En ik blijf erbij dat veel mensen geen idee hebben hoe goed ze het hebben
[...], maar hou aub op met zeggen hoe fantastisch malta is en hoe *** Nederland is.
Maar naast afbraak van inkomen heb je ook nog eens de afbraak van het sociale stelsel. MAW we gaan steeds meer lijken op Malta!? Dat vind ik niet goed.
En laten we wel zijn, Peter, jij (en jouw vrouw) hebt destijds een bewuste keuze hiervoor gemaakt. In Nederland maak ik die keuze niet bewust, maar wordt gedwongen door Den Haag. Ik wil graag dat van mijn loon netto veel over blijft. Maar op deze manier.....
Ik blijf erbij: veel Nederlanders hebben geen flauw idee hoe goed ze het hebben. Ze zien alleen de delta, de verandering, maar niet waar ze in absolute zin zijn.
Pff, alsof we hier niet genaaid worden door de overheid. Momenteel verrijst er in Valletta een nieuw parlementsgebouw, ontworpen door niemand minder dan Renzo Piano. Die heeft daar een paar miljoen voor mogen incasseren. En ik weet ook wel wie de aannemers zijn en hoe goed die bevriend zijn met de regerende partij. Inclusief wat andere meuk kost het plan, dat een jaar of vier in beslag neemt, €80m, op een jaarlijks begrotingstekort van iets van €300m.
Zoals al eerder gezegd maakt men in Zuid-Europa langere dagen dan in Nederland
Laat ik het dan anders formuleren, ik wordt er zo moe van dat we Volgens jou, wij die in Nederland wonen zich moeten schamen omdat jullie het daar nog 40% slechter hebben, omdanks jullie minimaal even hard werken.