Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: De forensentaks, ja of nee.  (gelezen 14767 keer)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
Re:De forensentaks, ja of nee.
« Reactie #135 Gepost op: 02 June 2012, 17:20:24 »
Tis maar net welke definitie je aan goed geeft.

Goed tov Malta en andere landen met minder inkomen, ja.

Maar naast afbraak van inkomen heb je ook nog eens de afbraak van het sociale stelsel. MAW we gaan steeds meer lijken op Malta!? Dat vind ik niet goed.

En laten we wel zijn, Peter, jij (en jouw vrouw) hebt destijds een bewuste keuze hiervoor gemaakt.
In Nederland maak ik die keuze niet bewust, maar wordt gedwongen door Den Haag. Ik wil graag dat van mijn loon netto veel over blijft. Maar op deze manier.....

En 12 september? Zolang de verkiezingsprogramma's alleen gebaseerd zijn op principes op basis van geloof of tegen geloof,natuur (flora/fauna) zie ik weinig heil.

En het is te makkelijk om te zeggen: "Nou en".
« Laatst bewerkt op: 02 June 2012, 17:24:44 door J J H S »
Jeroen

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #136 Gepost op: 02 June 2012, 18:48:31 »
huh Peter, ik weet niet hoe lang je al weg bent, maar hier gaan de winkels om 7 uur open en om 22.00 uur dicht, 7 dagen per week.... zonder siësta
En ze zullen best lange uren maken, maar hebben ze ook dezelfde productiviteit ??, geef maar geen antwoord, want ik weet al wat je gaat zeggen, maar hou aub op met zeggen hoe fantastisch malta is en hoe *** Nederland is.

Citaat
En ik blijf erbij dat veel mensen geen idee hebben hoe goed ze het hebben
Dat ben ik wel met je eens, mensen klagen graag dat ze nog maar 2 keer per jaar op vakantie kunnen ipv 3 keer, of stel je voor dat de werkweek weer terug moet naar 40 uur poehee....... ben ik anderhalve dag langer vrij in de week  :)
Mvg Marty,

Piet R Buren

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 02 June 2012, 19:00:25 »
schaf dan meteen de buitenschoolse opvang zf, hoe goed we het hebben... en toch is er crisis, dan klopt er ergens iets niets

GR

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #138 Gepost op: 02 June 2012, 21:38:02 »
[...], maar hou aub op met zeggen hoe fantastisch malta is en hoe *** Nederland is.

Dat zeg ik niet; dat zegt iedereen die zegt dat het zo slecht gaat. Ik denk dat Nederland fantastisch is, op het weer na. Misschien moet je mijn berichten nog eens goed doorlezen, want dat heb je tot nu toe kennelijk niet gedaan.

Nog een voorbeeldje trouwens. Vandaag hebben we weer 113 vluchtelingen op een bootje binnengekregen, wat het totaal van deze week op 600 brengt. Als je dat naar Nederlandse hoeveelheden gaat omrekenen (factortje 40), dan kom je uit op 24.000. In een week. Dat krijgt Nederland niet eens in een jaar. Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als er 24.000 vluchtelingen in een week binnen zouden komen. (Overigens is het land met het grootste vluchtelingenprobleem in Europa Griekenland.)

Maar naast afbraak van inkomen heb je ook nog eens de afbraak van het sociale stelsel. MAW we gaan steeds meer lijken op Malta!? Dat vind ik niet goed.

Ach, we hebben hier gratis gezondheidszorg die, gezien de middelen die beschikbaar zijn, redelijk is. De beste gezondheidszorg vind je in Nederland.

Het is gewoon een kwestie van geld. En van een regering die al 25 jaar aan de macht is en nepotisme tot een kunst heeft verheven. Nee, echt eerlijk verdeeld wordt het hier niet.

Citaat
En laten we wel zijn, Peter, jij (en jouw vrouw) hebt destijds een bewuste keuze hiervoor gemaakt.
In Nederland maak ik die keuze niet bewust, maar wordt gedwongen door Den Haag. Ik wil graag dat van mijn loon netto veel over blijft. Maar op deze manier.....

Pff, alsof we hier niet genaaid worden door de overheid. Momenteel verrijst er in Valletta een nieuw parlementsgebouw, ontworpen door niemand minder dan Renzo Piano. Die heeft daar een paar miljoen voor mogen incasseren. En ik weet ook wel wie de aannemers zijn en hoe goed die bevriend zijn met de regerende partij. Inclusief wat andere meuk kost het plan, dat een jaar of vier in beslag neemt, €80m, op een jaarlijks begrotingstekort van iets van €300m.

Ik blijf erbij: veel Nederlanders hebben geen flauw idee hoe goed ze het hebben. Ze zien alleen de delta, de verandering, maar niet waar ze in absolute zin zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #139 Gepost op: 02 June 2012, 21:51:03 »
Ik blijf erbij: veel Nederlanders hebben geen flauw idee hoe goed ze het hebben. Ze zien alleen de delta, de verandering, maar niet waar ze in absolute zin zijn.

Kan ik alleen maar met je eens zijn, en ik woon pas een half jaar buiten Nederland...

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
    • sleutelspoor
« Reactie #140 Gepost op: 02 June 2012, 22:24:30 »

Pff, alsof we hier niet genaaid worden door de overheid. Momenteel verrijst er in Valletta een nieuw parlementsgebouw, ontworpen door niemand minder dan Renzo Piano. Die heeft daar een paar miljoen voor mogen incasseren. En ik weet ook wel wie de aannemers zijn en hoe goed die bevriend zijn met de regerende partij. Inclusief wat andere meuk kost het plan, dat een jaar of vier in beslag neemt, €80m, op een jaarlijks begrotingstekort van iets van €300m.
Malta is toch ook lid van de EU? Moet brussel daar niet eens gaan kijken????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #141 Gepost op: 02 June 2012, 22:29:17 »
Ik lees je wel, maar dat wil niet zeggen dat je af en toe behoorlijk zit te zwammen, maar dat geeft niet, zijn we gewent geworden.
Laat ik  het dan anders formuleren, ik wordt er zo moe van dat we Volgens jou, wij die in Nederland wonen zich moeten schamen omdat jullie het daar nog 40% slechter hebben, omdanks jullie minimaal even hard werken.
Nou ik schaam me nergens voor en alles wat ik bezit heb ik me de p*stpl**ris voor gewerkt, met veel plezier overigens.
Maar ik ga me nu even zelfmodereren, want dit gaat allang niet meer over het Topic, dus als je nog meer te klagen hebt hierover doe je dat maar via pb
Mvg Marty,

Olav

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 02 June 2012, 22:57:10 »
Wat zijn we vriendelijk tegen elkaar.  :-[
Groeten

Olav

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 02 June 2012, 23:21:04 »
Het maakt niet uit op wat voor forum, maar zogauw politiek als
onderwerp langskomt danst de duvel :P

Mvg,

Tis

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #144 Gepost op: 03 June 2012, 02:32:45 »
Citaat
Zoals al eerder gezegd maakt men in Zuid-Europa langere dagen dan in Nederland

Mooi als ze nu ook nog eens leren te werken zou het wat produktiever zijn...lange dagen met aanwezigheids premies maakt geen werk...btw kun je in Malta ook met 55 met pensioen anders verhuis ik nog per direct

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 03 June 2012, 07:47:39 »
Volgens politici is deze maatregel goed voor de staatskas en goed voor het milieu. Het is echter opvallend dat dit van geval tot geval sterk verschilt.

Zolang ik bij mijn huidige werkgever blijf, ga ik alleen meer belasting betalen. Ik zal er geen treinreis minder door maken. Dus is het wel goed voor de staatskas, maar heeft het geen positief milieu effect.

Een kennis heeft een leaseauto die hij om praktische redenen (stationwagen met kofferbak vol met gereedschap) nu niet privé gebruikt. Hij heeft ook een NS jaarkaart 1e klas van de baas.

Als hij nu in Lelystad moet zijn, is hij ongeveer 35 minuten onderweg van huis naar het werk. Dat rekent hij nu niet als werktijd. Blijft hij met de leaseauto van huis naar werkplek rijden, dan moet hij straks voor de leaseauto bijtelling betalen. Daarnaast moet hij over zijn jaarkaart belasting gaan betalen.

De andere mogelijkheid is, dat hij eerst met de trein naar zijn kantoor in Utrecht gaat. Dat is ongeveer 40 minuten eigen tijd, dus voor hem maakt het weinig uit. Vervolgens mag hij met de auto van Utrecht naar Lelystad. Dit kost hem ongeveer een uur in de baas zijn tijd. 's-Avonds doet hij het omgekeerde. Op deze manier hoeft hij alleen nog belasting te betalen over zijn jaarkaart. Voor dezelfde 8 productieve uren maakt hij extra kilometers + 2 uur extra werktijd per dag (ongeveer 250 euro per dag). Dit wordt in zijn geval betaald door de overheid.
In zijn geval is deze maatregel nadelig voor de staatskas (maar goed voor zijn eigen kas ;D), en nadelig voor het milieu.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #146 Gepost op: 03 June 2012, 10:51:10 »
Laat ik  het dan anders formuleren, ik wordt er zo moe van dat we Volgens jou, wij die in Nederland wonen zich moeten schamen omdat jullie het daar nog 40% slechter hebben, omdanks jullie minimaal even hard werken.

Nee hoor, je hoeft je niet te schamen, maar men (in dit geval niet jij) moet ophouden met zeuren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #147 Gepost op: 03 June 2012, 11:25:39 »
in andere gevallen wel dan ??  :)
Mvg Marty,

henk

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 03 June 2012, 12:03:41 »
Nooit Marty, want het kan altijd slechter. Gewoon de Nederlandse situatie vergelijken met Haïti en we doen nergens meer moeiljk over.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #149 Gepost op: 03 June 2012, 12:46:44 »
Is de forensentaks daar nog hoger?