Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 17:44:03
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 17:43:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:30:04
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:07:25
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:43:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:38:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:33:50
Bauarbeiten im gange door spoorijzer
Vandaag om 16:31:53
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 16:30:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 16:23:56
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:07:28
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Wim Vink
Vandaag om 15:43:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:19:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Dave.......
Vandaag om 15:05:55
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:26:22
Set met 2 VAM GFT en 1 VAM potgrond exclusief MTE door Rick
Vandaag om 14:24:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:18:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 12:50:21
Aanluiting tussen tender en stoomlok door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:44:13
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:38:46
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 12:31:00
Rheinburg, TP V/VI door tijgernootje
Vandaag om 12:16:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Eric B
Vandaag om 11:16:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Eric v C
Vandaag om 10:25:22
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Remco vM
Vandaag om 10:13:31
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 09:07:07
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door MOVisser
Vandaag om 07:50:30
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door meino
29 June 2025, 22:56:54
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
29 June 2025, 21:44:35
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
29 June 2025, 21:08:16

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100408 keer)

Bastiaan

• Steeds-maar-niet-beginner
  • Offline Offline
    • Trapho
Re:Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #225 Gepost op: 07 April 2009, 11:38:24 »
Zo, dat is een hele verbetering!

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #226 Gepost op: 07 April 2009, 17:05:21 »
Zo dan!!! Mooi werk! Echt een zeer goede verbetering!

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #227 Gepost op: 07 April 2009, 23:22:41 »
Bastiaan en Niels, bedankt, ze zijn beter geworden als verwacht en precies zoals gehoopt.

Vanavond heb ik even een schap in m'n vitrinekast bij gemaakt en wel eentje speciaal voor bussen. JA.... dat was nodig, en de foto's laten het zien, het ziet er uit om van te kwijlen zoveel bussen :P :P :o:

Er staan nu 32 bussen op een rij van de NDS en LN, en dit is dus excl. de bussen die op diorama's staan( zijn er 9 of 10).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #228 Gepost op: 09 April 2009, 23:35:24 »
Ik heb vandaag 3 rijtuigen die me niet helemaal bevielen om verschillende redenen omgebouwd en bestikkerd. Twee Bcm241/Bm239* rijtuigen van roco heb ik omgebouwd tot Bm232* en BDms272:

Bm232;

BDms272;

Een eerder tot niet correcte Am203 omgebouwde Aim260 heb ik nu omgebouwd tot ABm223:

Het ging redelijk goed, doordat de zijwanden niet glad waren zie je hier en daar een randje van een onder liggend raam ofzo, maar het valt verder wel mee.

*om even op die Bm232 en 239 te komen het verschil zit voor 95% in de ramen direct naast het balkon. Bij een Bm232 zijn die smaller als de normale ramen en bij een Bm239 net zo groot. Het is een klein verschil, maar iets waar als ik het weet ik me toch aan ga storen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #229 Gepost op: 11 April 2009, 16:52:59 »
Op dit moment heb ik 6 rijtuigen in aan bouw, 3 midden instaprijtuigen type AByl411 en 2x Byl421( waarvan eentje groen en eentje blauw/beige). Verder nog een ABm225(groen), Bnrz725, dat word al m'n 5e en een SNCF  UIC Y B10 in het groen/grijs:

Verder heeft m'n Br118 z'n eerste beige laag gekregen, dit word de blauw/beige 118 013-2:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #230 Gepost op: 19 April 2009, 08:05:29 »
De afglopen dagen heb ik weer tijd gevonden om verder te gaan, de rijtuigen zijn nu bestikkerd. Achter de trapjes en schortplaten moeten nog houtjes komen voor de stevigheid. De stukjes hout voor de dak ventilatoren zitten er op en bij het SNCF rijtuig heb ik 2 plaatjes karton op het dak gelijmd.

Er moeten aan de rijtuigen nog wat dingen bij geschilderd worden, en daarna moeten de buffers en buisbalgen erop.

Gister avond ben ik ook met m'n Br118 013-2 verder gegaan, deze staat nu in z'n nieuwe kleuren. Daar moeten de frontseinen nog op geschilderd worden en dan moet de loc verouderd worden.

Groetjes Michiel

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #231 Gepost op: 19 April 2009, 09:31:39 »
Je hebt je br118 strak geschilderd zeg!! Mooi werk heb je weer geleverd!!

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #232 Gepost op: 19 April 2009, 09:55:21 »
Michiel je blijft mij verbazen! (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #233 Gepost op: 19 April 2009, 20:46:57 »
Jaap en Niels bedankt voor jullie reacties, blijft fijn en vooral motiverend zulke reacties ;)

M'n Br118 013-2 heb ik vandaag af gemaakt:

Ik vind de loc heel apart zo in die kleur en zo vuil, maar zag ik hem op foto's ook dus is hij dat bij mij ook. In tegen stelling tot vele mensen vind ik blauw/beige altbau Elocs wel wat hebben 8).

Uh ja die rijtuigen, nou de onderstellen zijn nu vuil zwart, die krijgen straks een af laklaag of 2 ;D. Daarna word het met m'n tandarts haakje( ideaal gereedschap) gaatjes prikken voor de spijkertjes die buffers gaan worden. En het dak moet dan geschilderd worden. Eerst met een laag puur grijs, daarna met een mengsel van donker grijze muurverf en houtlijm. Het aflakken vervalt daarmee, want door de houtlijm is die laag al slijt vast genoeg. De buisbalgen worden zoals al eens gemeld gemaakt van geschilderde spaghetti.

Zo genoeg getypt nu nu moet ik toch echt ff af gaan wassen ipv treinen schilderen ::)

Groetjes Michiel

Ps; die Br118 heeft incl. lijm en verf maar 6 euro gekost, zo blijft de hobby leuk ;D

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #234 Gepost op: 21 April 2009, 23:50:04 »
Ik moest er eind van de middag/begin van de avond nog ff flink tegen aan gaan, maar het is met gelukt alle werkzaamheden die nog moesten gebeuren aan de rijtuigen binnen 2,5 uur uit te voeren. Zo was ik net optijd klaar om de bus te pakken om treinen te gaan spotten ;)

De rijtuigen zijn nu klaar:

Bnrz725, m'n 5e;

SNCF B10/UIC Y;

ABm225;

AByl411;

Byl421 groen;

Byl421 blauw/beige;

Bij dit rijtuig had ik een foutje gemaakt, deze had op beide zijwanden witte ramen, maar de WC zit maar aan één zijde, dus de andere zijwand heb ik tijdens het foto's maken nog met een teken potlood van grijze ramen voorzien.

Daarmee heb ik nu de volgende treinsamenstellingen gevormt:

Stam 25 E2457 Nürnberg-Regensburg "Donau-City" am 4-6-1978;

Stam 26 216 059 am 20. Juli 1982 mit E 3670 von Wilhemshaven nach Bielefeld;

Groetjes Michiel

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #235 Gepost op: 21 April 2009, 23:51:46 »
Wat ik me nog altijd afvroeg is ga je ook nog de diverse CNL's namaken die hier hebben gereden?
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #236 Gepost op: 22 April 2009, 00:14:23 »
Nou Marcel, daar heb je een goed punt, ik zit er wel aan te denken, het zal dan wel een redelijk korte moeten worden met max. 11 bakken+loc. Zo'n trein gaat me een heel spoor in m'n vitrine kast kosten, dus ik moet daar nog even goed over na denken.

Ik kan er pas echt een goede beslissing overnemen als ik de sporen onder in m'n vitrinekast gelegd heb( ja had ik 4 maanden geleden al zullen doen :-[ :P). Dan kan ik kijken wat er aan losse rijtuigen en evt. locs en mogelijk zelfs korte treinsamenstellingen verplaatst kan worden.

Er moeten uit eindelijk wel een 50 tot 60 losse stuurstandrijtuigen in die kast komen te staan.

Maargoed het staat redelijk hoog op m'n wensen lijstje( 5e of 6e plaats) wat treinsamenstellingen betreft, maar ik kan nu nog geen definitief antwoord geven of het er wel of niet komt.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #237 Gepost op: 22 April 2009, 00:48:54 »
Ik heb meteen maar even de sporen die ik nog moest aftekenen af getekend onder in de kast. Ik krijg 33 sporen met ongeveer 40cm nuttige lengte, dit kan ik benutten door er bijvoorbeeld 2 stuurstandrijtuigen op te zetten en dan kom ik op een capasieteit van 66 rijtuigen. Voorlopig heb ik 64 stuurstandrijtuigen die deel van mijn verzameling moeten gaan maken waarvan er 13 in een treinsamenstelling zitten of komen te zitten.

Daardoor kunnen alle korte treinsamenstellingen van een loc+stuurstand verhuizen naar beneden waardoor er boven totaal al 136cm vrij komt en evt. kunnen enkele andere treinen ook naar beneden omdat er ook nog 4 kortere sporen komen.

Nu vullen de korte treinen soms wel lekker gaatjes op en dat wil ik wel zo houden, op lege plekken die te klein zijn om iets langs neer te zetten zit ik ook niet te wachten.

Uh ja, word nog wel vervolgd, groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #238 Gepost op: 22 April 2009, 23:06:38 »
Uiteraard neem ik geen halve maatregelen, vandaag spoor 13 en 15 t/m 49 gelegd in m'n vitrinekast.

Ik heb de indeling op papier veranderd van de sporen, met alles wat tot nu toe gepland is heb ik van de lange sporen de sporen 1 t/m 8 (bijna) geheel bezet. 9 t/m 11 nog vrij, van spoor 12 is 160cm gereserveerd voor 3 setje gelede DDR dubbeldeks rijtuigen( 2x 4 delig en 1x 5 delig).

de sporen 13 t/m 43 zijn vol gepland, grotendeels met (nog te bouwen) stuurstandrijtuigen maar ook enkele korte treinen. De sporen 48 en 49 zijn ook volgepland met locs en een korte reizigerstrein. De sporen 44 t/m 47 hou ik vrij, mogelijk komen daar alle types Br627 en 628 op te staan, daar denk ik heel serieus over na nu ik een special over dat materieel gekocht heb.

Wat ik in de toekomst met de sporen 9 t/m 11 doen wil moet ik nog eens heel serieus bekijken want die zijn vol voor je het weet. Ik heb eerder al ICL(loc+10 bakken incl. 1x ICK BD+loc) en DDAR(7400+7800) wensen gehad en ook een CNL heb ik graag maar er zijn nog wel meer treinen die ik graag in model wil hebben.

De tijd zal het leren, gewoon het topic in de gaten blijven houden ;)

Groetjes Michiel

Edit: oeps was de foto's vergeten :-[ ;D
« Laatst bewerkt op: 22 April 2009, 23:08:32 door neudalhausenstadbahn »

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #239 Gepost op: 22 April 2009, 23:18:29 »
Het ziet er weer strak uit Michiel, (y)
alleen die 118 is wel errug verouderd...
een echte afgeragde bak ;D

Mvg,

Tis