Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Tjalling
Vandaag
om 14:07:50
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 13:51:42
De bouw van station Laarbeek H0
door
Dennis94
Vandaag
om 13:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:20:34
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 13:19:13
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jelmer
Vandaag
om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 13:01:48
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 12:58:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:48:11
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
bask185
Vandaag
om 12:41:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm
door
sncf231e
Vandaag
om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Luc2000
Vandaag
om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 11:24:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:17:54
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 10:39:08
Roco modellen op aliexpress
door
Arjan6511
Vandaag
om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen
door
edwin1974
Vandaag
om 10:28:02
Märklin 2025
door
Corné81
Vandaag
om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 08:59:35
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
MOVisser
Vandaag
om 08:27:38
Duits transport, waar in NL?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0
door
Frits C
Vandaag
om 07:13:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De Jonkereen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: De Jonkereen (gelezen 22108 keer)
Bram w
Offline
Berichten: 883
Re:De Jonkereen
«
Reactie #15 Gepost op:
24 February 2012, 13:59:12 »
Ben je niet bang dat het vervormt als je het verrijdt,is dan toch een behoorlijk gewicht?
En dan ook de L nog zoals Michael al schreef.
groet Bram.
Gelogd
Bram is in 2025 overleden
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #16 Gepost op:
24 February 2012, 14:02:28 »
Hallo Henk,
Dat is geen optie meer, aangezien de tafel al helemaal in elkaar zit.
Maar de stijfheid is dusdanig goed dat het naar voren trekken uitstekend te doen is.
Plus er komen nog 2 mangaten in van 240x55cm voor het geval dat....
Ik gebruik voornamelijk rails van Jouef.
Daar had ik nog een kleine 90m flexibel op nieuw te liggen...
Dus zonde om die dan niet te gebruiken...
«
Laatst bewerkt op: 24 February 2012, 14:38:23 door tjaplap
»
Gelogd
Henk H
Gast
Re:De Jonkereen
«
Reactie #17 Gepost op:
24 February 2012, 14:13:33 »
Hoi Erwin,
Je hebt nu een (kaal) frame, deze kun je naar voren schuiven.
Echter als hier een hele modelbaan opligt wordt het geheel een flink stuk zwaarder en onhandelbaarder, vandaar mijn opmerking over segmenten.
Hoe dan ook, ik blijf dit met belangstelling volgen.
Hoeveel ruimte is er tussen schaduwstation en de hoofdbaan en wat is het stijgings% vanuit je schaduwstation naar naar boven toe?
gr. Henk
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #18 Gepost op:
24 February 2012, 14:14:21 »
Bram,
Ik denk dat dat wel een beetje mee zal vallen, al is het ntuurlijk niet de bedoeling dit elke dag te doen....
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #19 Gepost op:
24 February 2012, 14:21:53 »
Als onderplaat/demping, gebruik ik vloerplaten van de Kwantum.
Ze zijn makkelijk te verwerken en zijn al grijs, wat handig is voor het ballasten.
Ik plak ze met tapijtlijm, dit is makkelijk verwerkbaar en droogt lekker snel.
Even snel een baantje gelegd want na 16jaren niet rijden, kriebelt het toch wel behoorlijk
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #20 Gepost op:
24 February 2012, 14:28:17 »
Lekker aan het rommelen
Zoals op de laatste foto goed te zien is, zijn de vloerplaatjes uitstekend in stroken te snijden en zijn ze dan prima buigbaar..
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #21 Gepost op:
24 February 2012, 14:37:44 »
Henk,
Ik snap je gedachtengang en misschien gaat het wel een probleem worden..
Maar zoals je kunt zien, is het frame al lang niet kaal meer.
De eerste lus van het schaduwstation ligt al. Om deze goed te testen, heb ik de lus even tijdelijk gesloten, zodat de treinen rondjes kunnen rijden. Later zal deze gewoon naar rechts afbuigen om te stijgen naar het 0 nivo.
Dit is een verschil van 16cm in een lus met een lengte van 10,5m en dus een stijgingspercentage van 1,5%
Dalend zal dit 1,6 a 1,7% zijn...
«
Laatst bewerkt op: 24 February 2012, 14:39:30 door tjaplap
»
Gelogd
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8938
low-budget modelbouwer
Re:De Jonkereen
«
Reactie #22 Gepost op:
24 February 2012, 15:47:16 »
Citaat van: tjaplap op 24 February 2012, 13:57:53
Een sta in de weg voor wat?
Om naar voren te rijden, maar ik zie dat je aan de kopse kant van de korte poot van de L ruimte hebt. Ik wist niet of die ook tegen een muur stond.
Kennelijk gaat het als een speer, maar dat is een kenmerk van jouw omgeving, want de bomen bij jou buiten zijn ook al weer groen
Citaat van: tjaplap op 24 February 2012, 14:21:53
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Henk H
Gast
Re:De Jonkereen
«
Reactie #23 Gepost op:
24 February 2012, 16:02:58 »
Hoi Erwin,
Ik ging ervan uit, dat je vanmiddag was begonnen met de bouw.
Nu blijkt dat je al dagen/weken/maanden/jaren aan het bouwen bent
gr. Henk
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #24 Gepost op:
24 February 2012, 16:18:24 »
Hallo Henk,
Helaas, was het maar zo'n feest....
Het doel was om afgelopen zomer al te beginnen met de bouw.
Maar aangezien onze aannemer ons behoorlijk heeft laten zitten en zijn afspraken niet nakomt, loopt de bouw nu al bijna een jaar, ipv de geplande 2 maanden.....
Dus de bouw van mijn baan is eind vorig jaar pas beetje bij beetje van start gegaan.
Had graag al maanden aan de slag willen zijn en nu al aan de toplaag zijn begonnen, maar als het één uitloopt, loopt de rest (binnenafwerking, vloeren leggen, verven en behangen) ook uit.
Het is niet anders.... Gelukkig heb ik de laatste paar weken hier en daar nog even wat spaarzame uurtjes over om aan mijn baan te werken.
Maar zoals op de laatste foto's te zien is, zo ver ben ik nu daadwerkelijk...
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #25 Gepost op:
24 February 2012, 21:37:27 »
@Michel
Door het raam zie je de coniferen van de achterburen, die zijn in de winter ook groen
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #26 Gepost op:
03 March 2012, 00:48:18 »
Vandaag niet met de baan zelf bezig geweest, maar een leuk projectje tussendoor gedaan!
Omdat ik ruimte voor lange treinlengtes op mijn baan heb, wilde ik een mooi lange sleep van tankwagens hebben.
En dan eens iets anders dan de standaard gele, groene, witte en blauwe welbekende merken.....
Mijn oog was gevallen op de mooie wagens en kleuren van wascosa....
Nou zijn deze wagens in de handel wel verkrijgbaar, maar bij deze mooie wagens hoort helaas ook een mooi prijskaartje...
En aangezien ik aan een sleep van zo'n 20 wagens zit te denken, zou dit behoorlijk in de papieren lopen.
Vandaar dat ik heb besloten ze zelf te gaan maken
Dus de airbrush maar weer eens tevoorschijn gehaald, afgestoft, verf besteld en vanmiddag maar eens gaan proberen.
Hieronder een omschrijving van het gehele proces en het resultaat tot nu toe.
«
Laatst bewerkt op: 03 March 2012, 01:22:30 door tjaplap
»
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #27 Gepost op:
03 March 2012, 00:54:25 »
Als basis dient een welbekende tankwagen van lima.
Deze voorzichtig uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Na het ontvetten, de tank ontdaan van het lelijke gietpuntje en geschuurd.
Klaar om gespoten te worden.
Gelogd
Bello
Offline
Berichten: 788
Trains are Toys, Toys are trains
Re:De Jonkereen
«
Reactie #28 Gepost op:
03 March 2012, 00:59:10 »
Mooie baan wordt dit, lange treinen is altijd een mooi gezicht, ik vind het leuk om dit te volgen.
Overigens is 20 ketelwagens spuiten wel een project, geen projectje
(y)Bert
Gelogd
tjaplap
Offline
Berichten: 140
Re:De Jonkereen
«
Reactie #29 Gepost op:
03 March 2012, 01:02:43 »
Na de witte basecoat, de tank voorzien van een mooi laagje oranje.
Dit is waar straks de oranje bies moet komen.
Vervolgens de bies afgeplakt met 2mm tape en wederom een witte basecoat aangebracht.
Dit om straks een mooie en egale blauwe kleur te krijgen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De Jonkereen