En geld dat direct naar Brussel / Den Haag gaat verdwijnt uit de economie, dus gaat geen mensen aan het werk houden.Bovendien wordt Europees denken daan aantrekkelijker, dus verdwijnt er nog meer geld over de grens, dus uit de Nederlandse economie.
Goh, ik denk dat ik een prima minister president zou zijn.
Ik denk dat je iets niet helemaal begrijpt. Let op. Bedrijf x heeft de zaak in Den Haag. Werknemer woont in Rotterdam. Werknemer heeft morgen een klus in Dordrecht.Werknemer neemt de bus naar huis mee, omdat hij de dag daarna sneller in Dordrecht is, minder aanrijkosten voor de klant, meer productiviteit etc.Fiscaal gezien: de rit Den Haag-Rotterdam is woon-werkverkeer. Dus belasting heffing door prutser de Jager. Ook al is de bus niet prive te gebruiken. Dus bijtelling.Dit soort situaties gaat nog veel meer ontstaan. Niet voor mij overigens, ik krijg toch heel weinig vergoeding (5ct/km met een max van 30, woon 57 km van werk). Dus zal mij relatief weinig kosten.
Wordt er überhaupt wel nagedacht over wat voor invloed dit heeft:1 op het effect van reizen per OV?
2 blijft deze belasting bestaan nadat de crisis weg is?
Olav,Google eens op de nieuwe regeling.Mensen die een bus nodig hebben voor het werk, zoals loodgieter, timmerman enz.,vallen buiten de regeling.Gaat je werkgever wel kosten rekenen, zoek dan een ander!Tinus.