Dergelijk Europees systeem, ECTS = in de maak. Indien ik me niet vergis wordt er op bepaalde lijnen te Zwitserland met een dergelijk (of afgeleide) systeem gereden.Sinds kort, rijdt men ook in België op een kort traject met dit systeem:http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1402809/2012/03/02/NMBS-test-Europees-veiligheidssysteem-dat-trein-die-rood-sein-negeert-doet-remmen.dhtml http://www.infrabel.be/nl/pers/brussel-leuven-eerste-klassieke-spoorlijn-belgie-uitgerust-met-etcs
sts + openrijden van een wissel duid er op dat beide in animatie bedoelde wissels niet gekoppeld warenen dat het ene wissel ingesteldt stond op de rijweg van de slt en de ander op de rijweg van de virmmvrg wimke
Sinds 2006 rijden wij met ETCS level 2, en het werkt in grote lijnen vlekkeloos.Groeten uit ZwitserlandBas
Maar hier in Nederland niet. Ook de BetuweRoute is NIET 100% veilig!
Wat is er niet veilig aan de betuweroute dan?