Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Motorpost ombouwen ? door henk
Vandaag om 12:53:36
3,51° ofzoiets 😉 door Biessendorf
Vandaag om 12:53:07
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 278185 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Roco Plan T
« Reactie #975 Gepost op: 05 augustus 2014, 20:51:05 »
Vraagje over decoder (s):

Lees dat er 2 decoder's kunnen in allebei de  kopbakken maar mogelijk ook maar 1tje als je treinstel op 'pendelen' zet.

Klopt dit want scheelt toch weer als je automatisch met 'koploper rijdt en treinstel toch maar 1 kant optijdt.

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Roco Plan T
« Reactie #976 Gepost op: 05 augustus 2014, 23:39:13 »
2 nodig. Pendelen gaat over stroomafname wisselen per bak die vooruit rijd.

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Roco Plan T
« Reactie #977 Gepost op: 06 augustus 2014, 00:55:18 »

hippelsik

  • leve betrouwbare mooie locs zoals de NS 1200!
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Roco Plan T
« Reactie #978 Gepost op: 06 augustus 2014, 12:17:24 »
Zo te zien niet mogelijk  :(

Nou ja, zo heeft elk fabrikaat zijn plus en minpuntjes zullen we maar zeggen. Soft start is ook mooi .

Ben blij met opmerkingen en hulp van jou en Ben.

Andere zaken hieromtrent zal ik maar in een ander draadje aan de orde stellen, als het meer over de vergelijking tussen decoders gaat, anders gaan we toch wat teveel off-topic  ;)

met vriendelijke groeten,
Kees / hippelsik

NS Periode III en IV; HO gelijkstroom baan, digitaal ECOS-2; Roco, Fleischmann, Mehano, Riva-Lima, Piko, Artitec en een paar Philotrain... maar die zijn nog analoog

hippelsik

  • leve betrouwbare mooie locs zoals de NS 1200!
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Roco Plan T
« Reactie #979 Gepost op: 06 augustus 2014, 12:22:26 »
ik heb wel eens last met stroomafname  (vooruit; motorbak voorop); dat is waarschijnlijk ook op te lossen door de dipswitches op de print? Ik bedoel dat stroomafname dan standaard over het hele treinstel is?

Iets samenhangend hiermee: Ik vind het wat vreemd eigenlijk (zelfs als je richtingsafhankelijk alleen stroomafname van de vooroplopende bak hebt) dat er bij stroomvoerende koppelingen in het stel toch gebruik wordt gemaakt van 2 decoders.  ???

Maar ik zal niet echt klagen, zeker niet voor de prijs vor dit stel bij zekere leverancier te Vlaardingen...  :)
met vriendelijke groeten,
Kees / hippelsik

NS Periode III en IV; HO gelijkstroom baan, digitaal ECOS-2; Roco, Fleischmann, Mehano, Riva-Lima, Piko, Artitec en een paar Philotrain... maar die zijn nog analoog

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Roco Plan T
« Reactie #980 Gepost op: 06 augustus 2014, 18:38:42 »
Meer polen nodig in de koppeling. Daar zit de + en de - in. Dan nog de 2 draden voor de interieurverlichting. Dan dien je dus een koppeling te plaatsen met nog 2 polen voor de verlichting. Blijkbaar vond men dat te moeilijk.

Maar dat vind ik niet zo erg, beide decoders hebben nog functieuitgangen over en zo te zien zijn de cabine's voorbereid op 'cabineverlichting'  ;D Waarschijnlijk binnenkort eens inbouwen en dan schakelen met F11 en F12 :)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21680
Re: Roco Plan T
« Reactie #981 Gepost op: 06 augustus 2014, 19:07:33 »
ik heb wel eens last met stroomafname  (vooruit; motorbak voorop); dat is waarschijnlijk ook op te lossen door de dipswitches op de print? Ik bedoel dat stroomafname dan standaard over het hele treinstel is?


Nee, dat dacht ik ook, maar blijkt toch hiet het geval te zijn. Iemand heeft uitgelegd wat die dipswitches dan wel precies regelen, maar dat ben ik vergeten. Voor stroomafname over beide bakken moet je de schakelcontacten van het relais dat de wisseling regelt, overbruggen. Staat al ergens in dit draadje.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45130.msg3221413578.html#msg3221413578
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Roco Plan T
« Reactie #982 Gepost op: 15 augustus 2014, 21:30:43 »
Hoi,

Onderdeeltjes allemaal binnen, dus tijd voor een ombouw verslagje ;) :P



... de benodigde onderdelen :)  Rechtsboven de oude draaistellen van de AB, reeds gedemonteerd. We hergebruiken de wielen, remschoenen en de veren. Later komt er nog een onderdeel bij ... :P

Grtzz,

Karst

Karst en anderen... Even een vraagje. Je hebt het over drie draaistellen volgens mij:
1x 133369 en 2x 133669.
Toch zie ik op de foto vier stuks.... Wellicht ben ik echt toe aan weekend dat ik nu even wat mis...
Kun je wat verhelderen?

Groet en dank!

Michiel

niet meer aktief

  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: Roco Plan T
« Reactie #983 Gepost op: 16 augustus 2014, 08:05:17 »
Zijn die veertjes die bij de wielen en remschoenen liggen ook los te bestellen?

Grtz,

Steven

hippelsik

  • leve betrouwbare mooie locs zoals de NS 1200!
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Roco Plan T
« Reactie #984 Gepost op: 20 augustus 2014, 22:39:41 »
Nee, dat dacht ik ook, maar blijkt toch hiet het geval te zijn. Iemand heeft uitgelegd wat die dipswitches dan wel precies regelen, maar dat ben ik vergeten. Voor stroomafname over beide bakken moet je de schakelcontacten van het relais dat de wisseling regelt, overbruggen. Staat al ergens in dit draadje.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45130.msg3221413578.html#msg3221413578

bedankt Henk,
ik vond het op pag 42 en zal het eens proberen.
met vriendelijke groeten,
Kees / hippelsik

NS Periode III en IV; HO gelijkstroom baan, digitaal ECOS-2; Roco, Fleischmann, Mehano, Riva-Lima, Piko, Artitec en een paar Philotrain... maar die zijn nog analoog

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Roco Plan T
« Reactie #985 Gepost op: 05 september 2014, 17:07:11 »
Is inmiddels al iets bekend of er nog andere Plan T varianten bij Roco gaan komen (bijv. de gele versie met grote ruiten in de cabinedeuren (jaren '70 en begin jaren '80 versie). Na het draaisteldebacle en het dumpen van zowel de groene als de gele versie, blijft het nu erg stil omtrent dit materieel...  >:(

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 05 september 2014, 17:08:47 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Roco Plan T
« Reactie #986 Gepost op: 11 september 2014, 13:01:46 »
Iemand heeft uitgelegd wat die dipswitches dan wel precies regelen, maar dat ben ik vergeten.http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45130.msg3221413578.html#msg3221413578

Dat heeft te maken met de pendelstand voor analoge rijders, (d8 ik).
EN ook met de rijrichting om de kopbak steeds stroom te laten opnemen.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2014, 12:54:51 door nighttrain1. Reden: EN.....(tekst).... toegevoegd »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Spoorslag 70

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Periode III/IV
Re: Roco Plan T
« Reactie #987 Gepost op: 24 december 2014, 21:46:00 »
Ik hou me aanbevolen voor een gebrekkige exemplaar, maar het exemplaar moet wel goed in de lak staan. De draaistellen zijn tzt wel te vervangen. ;D

Vandaag mijn exemplaar ontvangen, begin december bestelt bij MTE. Ik heb 1 lakfoutje kunnen ontdekken een zakkertje onderaan een blauwe baan. Foto's volgen nog.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 481
Re: Roco Plan T
« Reactie #988 Gepost op: 11 januari 2015, 18:28:32 »
Is inmiddels al iets bekend of er nog andere Plan T varianten bij Roco gaan komen (bijv. de gele versie met grote ruiten in de cabinedeuren (jaren '70 en begin jaren '80 versie). Na het draaisteldebacle en het dumpen van zowel de groene als de gele versie, blijft het nu erg stil omtrent dit materieel...  >:(
Weet iemand al wat meer over bovenstaande vraag?
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re: Roco Plan T
« Reactie #989 Gepost op: 11 januari 2015, 19:19:24 »
In de catalogus van 2015 staat hij niet. Dus zal wel 2016 worden denk ik.