A.u.b. in "groentjes" taal, geen moeilijke Preset, CV's verhalen s.v.p. ( wat is CV eigenlijk ? )
Ik had de decoder apart gevoed met een flm trafo. Nu even weer op de railspanning aangesloten en dan is het probleem weg, waar dit trekt natuurlijk weer stroom weg van de baan.Groet Johan.
Hallo Thom, - Het eerste wisseladres instellen door het schakelen van het gewenste wisseladres (daarna gaat de rode led vanzelf uit)
Je gaat er geen nieuw locadres in krijgen. Enige moment dat hij naar een locadres luistert is tijdens het POM programmeren en dat is altijd naar 9999.
Dus wat probeer je eigenlijk te doen?En waarom denk je dat het niet lukt?
Zie nu inderdaad dat CV17 en CV18 het 9999 adres is. Okay, best stom dat je dit kunt aanpassen Zeker omdat je via POM het adres niet hoort te kunnen aanpassen
In principe ja, maar creatieve "CV-programmeurs" krijgen het voor elkaar om (via het programmeerspoor) het POM-lok-adres van de DR4018 van "9999" te modificeren naar een willekeurig ander adres omdat ze proberen met de centrale via CV-programmering het eerste "wisseladres" van de DR4018 in te stellen via het "lok-adres"....
...Nu krijg ik er geen CV's meer in.Kan iemand mij vertellen hoe ik via het TC er weer een nieuw lokadres aan kan geven.
Je gaat er geen nieuw locadres in krijgen. ...Dus wat probeer je eigenlijk te doen?En waarom denk je dat het niet lukt?
Als je het programmeerknopje op de DR4018 indrukt en verder niets doet, blijft het rode ledje dan (eindeloos) branden of gaat het na korte tijd vanzelf weer uit?