Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:34:58
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:15:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3640608 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7620 Gepost op: 12 July 2015, 12:28:29 »
Kijk eens wat er gebeurd als je de ronde teil afschuurd met fijn schuurpapiertje :D.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7621 Gepost op: 12 July 2015, 22:28:20 »


Ik heb nooit beweerd dat er geen trap zou komen, Floris, integendeel. Van flessen is dus absoluut geen sprake.
Ik kan gewoon niet heksen, da's alles.  ;)

@Koen: dan gaat het bruin er weer af, en ook de klinknagels en ander reliëf. Dat is niet de bedoeling.
Toch zou ik je willen aanraden van dat bruin te genieten zo lang het nog kan. Voor je het weet is 't te laat.

Het wordt zo almalig wel weer eens tijd voor een ander pak kleren voor Ammeräth. Z'n kloffie is aardig aan 't slijten.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7622 Gepost op: 13 July 2015, 07:42:33 »
Ik bedoel wel lichtjes schuren zodat er een effect ontstaat Jan ;).
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7623 Gepost op: 13 July 2015, 19:52:28 »
Mmmf... schuren... kweenie. Ik laat maar een tandenborstel stuiteren, geloof ik.
Maar eerst een ander kleurtje:



En na het stuiteren ziet het er zo uit:



Nog een washje, en dan maar eens kijken wat verder nog.

Ondertussen maalt het in m'n hoofd van allerlei cijfers, tijd om daar eens wat orde in aan te brengen, en vooral te verifiëren.



Na een hoop meten, en nog eens meten, zijn de parameters waarbinnen het schaduwstation moet gaan vallen vastgesteld.
Tijd voor schuifwerk, en proberen, verwerpen, nog eens proberen, veranderen en opnieuw beginnen:



Doelstelling is een schaduwstation van minimaal zes sporen, indien mogelijk acht. Ondertussen heb ik geconcludeerd dat wat ruimte betreft acht sporen misschien wel mogelijk zijn, maar dat dat ten koste zou gaan van de NL's, en bovendien zouden de sporen die in het midden liggen wel erg moeilijk bereikbaar worden vanwege de breedte, vooral gezien de geringe hoogte van het SS tov de bovenliggende vloer van het Bw (plm 12 à 13 cm).
Misschien nog een kort opstelspoortje voor een treinstel, de ETA150 (+ ESA150), de VT98 met bijbehorende wagens of een trekduwtrein, maar dan houdt het wel op.

sdz1976

  • Online Online
  • Berichten: 2233
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7624 Gepost op: 13 July 2015, 20:15:15 »
nog steed goe bezig :D
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7625 Gepost op: 13 July 2015, 21:59:55 »
Dat hoop ik dan maar... voor mij is 't altijd maar weer spannend hoe het afloopt. 



"Vielleicht muß der Maler mal wieder ran."
"Hm. Vielleicht schon."
« Laatst bewerkt op: 13 July 2015, 22:01:45 door 44 »

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 667
  • Idioot op een skateboard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7626 Gepost op: 14 July 2015, 09:25:29 »
Torentje heb je goed gedaan Jan!

Schuiven passen en meten dat ken ik wel van ergens. Ik zou het op 6 doorlopende houden, 8 is leuker, maar vanwege de bereikbaarheid ... en dan inderdaad een kopspoor toevoegen voor een trek-duwtrein of stelletje.

Groet,
Den belg
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7627 Gepost op: 14 July 2015, 14:22:54 »
We zien wel waar het schip strandt, Olivier!
En wat die toren betreft, mijn gevoelens zijn wat ambivalent. Ergens is het natuurlijk volkomen logisch dat er bij of in een Bw een watertoren aanwezig is, aan de andere kant moet ik erg wennen aan het idee dat er in Lümmeln ook eentje komt te staan.



Misschien toch maar een bosje gaan kweken...

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7628 Gepost op: 14 July 2015, 17:31:29 »
...of gewoon iets anders gaan doen zolang de schaduwtheorieën het concrete zonlicht nog niet kunnen verdragen.
Een Otmm61 lekker oppimpen of zo, bijvoorbeeld.



Maar volgens SC valt er niet zo veel te verhapstukken aan die wagen (zie MIBA 11/2005). Dus....



...beetje komkommer en kwel, zeg maar.

 

Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7629 Gepost op: 14 July 2015, 19:04:02 »
Hallo Jan,

 Is het een idee om het schaduw station in z'n geheel of deels uitschuifbaar te maken? Dan kan je er makkelijker bij lijkt mij. Een soort van fiddle yard.

Grt.

Ric

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7630 Gepost op: 14 July 2015, 20:03:46 »
Hoi Ric,

op zichzelf een heel goed idee. De vraag is alleen of het uitvoerbaar is, het schaduwstation zal nogal behoorlijk ontoegankelijk worden. Het is dus zaak om alles zodanig uit te voeren dat er geen (niet zo weinig mogelijk, maar geen) storingen gaan voorkomen.
Natuurlijk zullen er dingen gaan gebeuren die onvermijdelijk zijn, zoals bijvoorbeeld en wisselaandrijving die (hopelijk pas na lange tijd) de geest gaat geven, en er zal vast ook wel eens iets gaan ontsporen en zo, maar het streven is in principe: bouwen en er niet meer naar om hoeven kijken. Daar zitten nog genoeg haken en ogen aan, maar goed, daar ben ik nog over aan het nadenken.
Maar uitgangspunt is: hoe simpeler, hoe minder storingen. En een fiddle-yard valt, in het kader van een SS onder de baan, nu eenmaal niet onder het kopje 'simpel'.
Maar, nogmaals, op zichzelf een puik idee! Bedankt voor het meedenken!

Groet,
Jan

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7631 Gepost op: 14 July 2015, 21:00:11 »
maar geen storingen gaan voorkomen.

Kijk, dat is pas de lat op eenzame hoogte leggen (y)

Hans

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7632 Gepost op: 14 July 2015, 21:55:25 »
Ja, nogal. In de wetenschap dat dat sowieso niet haalbaar is.
Een regel verder druk ik me dan ook iets genuanceerder uit:

Citaat
...het streven is in principe: bouwen en er niet meer naar om hoeven kijken.

Bovendien is het een geruststellende wetenschap dat er iemand met een hoop ervaring met megalomane projecten relatief dicht in de buurt woont.  ;D

@Floris: here comes the cavalry hier komen de trapjes:


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7633 Gepost op: 15 July 2015, 10:16:06 »
Nog een keer de trapjes:


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7634 Gepost op: 15 July 2015, 11:27:25 »
Nog een kleine toevoeging, de... euh... de... nou ja, kijk maar.