Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:41:46
Au bord de la Cèze door Jelmer
Vandaag om 16:34:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 16:30:24
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 16:10:03
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 15:55:17
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 14:27:50
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Luc2000
Vandaag om 14:23:38
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door bellejt
Vandaag om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:37:53
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Jelmer
Vandaag om 11:23:07
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door MaraNCS
Vandaag om 10:48:06
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 10:13:47
Op Zuid (NL H0) door TonM
Vandaag om 09:38:15
ESU locprogrammer door ruudns
Vandaag om 09:34:50
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 09:30:35
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 08:32:54
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 14647 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #15 Gepost op: 18 January 2012, 14:14:06 »
Ja snap ik Romar, maar ik wilde dus even weten of er niet twee soortgelijke, maar toch verschillende types in werkelijkheid bij ITL rondrijden. Ik begrijp nu dus dat dat niet het geval is.

mvg,
Gert

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #16 Gepost op: 18 January 2012, 14:20:30 »
Ik heb ook een vraag aan de kenners: Kwamen de Bmhe-rijtuigen van de DR, afgebeeld op bladzijde 38-41 ooit in Nederland?

Dergelijke (of ogenschijnlijk verwante) rijtuigen in het groen op 15 maart 1986 achter de 1616 in een kindertrein uit de DDR NL binnen zien komen (via Ah) maar geen organiek bezoek als je dat bedoelt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #17 Gepost op: 18 January 2012, 14:23:05 »
Dat laatste bedoelde ik inderdaad. Dank voor de info.

mvg,
Gert

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #18 Gepost op: 18 January 2012, 19:41:14 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #19 Gepost op: 18 January 2012, 21:09:12 »
Jammer inderdaad van de ITL en Spitzke, maar misschien kan BRAWA op basis van dit model wel een V100 van HUSA maken.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8588
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #20 Gepost op: 18 January 2012, 21:14:22 »
Heeft HUSA dan een V100?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #21 Gepost op: 18 January 2012, 21:14:41 »
Nee niet in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2012, 21:19:46 door rail4marcel »
Voor grootspoorfoto's zie site

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #22 Gepost op: 18 January 2012, 21:16:18 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8588
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #23 Gepost op: 18 January 2012, 21:19:21 »
Ow, een buitenlandse HUSA V100. Ik dacht aan een versie die in Nederland reed. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #24 Gepost op: 20 January 2012, 09:23:50 »
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Ah, da's jammer, want als je met Google Earth op Weert inzoomt, zie je (behalve dat het kermis is) een Spitzke V100 op weg naar het zuiden rijden.

Overigens staat de RailPro V100 in de folder, nota bene een foto van het origineel met donkergrijze huif (en een te licht blauw voor de Nederlandse vlag, zodat ze op die van Luxemburg lijkt). Niet dat het mij verder uitmaakt, aangezien ik 'm al heb en er blij mee ben.

Edit: ah, schaal N, ik dacht al. Overigens lijkt het dus mee te vallen met de paniekverhalen dat Brawa niet meer voor de Nederlandse markt zou willen produceren vanwege het gedoe met de juiste kleur grijs.

- Peter
« Laatst bewerkt op: 20 January 2012, 09:27:36 door Peter Korsten »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8588
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #25 Gepost op: 20 January 2012, 10:24:02 »
Dat geldt natuurlijk alleen voor H0, N is nog wel lief enzo. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

arentjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #26 Gepost op: 20 January 2012, 11:09:48 »
Ook weer een BR 216. Dit keer de 035. De loc was omstreeks 1980 gestationeerd in Gelsenkirchen-Bismarck en Oberhausen dus 'in het echie' waarschijnlijk niet in NL ingezet geweest. http://www.diesellok.v160.info/index.php?option=com_steckbrief&view=detail&id=216035&fz=216+035-6&Itemid=245
tp iv, diesel en stoom, ns/db/dr/csd

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #27 Gepost op: 20 January 2012, 15:04:05 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Laatste opmerking is maar gedeeltelijk juist.

V100-SP-001 is niet toegelaten als trein op in dienst zijnd spoor, maar is zeker diverse keren in Nederland geweest om als loc te worden ingezet op buiten dienst gesteld spoor!

Onder andere achter een ACTS125x met fcs'n naar Zutphen-Dieren in 2004  (y)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22646
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #28 Gepost op: 23 January 2012, 21:04:40 »
En in de folder ook een Nederlandse goederenwagen.

http://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/gueterwagen/48262-gedeckter-gueterwagen-chdg-ns.html

Erg leuk, omdat dit geen na de oorlog achtergebleven wagen is, maar bij een serie hoort die begin jaren twintig door ns werd aangeschaft. De wagens waren gebaseerd op de Duitse g10 wagens, vandaar dat Brawa zeer goed gelijkende modellen kan leveren. Is toch meer een ns-wagen dan al die achtergebleven enkelingen waar we altijd mee worden doodgegooid.

Hans Nahon liet al weten dat de bruine kleur en het opschrift Nederland niet samen gaan. Los van de kleur lijkt het als een tijdperk 3a wagen te zijn bedoeld.
Nog leuker zou een tijdperk 2 wagen zijn geweest op basis van dit model. Maar misschien komt dan nog.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #29 Gepost op: 23 January 2012, 21:12:08 »
Hierbij de orginele opmerking van Hans en de reactie van Thowra uit het ontspoorde N/H0-draadje:

En ook Brawa deed weer belabberd huiswerk: een bruine wagen met opschrift "NEDERLAND" is fout, en het graanopschrift moet een geel vlak zijn....

- hans -

@Zolderling (Hans N.)
Volgens de afbeelding gaat dit om een 'handmonster' en denk ik persoonlijk dat het een en ander nog aangepast gaat worden. Anders is het inderdaad een foutief model van Brawa.
Hoewel Hans?
check..http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1920-1930/163215
Of is dat een grijs exemplaar? Ben daar niet zo thuis in eerlijk gezegd.

Jeroen