram stel.

Ach waarom ook niet, een elektrisch treinstel Talent2 wat zomaar op een ongeelectrificeerde lijn omhoog weet te klimmen... Magie?

Zo ik hoop dat jullie genoten hebben, Komende week wil ik nog wat plaatjes maken van de treinen die niet in het station komen voor een bezoekje. Het materieelpark is al wel uitgedund na de onfortuinlijke buitendienststelling van de BR 62, BR64, BR50 en de BR 151. Ach zo ververs je nog wel eens wat :)

Groetjes Martin
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

NS6400

• Rangeerprediker
  • Offline Offline
« Reactie #213 Gepost op: 01 July 2013, 07:51:07 »
Wat een prachtige baan heb je, Martin. Je zou niet zeggen dat het N is. Als iemand had gezegd dat het 0 was had ik het ook geloofd.  (y)

Groet,
Paul

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #214 Gepost op: 01 July 2013, 08:41:00 »
Hoi Martin,

Het ziet er erg mooi uit  (y) ondanks het een N baan is zie je zeer fraaie details, maar heb je hele draad nog niet  gelezen, maar weet daarom ook niet of de vraag er al eerder geplaatst is of je nog een achtergrond plaatst je zal zien dat je baan er stukken van opknapt.

Wat keuze in materiaal stoom diesel of elektrisch maakt niet uit, Bas en ik rijden ook nog diverse tijdperken door elkaar.

verder veel succes met het bouwen van je baan, hoop binnenkort weer een update van je te zien.

mvgr Evert en Bas. 
« Laatst bewerkt op: 01 July 2013, 10:56:21 door mass am see. Reden: schrijffoutje weggewerkt »

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #215 Gepost op: 01 July 2013, 10:08:09 »
N? Dubbele complimenten. (y)

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

De Stoker

• Offline Offline
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
« Reactie #216 Gepost op: 01 July 2013, 10:23:46 »
 (y) respect.

Ik vindt de details erg mooi, de keus van de ballast maar ook de blaadjes onder de boom.

Je mag wat mij betreft nog veel meet foto's maken

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #217 Gepost op: 15 July 2013, 22:15:21 »
Avond,

Er word de laatste week niet veel gebouwd, deze week ook niet want volgende week ga ik voor twee weken naar luxemburg. lekker vakantie.

Maar dat betekend niet dat we stil staan, lekker veel rijden en snuffelen op ebay. Daar heb ik onderandere gescoord:

- poppetjes
- poppetjes zittend
- koeien
- laadmal
- kilometerpaaltjes
- verkeersborden
- goederenloods
- overwegbomen
- rollenbank (voor een tientje hihi)

En nog wat items, zodra alles binnen is ga ik er een foto van maken. Als je hoort wat alles bij elkaar heeft gekost: nog geen vijf tientjes :)

Maar de gootste aanwinst is afgelopen zondag gescoord bij Hans Lubbers in Lochem:

Een Fleischmann BR 86 met twee umbauwagens.

Nieuwe loc en een nieuwe stam !!!!!

Groetjes Martin

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #218 Gepost op: 15 July 2013, 22:16:01 »
Wat een prachtige baan heb je, Martin. Je zou niet zeggen dat het N is. Als iemand had gezegd dat het 0 was had ik het ook geloofd.  (y)

Groet,
Paul

Gave reactie man, erg leuk tnxs

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #219 Gepost op: 15 July 2013, 22:18:18 »
Hoi Martin,

Het ziet er erg mooi uit  (y) ondanks het een N baan is zie je zeer fraaie details, maar heb je hele draad nog niet  gelezen, maar weet daarom ook niet of de vraag er al eerder geplaatst is of je nog een achtergrond plaatst je zal zien dat je baan er stukken van opknapt.

Wat keuze in materiaal stoom diesel of elektrisch maakt niet uit, Bas en ik rijden ook nog diverse tijdperken door elkaar.

verder veel succes met het bouwen van je baan, hoop binnenkort weer een update van je te zien.

mvgr Evert en Bas.

Er gaat zeker een achtergrond komen, geschilderd welliswaar maar dat is toekomstplanning. Ik heb orders gekregen om rustig aan te bouwen en vooral niet te haasten.  (y)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #220 Gepost op: 15 July 2013, 22:18:51 »
N? Dubbele complimenten. (y)

Gr. Jaap

Tnxs Jaap, daar doen we het voor

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #221 Gepost op: 15 July 2013, 22:19:14 »
(y) respect.

Ik vindt de details erg mooi, de keus van de ballast maar ook de blaadjes onder de boom.

Je mag wat mij betreft nog veel meet foto's maken

gaan we zeker doen  ;)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #222 Gepost op: 03 August 2013, 23:02:23 »
Avond vrienden,

Na een lekkere vakantie in Luxemburg is het weer de hoogste tijd voor een update over Marelburg. Want er is weer een boel te melden  :D

Als eerste de aanwinsten

Buiten de collectie die ik eerder postte ben ik nu ook in het bezit van een watertoren, overwegbomen om tijdelijk de dubbele overweg te beveiligen (ik zoek nog naar een methode voor hangwerk). Daarbuiten heb ik nu een laadmal van Wienert, bokkraan van Faller, klein tractortje voor de boerderij en twee nieuwe (oude) locs die onderweg zijn vanuit Duitsland: Minitrix BR 261 rangeerlocje en een Fleischmann BR91 tenderlocje. Met deze voor een mooi prijsje vergaarde locs wil ik gaan expirimenteren met de analoge kickstart van iTrain (testversie van 3.0) en verweren. tevens is er een partij leds onderweg zodat ik alle nieuwe gebouwen van verlichting kan voorzien en nieuwe lantaarns en verkeerlichten kan bouwen.

Er is dus weer genoeg scenery materiaal binnen om de komende maanden zoet mee te zijn.

Voordat ik met de detaillering aan de slag wil gaan wil ik eerst de basis begroening van het huidige tegellijm aanbrengen. Ik heb als een proef gedaan met een voor mij nieuwe methode: Voorstrijk (dun spul zeg)

De houtlijm is nog niet droog zoals je kan zien. Achter de wildgras komen twee redelijk forse bomen dichtgezet met bossage. Ik kon dit deel lekker wild strooien omdat het een stuk verwilderde natuur word. De randen langs de boerderij worden strak groen. Hier gaan dieren grazen.

Nadat ik al het basis groen heb aangebracht ga ik stukje voor stukje voorzien van details en scenery. Geloof me ik stroom over van ideeen na twee weken vakantie.

Een wellicht groter nieuws is dat we vrijwel zeker deze winter het huis gaan verbouwen, we zijn druk doende met de financiering en als dit rond is gaan we starten. Dat houd in dat na de verbouwing de eerst volgende klus zal worden: DE SCHUUR  :lol:

Erlebnisweld staat in de ijskast en die blijft daar ook want er komt een geheel nieuw project: Haubtbahnhof Marelburg Ik heb lang zitten denken over een naam en ik denk dat Marelburg toch wel mijn ding is geworden. Het word een L baan van 3x4 meter met als thema een hoofdstation. Er komt een groot paradespoor en twee schaduwstations van 4x0.9 meter. In totaal komen er 4 helixen en 3 schaduwstations. Ik ga binnenkort een draadje openen hierover.

Even de rest een stapje voor: Marelburg blijft!!! Die maak ik eerst af en blijft in bedrijf voor beurzen en demonstraties.

Whaha, groetjes

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #223 Gepost op: 06 August 2013, 12:20:21 »
Het eindresultaat van de gresbo acties op Marelburg:

De komende klus is weer ontstoren, ik heb weer wat storinkjes in de baan die ik op ga lossen. Daarna ga ik de gebouwen in orde maken en de detaileringen aanbrengen.

Word nog wel wat zo.

Groetjes

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #224 Gepost op: 06 August 2013, 12:43:43 »
Ziet er opzich netjes uit,maar dat gras lijkt hier en daar wel fluoriserend en licht te geven  :o
Of licht dat aan de foto ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0