ik ga van alle partijenhet programma goed bekijken voordat ik een keuze maak, en dan maar hopen dat ze zich daar aan houden.
Ik volg het nieuws, daar is/wordt dat vermeld.overigens ben ik één van de velen die inderdaad 3000 km per maand moet rijden om op mn werk te komenHarm
Daarnaast ben ik van mening dat er meer uitgegeven moet worden. Hebben met z'n allen meer aan spaargeld dan het staats tekort bij elkaar...uitgeven is goed voor de economie, met je kont op de knip gaan zitten niet..
Verstandige particulieren geven geld pas uit als ze zeker weten dat het kan... maar met de onzekere toekomst weten ze niet of ze het geld dat ze vandaag hebben morgen wel kunnen missen en dus houden ze het op zak. En juist die onzekerheid wordt door de zwalkende overheden alleen maar aangewakkerd.Het is een beetje kip-en-ei dus...
12 september... tja, ben mijn leven lang VVD'er maar nu , maar wie dan... de SP of PVDA die nog meer geld willen uitgeven wat er niet is, als zelfstandige ?? ik weet het ff niet,
Het is geen inkomen want ik moet kosten maken om op mn werk te komen, die kosten betaald mn werkgever weer terug.
Als je je huis verkoopt met een restschuld dan heb je o pech gehad en in een woekerbeleghypotheek gestapt of je hebt simpel weg te veel geleend, omdat de banken je met rode loper binnen haalde.
Natuurlijk is het wel inkomen....je staat op je achterste benen dat het nu belast gaat worden en je dus er een deel van kwijt gaat raken.Ik ben daar misschien wel ouderwets in, maar ik zie het zo; jij 'verhuurt' je zelf aan je werkgever om voor hem bepaald werk te doen. Toen je die verbintenis aan ging wist je al wat de afstand van je woonstede naar de werkplek was. Dus als je die verbintenis aangaat is het jouw zorg om op de werkplek te verschijnen. Of je dat nu per fiets, lopend per OV, auto of van mijn part liftend doet, maakt niet uit; je hebt afgesproken om van... tot...daar en daar je werk te doen.Dat je nu een werkgever hebt die jouw die kosten vergoed; TOP!! Heb je toen een goeie deal gemaakt. Maar het is nu gewoon inkomen en dat gaat nu belast worden, heb je nu dus iets meer pech.En ja,.....ik heb ook een auto van de zaak gehad en daarvòòr reiskostenvergoeding. Maar na een faillissement 3 jaar geleden heb ik gelukkig vrij snel weer werk gevonden, maar zonder bovenstaande. Ik begon weer per fiets en heb voor de eerste winter een 2e hands barreltje gekocht om mij naar de arbeid te begeven. Dat heet inleveren in crisistijd...Is het dus terecht dat de reiskostenvergoedingen belast gaan worden en dus, om on topic te blijven, de treinreis duurder wordt? Ik denk dat het in de huidige omstandigheden onvermijdelijk is.Jakop
Nonsens. Hier niet teveel geleend, hypotheek (huis gekocht in 2006) op basis van een enkel inkomen (omdat ik op dat koment uitzendwerk deed, dat werd niet meegenomen in de berekening. Kort daarna kreeg ik pas een vast contract) en geen woekerbeleghypotheek. Toch een restschuld van 20.000 euro.En daar hoor je me verder niet over klagen hoor, wij moesten ons huis gewoon kwijt dus dat verlies hebben we genomen.
Da's pech, te kort de tijd gehad om voldoende af te lossen en dalende huizenprijzen?
Maar jij rijdt daar dan toch met de bedrijsbus heen en niet met het OV?