Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het idee van van privatisering is toch dat staatsbemoeienis afneemt en er dus minder belastinggeld naar ex-staatsinstellingen gaat waardoor er (theoretisch) belastinggeld over zou moeten blijven?
Toch denk ik dat vermindering van solidariteit / indvidualisme van tegenwoordig, laat ik het voorzichtig uitdrukken, deels hierdoor kan onstaan.Door de privatisering wordt veel meer naar omzet gekeken en is de wijze HOE die omzet wordt gerealiseerd is minder van belang geworden.Verhogen van de efficiency, meer doen met minder mensen en dergelijkeOftewel, een voorbeeld dat geld mensen over het algemeen niet aardiger en of socialer maakt...
Niemand betaalt mee aan mijn modeltreinen; waarom zou iemand dan wel moeten meebetalen aan mijn treinkaartje?
... autarkisch ...
Bedoel je nou dat Malta afhankelijk zou zijn van subsidies uit de EU?
En laten we eerlijk zijn, er zijn wel errug veel subsidies in Nederland, waarvan de allergrootste -de hypotheekrenteaftrek- zo'n 13 miljard op jaarbasis kost.
Bij de HSA lijkt de aanpak juist duur uit te pakken voor de belastingbetaler. Iedereen is zo druk geweest met aanbestedingsprocedures dat het gezamenlijk hoofddoel - het exploiteren van de HSL - naar de achtergrond verdween.