Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul  (gelezen 97245 keer)

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #255 Gepost op: 06 maart 2022, 12:34:03 »
Hallo allemaal;

Voor wat de voertuigkeuze aangaat kan ik nog het volgende zeggen:

Oorspronkelijk stond op die plek een busje van de Gemeentepolitie met bijpassende figuren. Omdat buiten Heerlen en Kerkrade in de zuidoost hoek alle andere gemeenten Rijkspolitie hadden, paste dit natuurlijk niet ... vandaar dat we dat hebben veranderd.

De eerste Citroën HY is door het voormalige Korps Rijkspolitie [RP] in 1959 in dienst gesteld als TPW [Technische Patrouille Wagen]. Deze wagens kwamen met name in actie bij verkeerscontroles en bij de registratie van [zwaardere] ongevallen. De wagens zijn vanaf 1980 vervangen door de Mercedes 307. De HY is door de RP aangeschaft omdat deze voor die tijd aanmerkelijke voordelen bood ten opzichte van de andere op dat moment verkrijgbare bestelwagens. Zowel qua ruimte, stahoogte en duurzaamheid [alles aan die kisten was gemakkelijk te vervangen]. De wagens hebben dus gedurende het bestaan van de Miljoenenlijn rondgereden en waren hier in de buurt ook regelmatig te zien. Het basismodel is van Brekina en door onze elektricien op een geweldige wijze veredeld. De brandweerwagen is een Mercedes 1019AF36 tankautospuit. De brandweer van Gulpen heeft deze wagen van ongeveer 1980 t/m 2000 in dienst gehad. Als basis voor het model diende een brandweerwagen van Preiser die voor zoveel mogelijk [aan had van een foto] in overeenstemming is gebracht met het origineel. Ook deze wagen heeft nog gedurende het bestaan van de Miljoenenlijn gereden. De wagens kunnen daarom nog nét samen op de plaat, die HY heeft natuurlijk veel meer uitstraling dan een 307. Ook de brandweerwagen heeft onze elektricien met veel geduld van een werkende zwaailichtbalk kunnen voorzien.

Een oudere, voor deze scene bruikbare, brandweerauto heb ik niet kunnen vinden. Weliswaar zijn onze modelautofabrikanten erg bedreven in het uitbrengen van de zoveelste verzamelaarseditie van brandweerpersonenauto's of bestelbussen [waar je uiteindelijk voor zo'n diorama niets mee kunt]. Echte voor Nederland [gedurende die periode] bruikbare brandweermodellen zijn er eigenlijk niet. Het enige alternatief zou een op basis van een Roco model omgebouwde Magirus 170D11F van de brandweer van Simpelveld [in dienst 1977] zijn geweest. De opbouw van dit model verschilt echter dermate van het originele voertuig van Simpelveld dat een ombouw [voor mij althans] geen reële optie was. Wel zou op basis van dat model een Magirus van de brandweer van Maastricht [in dienst 1979] kunnen worden gemaakt, maar die zit in Wijlre wel erg ver van z'n stek. Oudere, enigszins gelijkende, échte brandweerwagens [tussen 1950 en 1980] zijn er gewoon niet, dus was de gebruikte Mercedes het beste alternatief.

Onze elektricien heeft inmiddels een passend model op het oog van een Mercedes W123 ambulance die gedurende de periode 1970-1980 in Heerlen heeft gereden, zo kan uiteindelijk een stemmig geheel worden gemaakt.
 
Groetjes Dieter.
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2022, 14:11:58 door ddv »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #256 Gepost op: 26 maart 2022, 12:21:16 »
Inmiddels zijn we alweer terug op onze clubruimte carbon6,baan is  opgebouwd en kan eventeule schade hersteld worden.
Het transport had even een vraag wie het ging doen,daar er geen entree was tijdens event.
De organisatie had hier een bedrijf voor gevonden, echter na het horen  van de prijs 800euro heen en terug weer 800 euro hebben we gezegd dat wij zelf transport regelen.
Onze eigen transporteur colin kon niet ,geen wagen beschikbaar.
Omdat ik zelf treinenbeurs organiseer en dan tafels te kort kom en deze inhuur via een drankemhandel (houdt ook van treinen)was transport dan ook zo geregeld,vrachtwagen was voor 3/4 goed vol.
Kleine spullen huizen,bedieningspannelen gingen in   de kofferbak van een clublid,
We gaan kijken voor een 2de rolcontainer en deze dan zo te verbouwen dat alles past en beter vast zit
Tevens paar offerte binnen voor de servo motoren,en is niet alleen voor de hoofdbaan maar ook voor de baan in bouw.
Bezoekers waren er over de hele dag goed tevreden,en kwamen sommige zelfs zondag terug,
Over de baan van each waren sommige bezoekers niet echt te spreken,maar dan wel opgemerkt onze baan is themabaan en de baan die de herzogenrather vereniging had was een fremo baan.
Zie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=hYcvrx7QWiA
Planning volgende tentoonstelling deze baan is kerstevent kerkrade december.
Open dag carbon 6 is 11september 2022
Omdat we 4 dagen tentoonstelling hadden we (leden) afgesproken zaterdag materiaal dat er toen ook dienst gedaan had en zondag vrij rijden,uw auteur heeft met tijdperk gebonden treinen gereden.
Afspraak was dat materiaal wel getest moet zijn worden in heerlen of het wel past dus niet tegen seinpaal aankomt of uit rail loopt of tegen brug knalt of zeer veel spanning nodig had.
ongelukjes blijven gewoon gebeuren ontsporen ontkoppelen of lading aan tegen brug blijft steken
Omdat het tentoonstelling is geld dat er minder treinen rijden dan normaal.
Tevens rest foto bron omroep landgraaf




Inmidddels is ook de aanmelding binnen gekomen  van limburg mooiste voor het bemannen van 2 service posten,Ne wij gaan niet  fietsen echter wel uithelpen en daarbij clubkas moet ook  iets binnen komt huur moet ook betaald worden
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2022, 10:48:28 door ex44. Reden: Op verzoek tekst gewijzigd »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #257 Gepost op: 27 maart 2022, 11:23:15 »
Deel 2 rest foto.







antoni-a

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • De Geuldalbaan
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #258 Gepost op: 31 maart 2022, 11:12:47 »
Dit draadje volg ik al langer. Misschien weten jullie ook iets over wachtpost 15? Die lag voor Schin op Geul, maar aan de zijde van Valkenburg. Dat past wel niet binnen jullie baan, maar ik
 dacht misschien weten jullie er iets van.

Groet,
Antoni
modelspoorbaan in h0 van het traject Schin op Geul - Oud Valkenburg
https://www.geuldalbaan.nl/

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #259 Gepost op: 11 mei 2022, 19:23:49 »
Sorry voor late reactie,
Wat wij weten wachtpost 15 (bouwjaar  1853)van graafstaat uit tot de eerste brug ergens gestaan hebben,kan zijn  dat deze vroeger zelf vertakkingssein bediend werd.
Inmiddels zijn we weer bezig en af en toe moeten we zelfs even wachten tot er plaats is voor te werken excuses slopen hobbyen.
De beide henks zij weer terug aan hun spoor baan,afgelopen testrijden, op 1 wissel na  (y) (y)
Marklin baan ligt nog stil al zou het weer hervat worden.wordt vervolgd
Clubbaan werkzaamheden gebied
TJa hmm meneer ? is bezig hekwerk en spoorrails het schilderen zeg maar roest aan te brengen.

Helaas was een spoorrails losgebroken van de bielzen en omdat hier nog een knik inzat direkt maar langer stuk vervangen.

Zijkant moet nog geroest worden,echter ik het nog niet ballasten omdat bak4 die er naast nog nieuwe poten moet krijgen en scharnier nog aangebracht moet worden,kan zij dat rails nog iets moet verschuiven.
De aannemer is met de poten bezig beter af te stellen.
 
Overweg bij post 10 krijgt weer vorm al moest het dichter op spoor staan

Hm zullen maar zeggen biertje.
In wijlre wordt diverse delen  en loodsen aangepast



Helaas was er nog een kabelbreuk in bak gekomen had hoofd electronica snel gevonden.
Bij de bak18/19/20/21/22  was er steeds 0,10 spanningsverlies dus zeg maar bak 17 was er spanning van 11,4 en bij bak 22 nog maar 9,50,wat blijkt nou in 2 gebouwen  zaten nog gloeilampen en dat hadden we  niet gemerkt en nee de boerderij heeft lid gebouwd dat er niet meer bij is in  club einde update

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #260 Gepost op: 12 mei 2022, 12:55:10 »
Die meneer op de 1ste foto kijkt in elk geval al heel erg blij dat hij weer mag klussen  ::)  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

antoni-a

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • De Geuldalbaan
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #261 Gepost op: 12 mei 2022, 18:33:00 »
dennie,


Wat wij weten wachtpost 15 (bouwjaar  1853)van graafstaat uit tot de eerste brug ergens gestaan hebben,

Dat 'ergens' ligt tussen de voormalige overweg aan de Graafstraat en de duiker (tunneltje) aan de Graafstraat, tegenover hotel De Waterval / Rozenhof, en wel aan de bergzijde van de spoorlijn. Jammer dat jullie verder geen informatie hebben.

Iemand anders een suggestie?

Groet,
Antoni
modelspoorbaan in h0 van het traject Schin op Geul - Oud Valkenburg
https://www.geuldalbaan.nl/

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #262 Gepost op: 13 mei 2022, 17:17:43 »
Misschien bert senden iets weet of je zult moeten kijken in utrechts archief.
Of website klassieke beveiliging navragen.
Of je moet valkenburg archief induiken of bedrijven/hotel/cafe die er liggen eens navragen.
Meneer op foto is wat camera schuw en pas bij club en we moeten nog kijken waar zijn interese inliggen of klussenn zijn die kan en aandurft.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #263 Gepost op: 20 juli 2022, 00:55:58 »
Zo net terug van club en was lekker warm,samen met collega alle ramen opengezet en zo was het wel wat uit te houden.
Even test foto gemaakt

Tijdens het  modelspoorevent in maart kon een bezoeker het niet laten om bordessein
 aan te tippen en hiermee vernielen.
Dus deze moest nog uitgebouwd worden makelijker gezegd dan gedaan.Even een dik uurtje bezig geweest om 2 mini kruisschroeven en mini platte schroef los te krijgen.

Op de keerlus 2 (boerderij) was wat raar aan de hand,de lampje branden niet eecht of gingen wat zwakker branden,
We  dachten eerst weerstand te hoog,was het niet
Vanaf bak trafo  spanning 11,5 volt en bij bak 21-22 was het nog maar amper 9 volt
Verdeelpunten overbelast ook niet,
Kabel te dun 0,14 is nu vervangen door 0,50 en 0,75 draaddikte was het ook niet.
lsa probleem ook niet
Totdat electoman zegt kan het zijn dat die computervoeding niet bijtrekt,we heben van trafo 1 x12volt oranje zwart voor scenary,grijs voor spanning servo circa 5 volt en dan nog 1voeding verlichting geel groen.
En dat was kassa de computervoeding kon de 2de aansluiting niet bijbenen,
Hier is nu dus andere trafo geplaatst geworden
Teven moeten de lantaarn nog gericht worden en gelijk gezet worden 1 lantaarn zakt steeds weg.
De uitsparing rechts op foto is plaat waarop boedrij staat en moet nog weggewerkt worden.


Ook de overweg is volledig in functie in  plaats losse schakelaar wordt de aki nu door stroomdetectie en tijdrelais aangestuurd.
Collega is hier bezig

Voor transport is de derde keerlus zo aangepast schuifrail fleisschman los en kun je rail zo loskoppelen en sein is uitneembaar

Ook de tuinman mag zich nog gaan uitleven

Ook  in wijlre is werk aan de gang wanneer af komt onbekend

ook station is under cunstruction
hier komt een tweede loods

Tevens is er een straatlantaarn bijgeplaatst geworden,alleen de overwegboom raakt hem net met het puntje en moet dus even iets verplaatst worden.

Ook het kopspoortje is deels geplaatst geworden,de rangerlantaarn is nog in reparatie

Nog even en dan komt de andere ambulance made bij forumgenoot rik bestickert

En dan nu iets pijnlijks,ook  bij uw auteur gaat weleens wat mis , de verlichting in seinhuis was erg zwak en seinhuis werd uitgebouwd en gemeten bleek weerstand iets te hoog te zijn en dus vervangen is nu goed zichtbaar.
Dus uw auteur bouwt seinhuis weer in en sluit verlichting op de eerste vrije aansluiting.
Helaas niks,brandt ,he hoe kan dat?
 Dus seinhuis weer uit gebouwd en gecontroleerd,brandt verlichting wel.
Dus weer ingebouwd ,heb ik wel spanning op die aansluiting antwoord nee.
Kabel terugvervolgd en bleek dat die aansluiting nog aangesloten moest worden op verdeelpunt,dus maar aangesloten.
Maar helaas verlichting nog niet aan het branden,ik heb het even met rust gelaten.
Paar dagen later heb ik het met collega erover en hij schiet in de lach ,ik zeg wat is loos.
J weet toch leds hebben plus en min en waarschijnlijk is kabelkleur van verlichting seinhuis verkeerd gesoldeerd geworden.
Ik dacht al nee he en dag later op club probeer het uit en ja hoor seinhuis verlichting brandt

Ook de aannemer is weer terug van vakantie in egypte en gaat weer verder met de baanpoten

Dan verder naar de n spoor afdeling
een draaischijf is aangelegd en wordt al aangesloten



marklin baan nog rust.mogelijk herstart na de zomer

blikvanger in onze tussenruimte

planning medoen met open dag 18 september info volgt
groet dennie


« Laatst bewerkt op: 20 juli 2022, 01:27:29 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #264 Gepost op: 24 augustus 2022, 19:23:55 »
Open dag van carbon 6 is inderdaad 18 september2022 zondag van 11tot 17uur
Adres is kloosterweg,heerlen
Let op vanwege een hardloopwedstrijd ook deze dag is gedeelte heerlen afgesloten en is het oude cbsgebouw(Carbon6)alleen bereikbaar via de klooserweg/cbs-weg en via de stationstraat langs het ns station.
Buiten/onder zal eeen kunstmarkt zijn,binnen zullen diverse huurders ook open zijn van houtzagerij,zangverening,dans vereniging.
Bij de modelspoorverening is de clubbaan van eys naar wijlre in bedrijf,waarbij nog flink gewerkt wordt
Echter er zijn paar  open plekken zoals loods wijlre en open plaats bordessein,dit is nog in reparatie,bij een clublid dat vanwege een operatie en herstelperiode (verplicht6 weken rust)zal het bordessein nog niet terugegeplaats zijn.
De andere banen ho-e baan is gewoon te zien ,modelspoorbaan de kleine modelspoorder is er ook.
Tevens de n spoor kerstbaan is bedrijf en ook de n spoorbaan donimale mijn is open bezichtbaar.
Marklinbaan hier hebben helaas slecht nieuws te melden vorige week bereikte ons het bericht dat lid Arthur Wosniak overleden was.
Wat we met de baan gaan doen is nog onduidelijk,dat moeten we nog overleggen met andere marklin bouwer,
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2022, 00:12:36 door dennie »

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #265 Gepost op: 26 augustus 2022, 20:59:40 »
Dennie,
Je bedoelt waarschijnlijk de Spoorsingel, de Stationsstraat in Heerlen geeft geen enkel toegang richting het CBS gebouw.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #266 Gepost op: 27 augustus 2022, 17:05:38 »
JA bedoelde ook de spoorsingel,dat fout schrijven krijg je als je teveel aan kop hebt en niet geslapen hebt.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #267 Gepost op: 03 oktober 2022, 16:24:20 »
Er kon even niet meer gebouwd worden want de open dag van carbon6 (locatie waar wij zitten) had voorrang en de hoofd electronicus was onder het mes voor een belangrijke operatie die is goed verlopen en hij is bijna weer hersteld.
Dit betekend dus dat 1 sein nog niet kon worden aangesloten(print lag nog in  werkplaats hoofdtechnicus) en bordessein niet hersteld was.
Echter er kon toch met tijdperk gebonden materieel gereden worden.
Verbouwing goederenspoor en loods wijlre konden we niet meer afkrijgen.
Voordeel was nou ook mooi opgeruimd en foto die  er nog lagen hebben we ingelamineerd en opgehangen,




Het hele gebouw was open  van toneel kunst muziek en nog meer .
Wij hadden bewegwijzing vanaf beneden geplaatst,zelf hadden we al vermoeden dat er niet veel mensen op de open  dag af kwamen van carbon6,reden slechte weer,hardlopwedstijd in stad zelf en gedeelte stad afgesloten.


Het plexi glas was ook weer worden gemonteerd op de keerlussen,ik moet zeggen teamlid heeft het plexi glas goed schoon gekregen
Ons plan is ook de kasten te gaan opruimen en hier gewoon club show werkmateriaal inzetten, nee gereedschap wordt gewoon in werkplaats gelaten/opgeslagen daar is werkplaats voor.





De boeken/dvd video gaan we nieuwe eigenaar voor zoeken.
Geluk bij een ongeluk rond half ging half 5 ging wisselaandrijving op de keerlus kapot,open dag was toch bijna afgelopen dus noodscenario  treinen in  wijlre maakte hier kop richting schin op geul en tussen wijlre en eys werd gewoon gependeld
De fulgarex  en  bemo-aandrijving  gaan  vervangen worden  door servo,alleen wat opvalt is dat 1 servo type erg verschillend reageert op  dezelfde printplaat aansturing,zeg maar van de 100 stuks reageren 10/12stuks anders.
nee de printplaten zijn allemaal precies  hetzelfde  opgebouwd en hier komt geen digitale besturing van pas.
De andere banen hoe zit het hiermee.
De n spoor baan gaat weer op de schop,er komt weer een bak bij,het blijkt namelijk dat je niet vanaf de hoofdspoor naar emplacement sporen kunt komen,een clublid was dit opgevallen foutje nou nee een baan is nooit af je blijft gewoon verbouwen ;D


Marklin baan (niet rijvaardig) was toch open werd door huub onder de schouder genomen .

Ook de kids konden zelf met trein rijden.
tijdens foto maak was collega baan nog op het bouwen
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2022, 16:41:06 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #268 Gepost op: 15 december 2022, 00:11:29 »
Mini update uit het zuiden.
Inmiddels beginnen drie boekenkasten aardig leeg te worden en krigen we mooi plaats,de nog te verkopen boeken volgen te zijner tijd in te koop.
De klapppers met onderdelenlijsten gaan niet weg.
De brawa lamp is er nog steeds
Wat wel opviel was dat er ontzetend veel folders /catalogussen bijzaten.
Ook de kast met bouwpakketen wat deels compleet en deels niet compleet was is ook aardig leeggeworden.
Ik had ze meegenomen naar gangelt en ze gingen als broodjes weg,met vermelding doos niet compleet is/was.vult clubkas wat op.
Ik had ook rijmateriaal bij me van de club voor verkoop en liep ook wel goed.
Er was 1 man die had interesse in een trix staaltrein set,hij is zeker 4 voorbijgekomen tot hij het kocht,
De kast vult zich wel met marklin materiaal en de in  mijn ogen storende metaal rails,vindt de kunststof rail  beter.
Terug naar de banen.
Het project servo besturing is begonnen en de ene technicus  kan de srvo instellen met pulsmeter en de andere legt gewoon een tweede 5 volt voeding aan om het jitteren tegen te gaan,en het werkt
Ik heb het project wijlre weer terug onder mij hoede gekregen en weer lekker wat wekenden avonden verbracht,wat je niet  doet voor de hobby.
Ook de perrons zijn voorzien andere bestrating,het blijkt dat er in  wijlre geen visgraatstenen heeft gehad in de jaren 1970/1980maar gewoon stoeptegel patroon.


Je zult dan altijd zien dat wat kapot gaat,bij het aansluiten van de peronverlichting ging 1 lampje stuk,dus weer kunnen uitbouwen en liggen te pielen om die dunne kabels door die gebogen lantaarn te krijgen  >:(
Foto van eindesultaat heb ik niet meer kunen maken.

Ook bij de goederen wissel nog scenery geplaatst

Inmiddels is er ook een rijkspolitie kever me draaiende bauwe ledjes erin geplaatst geworden foto is  niet openen.
Ten tijde dat ik deze update plaatst staan we op de kerstmarkt in kerkrade fietsenstalling 2volle weekenden. en dan dinsdag/donderdag
De baan staat er in de volle lengte opgesteld evenals de kerst n spoorbaan en baan de kleine modelspoorder
Zaterdag 10december van 11tot 20uur was echt heel weinig bezoek geweest
Zondag 11december was zeer goed bezocht,waarschijnlijk doordat we eigen (route)bebording opgehangen hadden.
Dinsdag 13 en donderdag 15december hebben we gewoon clubavond van 19tot 22uur in kerkrade en zijn gewoon geopend/bezoekbaar
Zaterdag 17december open van 11tot 20uur (kan 18uur worden in overleg org)
zondag 18december van 11tot 18uur
Dinsdag 20en 22 december weer van 19tot 22uur gewoon club,de terugreis baan is  na de kerst gepland naar heerlen of in nieuwjaar.
Daar de verlichting niet optimaal is in die fietsenstalling hebben we de pinnen  (in scharnieren)van de baan verwijderden hier draadstangen in geplaatst en hier over ligt een balkje waar de rollen led kerstverlichting an hangt en het ziet er goed uit



n spoorbaan wordt flink aan gebouwd

We zoeken nog altijd leden,ook wij krijgen naheffing energie stijging kosten,hopelijk kunnen we er blijven.
Tijdens doorspitten van de kasten kom ik soms wel grapige foto tegen zoals hier vuilnisvrachtwagen door de grond gezakt innkerkrade hm zou dat misschien niet iets zijn scenerij?

Tot de volgende update.



Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #269 Gepost op: 15 december 2022, 07:58:45 »
Ziet er weer prachtig uit.

Gr. Bert.