Kan iemand mij uitleggen, als je geen geld maar alleen schuld heb, zoals de Nederlandse staat, hoe kan je dan geld weggeven?
@Eelco dan snap ik je opmerking over verkopersmarkt nog minder. Als je niet gedwongen (wegens andere/geen baan oid) verkoopt, waarom zou je dan niet gewoon langer wachten en de dip uitzitten , ondertussen hopend op een gelukje.
Wordt er überhaupt wel nagedacht over wat voor invloed dit heeft:1 op het effect van reizen per OV?2 blijft deze belasting bestaan nadat de crisis weg is?3 hoe oneerlijk is zo'n een belasting?4 hebben wij zo'n regering gekozen?
@Ben, punt 2 en 3: De staat subsidieert helemaal niets. De reiskostenvergoeding (of het nu per OV of per automobiel is) is een kostenverrekening tussen werknemer en werkgever, waaraan de werknemer in principe geen cent over houdt. Het zijn geen inkomsten.
Het is een goede stimulans om weer in de auto te gaan zitten en aan te sluiten in de file Het (vergezochte) argument is dat mensen gestimuleerd moetenworden om dichter bij hun werk te gaan wonen, leuk met een op slot zittendehuizenmarkt en een gigatekort aan huurwoningen Mvg,Tis
.......Da's voor niemand leuk.Maar volgens mij hebben we geen keus.Anders gaat Nederland op termijn failliet, onder curatele bij het IMF. En hebben we helemààl niks meer te zeggen.......Hendrik Jan
Kijk eens naar onze oosterburen, daar zijn ze er achter gekomen ( he he eindelijk) dat bezuinigen niet werkt.