Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Jheronimus
Vandaag
om 15:42:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:39:14
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Jeronimos
Vandaag
om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 13:47:11
NS 8100 in 0
door
rolfm
Vandaag
om 13:32:11
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:30:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:13:04
modulebaan in spoor 1
door
Mark D.
Vandaag
om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:55:28
Line-up foto's van modellen
door
Ben
Vandaag
om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
bask185
Vandaag
om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
ex44
Vandaag
om 12:17:51
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:31:18
Vollmer ringloods deuren
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 10:57:08
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:41:54
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail
door
Medtskie
Vandaag
om 09:33:01
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ben
Vandaag
om 07:57:27
W.V. Kalender 2026
door
barry1972
Vandaag
om 01:23:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
47
Omlaag
Auteur
Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen) (gelezen 126449 keer)
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #285 Gepost op:
29 November 2007, 10:49:20 »
Inderdaad is het een
klimspiraal de luxe
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #286 Gepost op:
29 November 2007, 12:26:52 »
Na tien pagina's lezen heb ik het nog niet gevonden: waarom zijn je klimspiralen eigenlijk zo bizar hoog? Gaan er rails op de vloer komen of zo?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #287 Gepost op:
29 November 2007, 12:47:25 »
Het is meer een klimspiraal SUPER de luxe. Maar ook vroeg het me inderdaad af waarom de spiraal zo laag uitkomt
Gelogd
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #288 Gepost op:
29 November 2007, 12:57:42 »
Ik denk dat de boven-buurman van Kees-Jan ook mee wil genieten.
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #289 Gepost op:
29 November 2007, 13:01:41 »
Dus er komt nog een stuk onder
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #290 Gepost op:
29 November 2007, 14:15:58 »
Waarom zo hoog/laag:
Er komt een stuk baan bij van 6,5 meter bij 1 meter. Dit stuk baan heeft 3 niveau's.
Niveau 1: 30cm boven de grond is een schaduwstation met 9 sporen.
Niveau 2: 70cm boven de grond is een schaduwstation met 9 sporen.
Niveau 3: 113cm boven de grond is...................(nog even geheim) en wordt het zichtdeel.
Omdat de schaduwstations 1 meter "diep" zijn is er hoogte verschil nodig want anders kan ik nooit meer bij de achterste sporen indien er iets fout gaat.
Ik hoop dat de uitleg nu duidelijk is.
NB onder de klimspiraal (van de foto's) komen nog pootjes zodat de onderste cirkel ongeveer 30cm van de grond komt.
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #291 Gepost op:
29 November 2007, 23:51:38 »
De eerste treinen hebben in de spiraal gereden.
9 Ytjes zijn een makkie voor een broodrooster
En ook de wissels en kruising worden probleemloos bereden.
Dit weekend eens kijken of ik de spiraal op de definitieve plaats kan gaan zetten (eerst nog 2 verdiepingen er op bouwen).
Kees-Jan
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #292 Gepost op:
30 November 2007, 00:18:44 »
Citaat van: Kees-Jan op 29 November 2007, 23:51:38
9 Ytjes zijn een makkie voor een broodrooster
Met andere woorden, een eitje.
Met een trein erop ziet de spiraal er opeens een stuk kleiner uit, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik nog nooit een 1:87 rijtuig in handen heb gehad. (Sterker nog, ik heb geen enkel rijtuig, alleen treinstellen en goederenwagens.) Het is immers toch dik 2,5m aan trein.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #293 Gepost op:
02 December 2007, 13:35:07 »
De eerste spiraal is klaar, nog één bocht er in maar die is voor de aansluiting op de bestaande baan.
Het geheime project zit in de teken fase (ik kan het precies op schaal na bouwen).
Inmiddels heb ik via google earth het één en ander kunnen vinden (sporenplan en omgeving). Via google zelf al meer dan 100 foto's van de omgeving kunnen vinden.
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #294 Gepost op:
02 December 2007, 15:27:46 »
Foto's
De spiraal staat voorlopig op z'n plaats.
De uit/ingang aan de onderkant.
De uit/ingang beneden komt in draadeinden te hangen terwijl de sporen op het hoge niveau ook in draadeinden komen te liggen.
Dit wordt de aansluiting op de bestaande baan:
Kees-Jan
Gelogd
eric den boer
Offline
Berichten: 3182
Einzelganger
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #295 Gepost op:
02 December 2007, 15:33:03 »
.....SLIK....
Gelogd
jhagie
Offline
Berichten: 16
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #296 Gepost op:
02 December 2007, 18:40:50 »
Zo groot voor deze kleine letters
Erg indrukwekkend de Klimspiraal-de-Luxe.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #297 Gepost op:
02 December 2007, 18:41:20 »
Hier nogmaals de link waar de maten op staan voor de "gleiswendel"
http://www.stayathome.ch/gleiswendel.htm
Tip: na het ingeven van de maten toch even van karton de eerste 6 stukken knippen en dan de rails er even op "passen" (daarmee voorkom je dat je net als ik verkeerd ga zagen, gelukkig maar 6 stukjes......).
Kees-Jan
«
Laatst bewerkt op: 02 December 2007, 18:47:29 door Kees-Jan
»
Gelogd
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #298 Gepost op:
02 December 2007, 19:08:01 »
Het is bijna iedere dag weer genieten van je vorderingen Kees-Jan. Uit ervaring weet ik dat je niet even op een verloren middag zoiets in elkaar zet. Mijn petje af voor de constructie en de strakke opbouw.
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
fissy
Offline
Berichten: 4306
Re: Berlijn vanaf de jaren 70 (Klimspiraal-de-Luxe)
«
Reactie #299 Gepost op:
02 December 2007, 19:47:08 »
Kees-Jan, Super! Da hast du viel gearbeitet in der letzten Zeit!
Ich habe nur noch eine Frage, wie kannst du die Gleise in der Wendel an den Schränken Putzen, kannst du von oben in die Wendel eingreifen?
Gruß
Bernd
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
...
47
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)