Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:09:52
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:09:06
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Bram S
Vandaag om 22:08:33
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:41:35
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: De forensentaks, ja of nee.  (gelezen 14864 keer)

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De forensentaks, ja of nee.
« Reactie #30 Gepost op: 31 May 2012, 18:46:45 »
Ik volg het nieuws, daar is/wordt dat vermeld.
overigens ben ik één van de velen die inderdaad 3000 km per maand moet rijden om op mn werk te komen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #31 Gepost op: 31 May 2012, 19:11:50 »
ik ga van alle partijenhet programma goed bekijken voordat ik een keuze maak, en dan maar hopen dat ze zich daar aan houden.

En zo hoort het ook  (y) Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan ben je een stuk bewuster bezig met je stem dan puur en alleen op de grootste schreeuwlelijk te stemmen.

Eelco

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 31 May 2012, 19:17:32 »
Dit kan mij ongeveer 130 euro per maand extra aan belastingen kosten (trajectkaart 2e klas Rotterdam-Utrecht + 2 zones). Kan, want ook zonder deze belastingmaatregel was ik al van plan om na de zomervakantie op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging dichter bij huis.

Vervelender is het verhaal van een kennis die nu op zijn vrije dag een paar uur als wiskundedocent invalt op een middelbare school.  Hij gaat hiermee stoppen omdat hij aan die 4 uurtjes per week weinig meer overhoud. Die school kan nu dus weer op zoek naar een vervanger. Als ze die niet vinden, zijn de leerlingen de dupe.
Heeft natuurlijk wel 1 voordeel. Als volgende generaties niet meer leren rekenen, kunnen ze ook niet meer berekenen dat ze door politici een poot uitgedraaid worden.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #33 Gepost op: 31 May 2012, 19:24:00 »
Ik volg het nieuws, daar is/wordt dat vermeld.
overigens ben ik één van de velen die inderdaad 3000 km per maand moet rijden om op mn werk te komen
Harm

Krijg je daar en km vergoeding voor ?

Ken het verder nog uit de jaren 80, drastische bezuinigingen. Eenmaal doorgevoed en daaroverheen zijn er een 20 goede jaren geweest.
Daarnaast ben ik van mening dat er meer uitgegeven moet worden. Hebben met z'n allen meer aan spaargeld dan het staats tekort bij elkaar...uitgeven is goed voor de economie, met je kont op de knip gaan zitten niet..

Maak me meer zorgen over het eigen risico op gezondheidszorg en bezuinigingen daarin...

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #34 Gepost op: 31 May 2012, 19:30:44 »
Daarnaast ben ik van mening dat er meer uitgegeven moet worden. Hebben met z'n allen meer aan spaargeld dan het staats tekort bij elkaar...uitgeven is goed voor de economie, met je kont op de knip gaan zitten niet..

Verstandige particulieren geven geld pas uit als ze zeker weten dat het kan... maar met de onzekere toekomst weten ze niet of ze het geld dat ze vandaag hebben morgen wel kunnen missen en dus houden ze het op zak. En juist die onzekerheid wordt door de zwalkende overheden alleen maar aangewakkerd.

Het is een beetje kip-en-ei dus...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #35 Gepost op: 31 May 2012, 19:31:20 »
als je meer als 75 km moet reizen enkel reis naar je werk ( heb ik het niet over de bedrijfsbussen die naar een klus moeten), dan ben je of heel goed in je werk, en dan wil je baas je graag houden, en zal je zelf compenseren.
Of je bent zo slecht in je werk dat je dichterbij geen werk kan krijgen m dus dan moet je zelf maar beter in je  werk worden :).
je gaat naar je werk om geld te verdienen, dat je veel moet rijden is een keuze, ik heb nooit begrepen waarom iedereen die niet forenst daar aan mee moet betalen.
Ik maak als zelfstandige ondernemer kosten om geld te verdienen waar de gemiddelde forens zich een appelflauwte van schrikt, en waarschijnlijk niet eens het besef heeft dat het voor hun eigenlijk wel prima geregeld is. Niet dat ik het erg vind, ik heb daar voor gekozen, en ik wist van te voren dat ik die kosten moet maken.
We hebben nu eenmaal op een te grote voet geleefd en nu moeten we een stapje terug, en volgens mij kan dat geen kwaad eigenlijk.
Als je je huis verkoopt met een restschuld dan heb je o pech gehad en in een woekerbeleghypotheek gestapt of je hebt simpel weg te veel geleend, omdat de banken je met rode loper binnen haalde.
Volgens mij, als je maar , zeg pak um beet 80% hypotheek heb, en normaal afgelost zou hebben, of een spaarpolis, kan je m.i. nooit een rest schuld hebben, uitzonderingen daar gelaten.
Ik ben in een woekerpolis gestonken, meerdere zelfs, maar ik heb nooit extra geld geleend op de overwaarde, het heeft me dus veel geld gekost, maar mocht ik het nu moeten verkopen, de executiewaarde is nog altijd veel hoger dan mijn hypotheek
Maar dat heeft verder niets met de topic te maken :) maar iedereen haalt er maar de huizenmarkt erbij.
Ik ben zelfs van mening dat die gewraakte 3% van mij best naar 2 % mag of zelfs naar 0, al is dat helaas niet mogelijk, maar schuld kost veel geld, hoe eerder je er van af bent, des te eerder kan je het weer uitgeven aan millieu en ontikkelingshuppel en bij voorbaat mislukte integratieprogramma's, maar zorg in ieder geval eerst dat de bron weer gezond is voor je water uit gaat delen.
12 september... tja, ben  mijn leven lang VVD'er maar nu  :-\ :-\, maar wie dan... de SP of PVDA die nog meer geld willen uitgeven wat er niet is, als zelfstandige ?? ik weet het ff niet,  :-[
Mvg Marty,

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #36 Gepost op: 31 May 2012, 19:35:12 »
ja marty datzelfde probleem heb ik ook maar dan van de andere richting uit:)

Toch maar samen SP doen dan?:))
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #37 Gepost op: 31 May 2012, 19:35:50 »
Verstandige particulieren geven geld pas uit als ze zeker weten dat het kan... maar met de onzekere toekomst weten ze niet of ze het geld dat ze vandaag hebben morgen wel kunnen missen en dus houden ze het op zak. En juist die onzekerheid wordt door de zwalkende overheden alleen maar aangewakkerd.

Het is een beetje kip-en-ei dus...

D'r zijn altijd wel onzekerheden in het leven, wat is dan wel de tijd om het uit te geven. Kan morgen wel dood zijn dan heb ik er ook niets meer aan....

Citaat
12 september... tja, ben  mijn leven lang VVD'er maar nu   , maar wie dan... de SP of PVDA die nog meer geld willen uitgeven wat er niet is, als zelfstandige ?? ik weet het ff niet,  

Zelfde laken het pak hiero.... ???

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #38 Gepost op: 31 May 2012, 19:41:31 »
Ik wil heel graag geld uitgeven om de economy te stimuleren, maar ondanks dat ik mij zowat te pletter werk (bij wijze van spreke :)) hou ik de laatste tijd steeds minder over.

Stephan.

jakop

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 31 May 2012, 19:41:55 »
Het is geen inkomen want ik moet kosten maken om op mn werk te komen, die kosten betaald mn werkgever weer terug.

Natuurlijk is het wel inkomen....je staat op je achterste benen dat het nu belast gaat worden en je dus er een deel van kwijt gaat raken.
Ik ben daar misschien wel ouderwets in, maar ik zie het zo; jij 'verhuurt' je zelf aan je werkgever om voor hem bepaald werk te doen. Toen je die verbintenis aan ging wist je al wat de afstand van je woonstede naar de werkplek was. Dus als je die verbintenis aangaat is het jouw zorg om op de werkplek te verschijnen. Of je dat nu per fiets, lopend per OV, auto of van mijn part liftend doet, maakt niet uit; je hebt afgesproken om van... tot...daar en daar je werk te doen.
Dat je nu een werkgever hebt die jouw die kosten vergoed; TOP!! Heb je toen een goeie deal gemaakt.
Maar het is nu gewoon inkomen en dat gaat nu belast worden, heb je nu dus iets meer pech.

En ja,.....ik heb ook een auto van de zaak gehad en daarvòòr reiskostenvergoeding. Maar na een faillissement 3 jaar geleden heb ik gelukkig vrij snel weer werk gevonden, maar zonder bovenstaande. Ik begon weer per fiets en heb voor de eerste winter een 2e hands barreltje gekocht om mij naar de arbeid te begeven. Dat heet inleveren in crisistijd...

Is het dus terecht dat de reiskostenvergoedingen belast gaan worden en dus, om on topic te blijven, de treinreis duurder wordt? Ik denk dat het in de huidige omstandigheden onvermijdelijk is.

Jakop

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #40 Gepost op: 31 May 2012, 19:46:30 »
Als je je huis verkoopt met een restschuld dan heb je o pech gehad en in een woekerbeleghypotheek gestapt of je hebt simpel weg te veel geleend, omdat de banken je met rode loper binnen haalde.

Nonsens. Hier niet teveel geleend, hypotheek (huis gekocht in 2006) op basis van een enkel inkomen (omdat ik op dat koment uitzendwerk deed, dat werd niet meegenomen in de berekening. Kort daarna kreeg ik pas een vast contract) en geen woekerbeleghypotheek. Toch een restschuld van 20.000 euro.

En daar hoor je me verder niet over klagen hoor, wij moesten ons huis gewoon kwijt dus dat verlies hebben we genomen.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #41 Gepost op: 31 May 2012, 19:49:32 »
Natuurlijk is het wel inkomen....je staat op je achterste benen dat het nu belast gaat worden en je dus er een deel van kwijt gaat raken.
Ik ben daar misschien wel ouderwets in, maar ik zie het zo; jij 'verhuurt' je zelf aan je werkgever om voor hem bepaald werk te doen. Toen je die verbintenis aan ging wist je al wat de afstand van je woonstede naar de werkplek was. Dus als je die verbintenis aangaat is het jouw zorg om op de werkplek te verschijnen. Of je dat nu per fiets, lopend per OV, auto of van mijn part liftend doet, maakt niet uit; je hebt afgesproken om van... tot...daar en daar je werk te doen.
Dat je nu een werkgever hebt die jouw die kosten vergoed; TOP!! Heb je toen een goeie deal gemaakt.
Maar het is nu gewoon inkomen en dat gaat nu belast worden, heb je nu dus iets meer pech.

En ja,.....ik heb ook een auto van de zaak gehad en daarvòòr reiskostenvergoeding. Maar na een faillissement 3 jaar geleden heb ik gelukkig vrij snel weer werk gevonden, maar zonder bovenstaande. Ik begon weer per fiets en heb voor de eerste winter een 2e hands barreltje gekocht om mij naar de arbeid te begeven. Dat heet inleveren in crisistijd...

Is het dus terecht dat de reiskostenvergoedingen belast gaan worden en dus, om on topic te blijven, de treinreis duurder wordt? Ik denk dat het in de huidige omstandigheden onvermijdelijk is.

Jakop

Precies, gewoon werk dicht bij huis zoeken of dichter bij het werk gaan wonen.
Scheelt een boel files, minder kosten voor het beroepsvervoer wat in die file staat en er kan minder aan wegen uitgegeven worden en beter voor het milieu, noem maar op.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #42 Gepost op: 31 May 2012, 19:51:27 »
Nonsens. Hier niet teveel geleend, hypotheek (huis gekocht in 2006) op basis van een enkel inkomen (omdat ik op dat koment uitzendwerk deed, dat werd niet meegenomen in de berekening. Kort daarna kreeg ik pas een vast contract) en geen woekerbeleghypotheek. Toch een restschuld van 20.000 euro.

En daar hoor je me verder niet over klagen hoor, wij moesten ons huis gewoon kwijt dus dat verlies hebben we genomen.

Da's pech, te kort de tijd gehad om voldoende af te lossen en dalende huizenprijzen?

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #43 Gepost op: 31 May 2012, 19:53:07 »
Da's pech, te kort de tijd gehad om voldoende af te lossen en dalende huizenprijzen?

Combinatie van de twee. Maar goed, ik ben allang blij dat we het huis kwijt zijn.

Olav

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 31 May 2012, 19:59:39 »
Maar jij rijdt daar dan toch met de bedrijsbus heen en niet met het OV?

Ik denk dat je iets niet helemaal begrijpt.  ;)

Let op.

Bedrijf x heeft de zaak in Den Haag. Werknemer woont in Rotterdam. Werknemer heeft morgen een klus in Dordrecht.
Werknemer neemt de bus naar huis mee, omdat hij de dag daarna sneller in Dordrecht is, minder aanrijkosten voor de klant, meer productiviteit etc.

Fiscaal gezien: de rit Den Haag-Rotterdam is woon-werkverkeer. Dus belasting heffing door prutser de Jager. Ook al is de bus niet prive te gebruiken. Dus bijtelling.

Dit soort situaties gaat nog veel meer ontstaan. >:(

Niet voor mij overigens, ik krijg toch heel weinig vergoeding (5ct/km met een max van 30, woon 57 km van werk). Dus zal mij relatief weinig kosten.
Groeten

Olav