Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rijnstraat door SimonSt
Vandaag om 07:24:24
Heen, En en Weer door Falkenberg
Vandaag om 06:53:49
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 06:00:54
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:40:21
Roco motor defect of koolborstelprobleem? door Biesje
Vandaag om 03:32:45
Eurospoor 2018 door Jan-Peter
Vandaag om 02:56:22
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 02:27:06
Artitec 3737, rijdt slecht op Fleischmann rails. Betere opties? door Klaas Boekema
Vandaag om 01:06:12
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Michel Turlings
Vandaag om 00:08:14
Roco NS 200/300 Sik openen. Art.nr. 4153 door locojack
Vandaag om 00:06:08
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Spelfaut
Vandaag om 00:05:38
Ecos kan decoder niet detecteren. door Jan-Peter
12 november 2018, 23:48:19
Mara Harbor door Martin Welberg
12 november 2018, 23:40:24
LS NS fiets/bagage rijtuig D/Df van modeltreinexpress exclusief door ad.M
12 november 2018, 23:30:05
NL baan: Frotterdam in h0 door Joran
12 november 2018, 23:11:32
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
12 november 2018, 22:47:30
NS modelbaan Hoekdam H0 door Robkop
12 november 2018, 22:43:48
Projekt 083-338 door 44
12 november 2018, 22:37:41
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
12 november 2018, 21:59:10
In 8 stappen eenvoudig een berg bouwen door Benrail
12 november 2018, 21:37:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
12 november 2018, 21:35:27
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
12 november 2018, 21:34:36
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 1808971 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2939
    • Lacus Flevo
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15795 Gepost op: 18 april 2018, 21:52:31 »
Jan,

Mocht je ooit eens in het Gooi komen, dan raad ik je aan om een ijsje te gaan eten in Blaricum.
Op zo'n dag als vandaag reken dan wel met een wachttijd van een half uur of meer voor je aan de beurt bent.  :o

http://www.ijssalondehoop.nl/

Om het toch enigszins met onze hobby te verbinden zie je bij ons verhaal in 1917 de Gooische Stoomtram langs de Hoop rijden, voor de kenners ook wel de Gooische moordenaar genoemd.
Er zijn trouwens weer plannen om deze verbinding weer in ere te herstellen.

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15796 Gepost op: 18 april 2018, 22:37:10 »
Ik krijg ook zwakke knieën van die V160-familie. Feitelijk veel te modern voor mijn huidige tijdperk (rond mijn geboortejaar, dat maar enkele jaren later ligt dan het jouwe, geloof ik). Maar ik koester warme herinneringen aan de mooie getrokken buurlandtreinen met de 216’s van Bw Oldenburg die in de jaren 70 iedere dag twee keer naar Groningen kwamen en daarvandaan vertrokken.

Wolter


44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15797 Gepost op: 19 april 2018, 18:12:15 »
Die V160 heeft inderdaad wel gependeld tussen Groningen en Leer (Oldenburg?). Zelf heb ik daar niet zoveel van meegekregen, daarvoor woonde ik toch iets te ver weg, helemaal in Friesland.
Wel kan me vaag herinneren ooit een V160 met een goederentrein ergens tussen Groningen en Leeuwarden gespot te hebben, maar dat kan ook (veel) later geweest zijn.
@Arthur: mocht het zo eens uitkomen, zal ik zeker de gelegenheid te baat nemen me bij IJssalon De Hoop te vervoegen voor een ijsco 

V160 met E506 (Helmstedt - Duisburg) aan de haak:


Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15798 Gepost op: 19 april 2018, 19:25:01 »
Wel kan me vaag herinneren ooit een V160 met een goederentrein ergens tussen Groningen en Leeuwarden gespot te hebben, maar dat kan ook (veel) later geweest zijn.

Dat kan goed kloppen, de NS hebben begin jaren tachtig een aantal 216 machines gehuurd.
Hebben zelfs nog met plan E's gereden...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3904
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15799 Gepost op: 19 april 2018, 21:01:18 »
@Jan: sorry voor het lastig vallen maar ik kwam dit toevallig tegen: https://youtu.be/6red6l7Luug

Heeft verder nergens mee te maken hoor, gewoon voor de lol :) Maar als ik het niet gelijk post dan vergeet ik het weer ;)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15800 Gepost op: 19 april 2018, 21:40:23 »
Wat een verrassend filmpje! Zowat de halve Fleischmann catalogus '66 komt voorbij, met nog een par bonussen uit die van Jouef of Lima. Geweldig!
Meteen bij de favorieten gezet.

Bedankt!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3904
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15801 Gepost op: 19 april 2018, 21:53:29 »
 (y)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Westlandbaan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15802 Gepost op: 19 april 2018, 22:03:50 »
Wat een zeer bijzonder filmpje (y)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15803 Gepost op: 20 april 2018, 17:55:09 »
Ook bijzonder vond ik dat het materieel, of het nu Duits of Frans of Italiaans of wat dan ook was, met Duitse en Franse Culemeyers naar het tentoonstellingsterrein in Brussel werden gebracht.

Hier ook een (kleine) tentoonstelling, van V100den, drie stuks V100.10 en eentje V100.20:


jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4161
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15804 Gepost op: 20 april 2018, 18:02:46 »
 :)
Hij gaat weer met treintjes verder(en opeltjes)  :D

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15805 Gepost op: 21 april 2018, 21:46:45 »
Nou, nog niet helemaal hoor! Er moet eerst even iets anders gebeuren, en dat heeft toch ook nog tijd nodig.

Maar vooruit, om jou een lol te doen:



Flink fietsen en goed eten om conditie op te bouwen. Nou, met dit weer  wil het fietsen wel, ook al omdat er redenen zijn om te fietsen (auto wegbrengen en ophalen, neefje helpen met timmeren in Zuidlaren, en zo nog wat ritjes die niet eens 'om het leuk' zijn (al is het dat natuurlijk wel), al met al in een week tijd ruim 150 km.
En goed eten natuurlijk, daar heb ik graag een klein omweggetje voor over:


tiramisu, vanille en notenmelange

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4161
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15806 Gepost op: 22 april 2018, 00:04:25 »
Voor zo een ijsje  ??? SORBET zou ik ook om rijden en zelfs fietsen, en de treintjes even laten wachten
Maar een OPEL gaat wel voor  :D

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15807 Gepost op: 22 april 2018, 15:36:47 »
't Is de moeite waard, Jerry.

Vandaag eens even gekeken hoe de vlag er in Lümmeln bijhangt, of er überhaupt nog treinverkeer mogelijk is na een lange, lange winter niets dan stilstand en verval.
En waarachtig, de eerste goederentrein van het seizoen heeft de rit er al weer opzitten!

<a href="https://www.youtube.com/v/mRvldHsMQgk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/mRvldHsMQgk</a>

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2249
  • Westlandbaan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15808 Gepost op: 22 april 2018, 16:21:26 »
Hoi Jan daar heeft veel goederenverkeer stil gelegen, als ik die trein zo zie. :D

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12370
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15809 Gepost op: 22 april 2018, 21:41:20 »
Ja, klopt. Die trein heeft dik een half jaar in het schaduwstation gestaan. Ik was benieuwd of die er zonder problemen ook weer uit zou komen  :)
Maar dat viel mee, het ging, op een enkel keertje na, zonder haperen. Ook al is er, volgens mij, afgezien van één keer (vorig jaar, toen na de winter het verker weer op gang kwam, alle sporen een keer schoonmaken door een poetswagen met SR24 rond te laten rijden, niks meer aan gebeurd. Eens kijken hoe het nu uitpakt.



Ook staat er nog steeds een flacon met ATF onder de baan, maar tot nu toe is er eigenlijk nog geen aanleiding geweest om daar gebruik van te maken, vandaar dat ik nog steeds een beetje twijfel of ik het spul er wel op wil smeren.