Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 12:34:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 12:33:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:47:20
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
Mijn geweatherde modellen door RikM
Vandaag om 11:34:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 08:53:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 122300 keer)

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #600 Gepost op: 28 May 2008, 21:15:25 »
ik heb um ;D dank u

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #601 Gepost op: 28 May 2008, 21:24:24 »
Nu eerst even wat foto's maken (nav mijn eerdere bericht over de 132).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #602 Gepost op: 28 May 2008, 22:46:08 »
De foto die eerder plaatste:



En deze:



Op deze foto een Roco Ludmilla waarvan slechts 2 cijfers omgedraaid zijn van het bedrijfsnummer tov de grootspoor foto..........

Toeval maar leuk!

Kees-Jan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #603 Gepost op: 28 May 2008, 23:05:28 »
Heeft Echte Kees ook zo genoten van die weekenden in maart/april 1995?

Almen, maart 1995
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #604 Gepost op: 28 May 2008, 23:10:44 »
Nee Frank jammer genoeg niet (die stam kan ik ook nabouwen in het klein trouwens........als de rijtuigen van de DR zijn tenminste).

Kees-Jan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #605 Gepost op: 28 May 2008, 23:24:05 »
Da's jammer. Vanaf het moment dat het bekend was heb ik hier echt naar uitgekeken en met volle teugen genoten. Na een kleine 20 jaar waren weer fatsoenlijke diesellocs op he traject Bad Bentheim-Oldenzaal-Hengelo te zien. Na Hengelo sloegen ze linksaf de enkelsporige diesellijn Hengelo-Zutphen op. Ongekend zulke grote beesten met een zware internationale trein op een zijlijn te zien dat normaal het domein van dieseltjes was (DE-2 en DE-3).

Zelfs de overbrengingen waren interessant:


112 184+234 met tr. 2242 door Schüttorf, 22 april 1995

en voor onze Nederlandse lezertjes:

1651+234 met tr. 2242 bij De Lutte, 22 april 1995

Nee het waren DB-rijtuigen, Interregiorijtuigen zoals Fleischmann ze heeft zeg maar.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #606 Gepost op: 28 May 2008, 23:31:15 »
Frank,

Deze:



(dit is de DR uitvoering)

Kees-Jan

De flijsjmannen zijn te kort..............

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #607 Gepost op: 29 May 2008, 09:20:56 »
Nee, deze waren het zeker niet, later zat er wel eens een DR A-bak in dit soort treinen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #608 Gepost op: 29 May 2008, 09:39:04 »
Roco heeft deze rijtuigen in zowel 1:100 als 1:87 (gehad). Overigens, de bistro wagen rijdt nog steeds naar Nederland. Hij rijdt overigens ook naar Polen in de BWE.

Overigens hebben deze rijtuigen wel naar Nederland gereden, voordat de DB IR rijtuigen werden ingezet. Veelal in de oude kleur creme/groen maar ook een in deze kleuren is naar Nederland gekomen, alsmede bakken in de Städteexpress kleuren. Dit gebeurde ook wel tegelijkertijd. Samen met het rode restauratierijtuig (Mitropa) en de NS BKD leverde dit een kleurrijk tafereeltje op. Helaas niet zelf meegemaakt (al heb ik die Ludmilla wel gezien in Arnhem, samen met mijn vader speciaal daarvoor naartoe gegaan, maar toen was ik nog te jong om het echt goed mee te maken) maar in een van de fotoboeken over de NS ('jaren '80 bij de NS in kleur' of iets dergelijks) staat een foto van zo'n trein. Leuk om te zien. En een paar van die DR rijtuigen hebben ook nog samen met DB rijtuigen in blauw/creme een internationale trein naar Nederland gereden, voordat de trein geheel met DR rijtuigen werden gereden.

Groetjes,

Ernst-Jan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #609 Gepost op: 29 May 2008, 10:22:30 »
Ik zat afgelopen zaterdag in dat AR-rijtuig met bistro Hgl-Asd v.v. en mij viel op dat deze qua raamindeling overeenkomt met een AB Büm, waren dit vroeger AB-rijtuigen?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #610 Gepost op: 29 May 2008, 11:01:31 »
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen Frank, maar naar alle waarschijnlijkheid wel. Want waar zijn anders die AB's gebleven? Bij de IR bakken had je namelijk A's en B's, geen AB's. Raamindeling komt inderdaad overeen met een AB. Grappig, nooit echt op gelet eigenlijk, maar nu je het zei nog maar eens een foto erbij gepakt en bekeken, het lijkt te kloppen.

Groetjes,

Ernst-Jan

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #611 Gepost op: 29 May 2008, 22:46:11 »
Een machtige loc die Ludmilla, ooit heeft deze ook gereden met de laatste Warsawa expres vanuit Hoek van Holland. Dit als afscheid van deze trein.
Ik moet nog ergens foto's hebben hiervan, als ze uit de verhuisdozen zijn gekomen zal ik deze is inscannen.

Groeten,

Christoph

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #612 Gepost op: 29 May 2008, 23:20:33 »
De BordBistro's/BistroCafé's ARkimbz262( sinds 2004 ARkimbz266) en WRmz138 zijn inderdaad verbouwd uit ABm225 rijtuigen.

De ex. DR rijtuigen Bom(z) 236 en 280-283 hebben trouwens maar 11 grote ramen per zijwand en niet zoals de ex. DR Bimz256/259 12 grote ramen per zijwand. Er dus tijdens de ombouw aardig wat zaag en las werk aan te pas gekomen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #613 Gepost op: 31 May 2008, 21:31:35 »
Een machtige loc die Ludmilla, ooit heeft deze ook gereden met de laatste Warsawa expres vanuit Hoek van Holland. Dit als afscheid van deze trein.
Klopt. Tussendoor heeft de loc een NVBS-excursietrein gereden. Helaas zijn de foto's van die trein, onder andere samen met mijn toenmalige auto's (een Wartburg 311, een Wartburg 353 en een Trabant 601), door de ontwikkelcentrale vakkundig om zeep geholpen.

www.raymondkies.nl

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Reactie #614 Gepost op: 21 June 2008, 10:05:59 »
We gaan weer beginnen!

Vanochtend vroeg opgestaan (7.00 uur) om de schuur maar eens te gaan opruimen.

Volgende week maar eens een paar avonden solderen om koploper te gaan laten werken.

Alle hardware is er inclusief een Litfinski splitter voor de S88 modules is er.

Kees-Jan