Waarom je het zou willen is een ander verhaal, maar ik zie geen wezenlijke belemmering dat het niet zou kunnen als de software het aankan. Uiteraard wel gebonden aan voorwaarden, waarbij de meest logische is dat een baanstuk of een wissel maar aan één centrale mag hangen. Maar dat geldt ook bij het booster-centrale verhaal.
Volgens mij heeft Rob er spijt van dat hij dit topic begonnen is.
Nee, daarbij is wel een wezenlijk verschil. Een booster versterkt de signalen van een centrale. Een trein kan van een IB-baanvak naar een boosterbaanvak rijden als die booster de signalen van die IB versterkt. Een trein kan niet van een IB baanvak naar een baanvak van een tweede IB oversteken, omdat slechts één centrale een trein kan aansturen. De tweede IB kent die trein niet en kan dus ook niet op commando van Windigipet die trein beïnvloeden.
Maar waarom zou Windigipet eigenlijk niet twee centrales voor een bepaald adres exact dezelfde digitale signalen kunnen laten geven?
-Synchronisatie van de COM poorten, of netwerk-Signaalverwerking in de verschillende centralesDit zijn zaken die roet in het eten kunnen gooien. Kan technisch wel denk ik, afregelen van timing en levels (2-kanaals scoop) maar of het voor algemeen gebruik geschikt is vraag ik mij af.
...de max ligt grofweg bij 65000...
65535, oftewel 216-1? - Peter