Het is slechts een voorbeeld. Even afgezien van het feit dat een Nederlandse uitkering fors hoger is dan het minimumloon hier, zie je aan alles dat Nederland gewoon een erg rijk land is. Het wegennet is perfect, om maar wat te noemen. Maar als je dagelijks in rijkdom woont, valt het misschien minder op.
Toen ik naar Malta verhuisde, ging ik er bruto bijna 40% op achteruit. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik niet lopen janken over hoe slecht het gaat met de hardwerkende Nederlander.
.....volksverlakkerij.....
Iemand anders mag 'm inkoppen
Die leaserijders worden nog veel te veel ontzien; Al die bijtellingen worden waarschijnlijk toch wel door de baas vergoed en ze kunnen met tankpas ook nog eens gratis tanken.
Daarbij vind ik dat veel mensen ervan uitgaan dat de consequenties van hun persoonlijke beslissing vaak wat makkelijk op de werkgever of overheid geschoven worden.Om een recent praktijkvoorbeeld te geven: Een werknemer die op 10 km afstand woont, krijgt daarvoor een vergoeding. Die persoon krijgt een relatie en trekt in bij iemand die op 60 km afstand woont.De persoon in kwestie vind het heel normaal dat de werkgever nu die 60 km gaat vergoeden Kijk , daar snap ik dus niets van. Waarom zou een werkgever die extra kosten moeten dragen die een gevolg zijn van een persoonlijke keuze ? Eerlijk gezegd vindt ik bijv. ouderschapsverlof ook discutabel. Ik heb een contract met mijn werkgever, wat heeft mijn werkgever te maken met mijn keuze of, en zo ja, hoeveel kinderen ik wens ? Moet hij opdraaien voor die extra kosten ? Hij heeft een arbeidscontract met mij, niet met mijn hele familie.Maar goed, het laatste is behoorlijk off topic.Wat ik ermee wil aangeven is dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor persoonlijke keuzes en dit te vaak neerleggen bij anderen.
Belastinginspecteur tegen baas van dhr. Prutser: gôh, wel erg veel storingen op het adres van die meneer Prutser. Maar ik zie geen enkele rekening voor de kosten van deze service?
heumm ff denken.... Wij hebben geen Siësta ??.... heummm definieer een hardwerkende Maltenaar/maltenees ?? heummm niemand heeft het bevel gegeven om daarheen te verhuizen ?? nehh sorry koppen was als keeper niet mijn sterkste kant