Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mark D.
Vandaag
om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 20:00:46
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Hunsow naar Ezonstad!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
12
Omlaag
Auteur
Topic: Van Hunsow naar Ezonstad! (gelezen 32169 keer)
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11642
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #60 Gepost op:
04 October 2012, 14:43:47 »
Citaat van: Tomasso op 04 October 2012, 14:06:54
Nou ja, ben ook vrij ongehoord
Dat is ook een beleefde manier om te zeggen dat niemand naar je luistert..
Maar waarom wil je een 6300? Dat is toch een ontzettend suffe loc?
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4214
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #61 Gepost op:
04 October 2012, 15:13:36 »
All
i
e, het is een dramaloc omdat het niet alleen de 4 koppelassen zijn die de boog bepalen, ook het voorste draaistel doet mee. Als het voorste draaistel ook maar iets zwenkt komt een wiel hiervan tegen de leibanen aan en, vanwege de elektrisch geleidende constructie van de hele loc, met spetterend vuurwerk tot gevolg. Daarnaast hebben de assen vrij weinig speling om axiaal tov het frame te verschuiven.
«
Laatst bewerkt op: 05 October 2012, 08:34:02 door Gert Arkema. Reden: Met excuus aan Allie voor het foutief spellen van zijn naam
»
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #62 Gepost op:
04 October 2012, 15:18:21 »
OK, antwoord duidelijk. Weet ik dat ik deze versie van de 6300 dus niet moet kopen. Heb nl wel bochten in de baan
All
I
e
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #63 Gepost op:
04 October 2012, 15:54:41 »
Gert, is dat tegen het binnenliggende drijfwerk of ook tegen de buitenste leibanen (of allebei)? Er is namelijk ook die versie zonder binnenliggend drijfwerk en ik las dat met name dat het probleem was.
En die 6300 is waanzinnig mooi van sufheid, dus hebbe hebbe hebbe
«
Laatst bewerkt op: 04 October 2012, 15:56:25 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #64 Gepost op:
04 October 2012, 22:11:20 »
Tom,
Beide is het probleem. Kijk voor foto's van Gert zijn oplossing in mijn draadje 6300 met binnenliggend drijfwerk. Het probleem bestaat zowel bij de binnenliggende als de buitenliggende leibanen. Wat ik alleen niet weet in hoeverre de ''nieuwe'' 6300 van DJH daarop is aangepast. Volgens mij liggende cylinders en daarmee de leibanen daar weer iets verder naar buiten.
mvg,
Ivo
P.S., ben ik er een dagje niet is er weer driftig geveegd en een draadje 2 keer op slot gezet. Je kan ook nooit meer weg
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #65 Gepost op:
04 October 2012, 22:15:40 »
Ja precies, ik had je draadje gelezen maar zag ook dat Gert de ophanging van de bogie had aangepast (en daardoor had ik goeie hoop).
Wat betreft dat vegen, dat ligt eens een keer niet aan mij, heb me echt voorbeeldig gedragen al zeg ik het zelf
Gelogd
Spoor 0 adept
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11642
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #66 Gepost op:
04 October 2012, 22:21:55 »
Ja, jij laat de kroonprins daarvoor opdraaien...
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #67 Gepost op:
04 October 2012, 22:25:42 »
Ben vandaag van de troon gestoten
Gelogd
Spoor 0 adept
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4214
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #68 Gepost op:
04 October 2012, 23:35:30 »
Het probleem ligt zoals Ivo zegt. De nieuwe is wel aangepast, maar enkel door de cylinders een eind naar buiten te plaatsen. Dan krijg je weer een op zich slanke loc met 'fietstassen' opzij. Daar heb jij, Tomasso al ervaring mee, want de NS 3900 is door DJH net zo aangepast en dat heb jij weer ongedaan gemaakt ( en je dus de boogproblemen weer op de hals gehaald
)
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #69 Gepost op:
04 October 2012, 23:48:47 »
Tom,
ik heb hem zo uit de kit in elkaar geflikerd en rijd redelijk door de bogen.
echter de min straal heb ik nog niet bekeken.
Ik kan hem zaterdag wel ff meenemen , als jij bochtjes meenemt?
Gr Jan
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #70 Gepost op:
05 October 2012, 00:46:08 »
@ Gert, Oke, dat is dus de oplossing. Tsja, met die 3900 was dat nog wel enigzins op te lossen omdat het cilinderblok recht staat, maar met de 6300 en het gekantelde cilinderblok wordt het weer een ander verhaal...
@ Jan, neem het hoe dan ook maar mee, wil het ding wel eens zien rijden. Maarre, heb nog geen rails, dus dat moeten we daar eens even bekijken dan, ze hebben vast wel iets (een baan) waar we het kunnen testen (en ik neem wel een stuk flexrails mee)...
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #71 Gepost op:
07 October 2012, 12:02:30 »
Zo, gisteren 2 type 6300's zien rijden, namelijk de eerste versie en de 2e versie zonder binnenliggend drijfwerk en met iets naar buiten geplaatste cilinderblokken. Ik moet zeggen dit het veel minder storend is als bij de 3900 waar het, zoals Gert al zei, meer op fietstassen leek. Ik vond dit een redelijk beschaafde oplossing en ik moet eerlijk zeggen dat de rijvaardigheid me alles meeviel. Zelfs op krappe fleischmann wissels reed de loc prima door zonder kortsluiting of ontsporen. Dat gaf dus meteen te denken over de radius van de nog te plannen boog, deze moet wel groot zijn, maar hoeft ook weer geen astronomische proporties aan te nemen. Dat komt dan ook wel goed. Tegen de tijd dat ik mijn eerste boog daadwerkelijk ga aanleggen nodig ik Jan en Gert allebei nog eens even uit, zodat we het aan den lijve kunnen ondervinden.
Al met al een hele leuke dag waar ik nog lekker even met Jan en Leen, maar ook nog met Ivo en vele anderen heb kunnen kletsen en mooi de kunst heb kunnen afkijken. Heel erg leuk!
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd
Spoor 0 adept
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #72 Gepost op:
07 October 2012, 12:27:59 »
Jij had toch ook nog foto's gemaakt? Krijgen we die nog te zien?
M.b.t. de krappe bogen en de geringe ruimte voor de bogie tussen de cylinders. Zou het een oplossing kunnen zijn om de cylinders aan de achterkant iets af te vijlen of, erger nog, om ze aan de bogie vast te maken i.p.v. aan het chassis. De vraag is wat er gebeurt en hoever de bogie kan draaien zonder problemen voor de crosshead/leibanen vooral als je de connecting rod wat extra zijspeling kan geven.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4214
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #73 Gepost op:
07 October 2012, 13:29:43 »
Whoei, da's wel een heftige oplossing Leen. De cylinders aan het draaistel vastzetten levert een enorme kier op tussen cylinderblok en voetplaat, verder zie je dan ook het cylinderblok bewegen bij elke oneffenheid die het draaistelleke neemt. En dat terwij één van de leuke eigenschappen van een stoomloc is ( vind ik) dat je een vrij groot apparaat ziet rijden waarvan maar vrij kleine elementen bewegen. Teveel flexibiliteit doet dat effect teniet. Voorlopig houd ik het bij mijn verschoven-draaistel-draaipunt-oplossing.
«
Laatst bewerkt op: 07 October 2012, 22:57:25 door Gert Arkema. Reden: zpelvoudje
»
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:Van Hunsow naar Ezonstad!
«
Reactie #74 Gepost op:
07 October 2012, 13:36:50 »
Oh ja, foto's. Eigenlijk helemaal niet zoveel gemaakt, maar zal ze er zo snel mogelijk op zetten. En heb de 6300 nog niet, dus moet daar dan nog eens naar kijken. Maarre, kan al een hoop opvangen met een goede ruim aangelegde baan, dus wie weet zijn aanpassingen niet echt nodig. De tijd zal het leren... Overigens, dat truukje van Gert helpt ook al aardig. Al met al zal het wel goed komen.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd
Spoor 0 adept
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
12
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Hunsow naar Ezonstad!