Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door StefanNL_Plays
Vandaag om 16:08:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 15:58:45
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 15:51:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:50:33
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:32:28
Klompentrein door Huup
Vandaag om 15:30:37
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Ben
Vandaag om 13:49:19
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
Stalen rijtuigen van NS door Eric B
Vandaag om 13:43:10
Märklin 2025 door basjuh1981
Vandaag om 13:33:05
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
Probleem met Trix 6409 (22762) door henk
Vandaag om 12:20:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 11:02:45
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:53:45
Minibaan Visserskaai H0 door HenkN
03 October 2025, 23:48:44
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
03 October 2025, 23:00:47
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
03 October 2025, 21:59:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
03 October 2025, 21:29:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
03 October 2025, 20:54:25
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
03 October 2025, 20:00:41

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 105649 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #405 Gepost op: 02 October 2025, 12:33:15 »
Ik bouw sinds vorig jaar ook weer regelmatig bussen in model. Dat is nogal belastend en specifiek de kopwanden zorgen bij het schilderen snel voor veel tremor dus dat moet ik goed doseren en is zoeken naar allerlij manier om je handen te steunen en tremor te remmen. Door de tremor heb ik jaren niet of nauwelijks bussen gebouwd. Het afgelopen jaar heb ik op dat gebied heel veel ingehaald. De bussen zijn nog steeds van 15x15mm hout met half rond styreen voor de wielen.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #406 Gepost op: 03 October 2025, 14:07:36 »
Voor Bjorn(Ol49) heb een jaar of 3 terug een Harzkameel in 0e gebouwen op een verlengd Jouef 1300 onderstel. Koppelingen en front/sluitverlichting zijn open gelaten om door Bjorn zelf naar wens afgebouwd te worden.

De buffers zijn net als in het echt beweegbaar, deze zijn van kartonnen rietjes gemaakt.

Groetjes Michiel

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #407 Gepost op: 03 October 2025, 14:39:50 »
Gaaf model Michiel  (y) (y)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #408 Gepost op: 03 October 2025, 15:03:16 »
Dankje Rogier, dat vinden wij ook, een van m'n beste modellen tot nu toe.

Maarten( een van onze Demoteamleden) heeft op mijn verzoek in 2024 2 verschillende bakken voor onderlossers voor tram en metrolijnen getekend. Maarten's resinprinter was op dat moment in staking dus toen ben verder gaan kijken bij vrienden en kennissen met een fdm printer. Van een andere vriend van mij kreeg ik 2 op proef geprinte bakken van zijn fdm printer die goed gelukt zijn. De stortgoten zijn te fijn en printen niet in z'n geheel dus die moeten nog wat lomper gemaakt worden voor die geprint kunnen worden. Met de beurs in Zutphen 2024 voor de deur heb ik de 2 bakken zover mogelijk opgebouwd tot complete wagens. Ik heb van de lange een 2asser op normaalspoor gemaakt voor het NDS U-bahn net. De korte bak is een 4asser op meterspoor geworden.

Lijntjes zijn wel aanwezig maar na primer en schilderen ga je daar niks meer van zien dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Totaal was het de planning 20 lange en 15 korte bakken te krijgen, van de lange waren er op dat momen 15 ingepland en van de korte 8 en dus zou ik nog wat over moeten houden om later te gebruiken.

Maarten bracht op de beurs in Zutphen de lange onderlosser bakken en een lichting stortgoten mee. Die stortgoten heb ik op de 2 proefwagens gemonteerd. Dit ging vrij aardig maar ze zijn nogal bros en eentje viel spontaan uit elkaar toen ik hem aanraakte. Dat was wel vrij snel weer gelijmd maar bevestigd wat maarten al zei. De stortgoten zijn waarschijnlijk beter als ze iets lomper zijn en dan in een fdm printer geprint worden.

Hierna duurde het een paar maanden voor ik met dat spul verder ging omdat ik dat voor een demo wilde bewaren. Daarom is dit ook een goed moment om het in meerdere posts op te knippen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #409 Gepost op: Vandaag om 14:10:21 »
In Februari ben ik een keer naar de action gelopen om voor opberg/transport dozen te kijken om mijn onderlossers( en later andere dingen) gesorteerd per type en/of vervoerder op te kunnen bergen en mee te kunnen nemen. In ieder vakje wil ik dan alle onderdelen hebben die ik voor de betreffende wagens nodig heb. Zo kreeg ik wat overzicht in wat ik wil bouwen want 2 type bakken leiden tot 6 verschillende onderlossers en dat word snel chaos en ik wil toch gewoon productie kunnen draaien, zeker tijdens een demo. Ik heb meerdere dingen gekocht en dat is 5x zoveel als ik nodig blijk te hebben maar dan had ik in ieder geval een voorraadje. De meeste zijn inmiddels vol of door gegeven aan andere Demoteamleden. Ik heb uit mijn modelbouw administratie( zeer belangrijk alles overzichtelijk bij te houden) de blokjes geprint die heel kort weergeven wat de eigenschappen en aantal van elke wagen zijn:

Die blokjes heb ik uitgeknipt en aan de binnenkant van de deksel gelijmd bij de vakjes waar de delen voor de betreffende wagens in zitten.

Ik ben zaterdag 29-3-2025 en zondag 30-03-2025 de hele dag bezig geweest met het voorbereiden van mijn demo in Roermond zondag 06-04-2025. Dat was nog best veel, intensief en belastend werk maar het is nu af. De grotere delen zitten gesorteerd per uitvoering en aantal in vakjes, het kleine spul zit in potjes. De onderdelen die ik nu nog mis liggen al klaar in Roermond. Korte bakken en het grootste deel van de stortgoten miste ik op dat moment nog die waren door een kennis van mij in Roermond geprint en lagen dus al op de club want daar had ik ze nodig.

Ik verwachte niet alle wagens af te bouwen tijdens mijn demo, maar het doel word eerst van ieder van de 6 uitvoeringen er eentje te bouwen en daarna per serie ofzo verder.

Ik heb zaterdag tijdens onze demoteamdag verder gewerkt een de tram/U-bahn onderlossers.

De onderste 3 kon ik niet meer afmaken want mijn handen waren er klaar mee. Maarten heeft nog van karton de scheenplaten van de draaistellen uitgesneden want dat lukte mij niet meer.

Daarna lag het weer tot Juni stil waarna ik er thuis mee verder ging.

Groetjes Michiel