Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 23:00:13
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 22:53:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door T.Spat
Vandaag om 22:45:43
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door T.Spat
Vandaag om 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:40:29
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door ruben derks
Vandaag om 22:34:25
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:33:15
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 22:23:19
Camp 3 door Noordernet
Vandaag om 22:22:04
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:09:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 21:43:51
Ontraxs 2026 door Ronaldk
Vandaag om 21:19:43
Modelwensen 2026 door spoorzeven
Vandaag om 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 20:49:51
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Peter J K
Vandaag om 20:05:31
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:42:25
Yamorc 7001 dood door Mar-Cas
Vandaag om 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
Vandaag om 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
Vandaag om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
Vandaag om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door mikeya
Vandaag om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 327018 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #255 Gepost op: 17 October 2012, 14:03:43 »
Maar of mensen (bijna) de Plan T prijs gaan betalen voor een Piko treinstel zoals de Hondekop is uitgevoerd?

Niets ten nadele van de Hondekop, voor de prijs die je betaalt is het een prima treinstel. Maar als het ding ineens 250 euro was geweest, had het ding waarschijnlijk amper verkocht.

Als Piko een 4-delig stel zou uitbrengen, in dezelfde kwaliteit en met dezelfde detaillering als de huidige stellen, zou ik denken dat 250 euro al 'fors' zou zijn qua prijs. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #256 Gepost op: 17 October 2012, 14:27:24 »
Piko's tweetje is toch ook een stuk goedkoper dan Roco's Plan V.... En dat is inderdaad allemaal terecht gezien het detailleringsverschil tussen de Piko en de Roco.

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #257 Gepost op: 17 October 2012, 14:33:52 »
True, maar bij de viertjes is er volgens mij nog iets minder variatie mogelijk zonder malwijzigingen, dus de terugverdienmogelijkheid wat minder.

Bovendien verwacht ik dat er sowieso minder 4-delige stellen gekocht zullen worden dan 2-delig, al was het alleen al maar vanwege de ruimte en het feit dat (net als eventueel bij Mat46?!) er al, vanwege dat gebrek aan 4-delige stellen, veel mensen gewoon meerdere tweedelige stellen hebben. Dus zullen de productie-aantallen mogelijk achterblijven t.o.v. de tweedelige stellen.

Maar goed, ik ben slechts een techneut dus misschien zit ik er wel helemaal naast... ik hoop het van harte! Hoe meer lange stellen, hoe beter ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Huibert

  • Online Online
  • Berichten: 9180
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Roco Plan T
« Reactie #258 Gepost op: 17 October 2012, 23:26:26 »
Mwoah, een viertje met een goede neus, correcte frontzijramen.... Ik heb m liever dan een tweetje. Ik heb dan ook geen tweetje. Waar reden er nou losse tweetjes, en wanneer? Naar mijn weten toch vrij zelden.
Nee, doe mij maar een viertje. Neemt ook minder ruimte in dan een lok met vier ICR's, of bedoelde je dat niet met ruimte?

Groet

Huibert

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3892
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #259 Gepost op: 17 October 2012, 23:45:42 »
Waar reden er nou losse tweetjes, en wanneer? Naar mijn weten toch vrij zelden.
Groet
Huibert

Nou, hier en bijna overal elders in de stille tijd buiten de spits. ;D



Rijswijk,
22 juni 1974.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
151* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco Plan T
« Reactie #260 Gepost op: 18 October 2012, 00:37:51 »
Nou oa stopper Enschede-Deventer voor het ICM tijdperk en later de stopper Hengelo-Oldenzaal waren Hondekop-tweetjes. Zwolle-Emmen volgens mij ook in de daluren. Plan V solo was later ook gewoon op Hengelo-Oldenzaal, evenals op oa de Valleilijn (toen het ding nog gewoon de Kippelijn heette :) ) En volgens mij Leiden-Utrecht ook destijds in daluren (te weinig gereisd in die uithoek)

En wat ruimte betreft : hoeveel modelbanen in h0 hebben een perron van fatsoenlijke lengte waar een viertje niet meteen de max is wat nog met goed fatsoen langs het perron past?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco Plan T
« Reactie #261 Gepost op: 18 October 2012, 07:39:42 »
[...], maar goed, volgens mij gaat het in dit draadje om Roco's Plan T.

Hmmm. :)  (y)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Huibert

  • Online Online
  • Berichten: 9180
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Roco Plan T
« Reactie #262 Gepost op: 18 October 2012, 08:01:00 »
Nou, hier en bijna overal elders in de stille tijd buiten de spits. ;D



Rijswijk,
22 juni 1974.
:0 Was door het verhaal over de Hk even op het verkeerde been gezet, en borduurde dus voort op de Hk-4...;)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:Roco Plan T
« Reactie #263 Gepost op: 20 October 2012, 00:46:38 »
vandaag op eurospoor nog eens goed naar het model gekeken, heb al besteld, en de mooie bespreking van chris, maar ik moet toch zeggen dat de Bk2 de compressor bak dus niet klopt, het is een onderkant van een plan t zoals hij buitendienst ging, de groene had gewoon 2 compressoren en die zaten niet in een kast, jammer.....dat is niet het enige.De draaistellen aan de balgkant van de kopbakken hebben snelheidsgevers en ATB spoelen met baanruimers, klopt ook niet, vind eigenlijk steeds meer, begin nu toch te twijfelen...
« Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 01:01:23 door johnny-VIRM »

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re:Roco Plan T
« Reactie #264 Gepost op: 27 October 2012, 11:43:43 »
Ben nog steeds in afwachting van de uitlevering van dit model. het is al een aantal dagen stil op het forum hierover. Weet iemand meer, wanneer alles uitgeleverd wordt of is er nog nieuws van Roco?

Is er al ergens een filmpje van het rijdend model te zien?


spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5674
Re:Roco Plan T
« Reactie #265 Gepost op: 27 October 2012, 12:43:20 »
Het model is overal te koop. Mijn lokale shop heeft er een hele stapel van. Ik wacht echter op de gele met de karakteristieke aanzuigmonden op het dak (Roco had uit kostenoverwegingen beter niet de 507 kunnen kiezen, maar eentje die daar vanaf de groene tijd mee was uitgerust, maar ja).
Groet, Frank

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Roco Plan T
« Reactie #266 Gepost op: 27 October 2012, 14:32:50 »
Ook ik heb hem nog niet. Wel het type met geluid besteld.

jurrie-burrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
Re:Roco Plan T
« Reactie #267 Gepost op: 27 October 2012, 15:02:09 »
de winkel waar ik hem besteld heb had 2 weken geleden gebeld dat ie binnen is .
dus binnenkort maar even ophalen maar heb daar nog meer dingen liggen die ik moet ophalen dus kan ook nog even duren voor ik hem ophaal.

groet jurgen

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3892
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #268 Gepost op: 27 October 2012, 21:39:54 »
Het model is overal te koop. Mijn lokale shop heeft er een hele stapel van. Ik wacht echter op de gele met de karakteristieke aanzuigmonden op het dak (Roco had uit kostenoverwegingen beter niet de 507 kunnen kiezen, maar eentje die daar vanaf de groene tijd mee was uitgerust, maar ja).

??????
De 507 was er in de laatste groene jaren ook mee uitgerust hoor.


Plan T 507,
Rijswijk,
01 april 1975.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
151* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re:Roco Plan T
« Reactie #269 Gepost op: 30 October 2012, 21:49:55 »
De Plan T ziet er super uit.

alleen moet roco zich schamen en heel erg diep ook.

Bij de plan V deden ze het en nu weer bij de plan T

Een functie die een kort adres aan kan en sound met lang adres  ???

Zitten ze daar alleen om geld te spinnen ofzo ???

Word weer een nieuwe decoder er bij bestellen.

Gr Roy