Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
De (3d) knutsels van Ronald. door Jelmer
Vandaag om 09:51:28
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 09:46:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
  

Auteur Topic: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul  (gelezen 97281 keer)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #165 Gepost op: 05 mei 2018, 11:07:37 »
Test foto het blijkt dat foto bij uploaden  te groot zijn en  bij laatste verslag te klein zijn.normaal heb ik er geen last van.
ingang

onze pauze koffie ruimte


foto van overgangsbak 11 en tussen bak 12 hier staat normaal een bocht als we in u vorm opstelling staan groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2018, 11:12:32 door dennie »

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #166 Gepost op: 06 mei 2018, 08:37:02 »
Veel succes in jullie nieuwe clubruimte. Het ziet er al goed uit.

Gr. Bert.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #167 Gepost op: 06 mei 2018, 08:48:26 »
Dat ziet er inderdaad behoorlijk mooi uit allemaal  :o  Best een hele vooruitgang eigenlijk  (y)  Heel veel succes daar.

Vr. groet, Martijn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #168 Gepost op: 06 mei 2018, 18:07:46 »
Even afwachten hoe alles precies komt te staan,geef het 3 weken dan zal alles wel opgezet en rijdend zijn  uitgezonderd de extra banen.
We hebben een 3 jarig contract met gegarandeerde verlenging,het ligt aan gemeente simpelveld of hun plannen ook lukken.
Open dagen zal wel vaker dan 1x per jaar zijn.
Dat heeft te maken met de regeling als andere organisatie in carbon 6 open dag heeft dan moeten de andere organisatie vereniging ook mee doen als reclame.
groet dennie

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #169 Gepost op: 10 mei 2018, 20:23:27 »
Hoi Dennie

Goed bezig en ja de halve engelsman en de rest mpest goed
Vast zitten dus heb ik niet op een spijker gekeken.
Veel succes
Gr Jo

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #170 Gepost op: 11 mei 2018, 02:15:52 »
Hoi jo.
Dat heb ik wel gemerkt de hoeveelheid maar de soorten spijkers verbaasde me iets
Ik heb het halve engelswissel uitgebouwd en donderdag de nieuwe kurk gelegd en hoop vanavond (vrijdagavond) of zondag de nieuwe wissel ingebouwd te hebben.
Alleen de nieuwe wissel is groter van lengte en hoger spoor profiel maar dat past wel beter met de rest van de rail die er ligt.
Dan nog een andere bericht op (!!) zaterdag 9 juni zal er open dag zijn,zodra meer bekend is zal ik het hier wel plaatsen.
groet dennie

ddv

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #171 Gepost op: 11 mei 2018, 22:04:12 »
Hallo;

Ik hoop dat jullie nu eindelijk eens een plek hebben waar jullie kunnen blijven. Er staat dat jullie een contract voor 3 jaar hebben en jullie noemen daarbij ook de gemeente Simpelveld. Carboon 6 is toch Heerlen ... of hebben jullie alweer plannen? Jullie hebben een mooie baan en nu een mooie ruimte daarvoor. Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat er weer eens een open dag komt.

Groetjes Dieter


dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #172 Gepost op: 12 mei 2018, 00:53:30 »
HOi dieter
Het oude cbs gebouw is verkocht aan wales ,die het verhuurt onder de naam carbon 6 aan verenigingen,bedrijven,kunstenaars enzovoort.
De gemeente simpelveld heeft wat plannen waarin onze vereniging deel van kan uitmaken.

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #173 Gepost op: 12 mei 2018, 18:16:38 »
Hoi Dennie
Opendag is genoteerd,succes met verdere bouwen verbouwen in de nieuwe locatie.
Trouwens de half engelsman is van Piltz en is voor lage flens.
Deze wissel moest goed vast zitten omdat deze wissel
Geen scharnierende tongen heeft.
Gefeliciteerd met deze ruimte en succes.

Groetjes
Jo


dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #174 Gepost op: 23 mei 2018, 02:53:16 »
Nou jo die heeft er gezeten nou komt deze ervoor in de plaats  ;)

De staafje (wat door kroonsteentje loopt) moet nog op lengte gemaakt worden,maar zolang motor nog niet op juiste positie zit kan ik hem nog niet kortwieken.
De aandrijving die gebruikt wordt zijn de conrad wissel omzetter,en als kan maak ik gebruik van het gaatje wat midden in wisseltong zit voor om te zetten,zal naam wel verkeerd hebben of zeggen.
Afgelopen week zijn ook de 2 bocht bakken gemaakt geworden,als is de aannemer( HUB) toch wat twijlen of wel helemaal klopt.
Foto,s zijn 2de pinksterdag gemaakt ,je moet toch wat te doen hebben,of vrouw of hobby of paard enzovoort


groet dennie
open dag is zaterdag 9 juni zijn van 11 tot 17 uur.
het komt nog in agenda te staan


Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #175 Gepost op: 23 mei 2018, 20:36:39 »
Hoi Dennie

Zo uit de fotohoek te zien,kan mij vergissen, maar die boog
Wordt krap voor stoomloks lange rijtuigen lange treinen en De 1 en 2.anders proberen met boog R3 of R4 is maar  een tip.
Gr.Jo ;)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #176 Gepost op: 24 mei 2018, 13:42:04 »
hoi jo
We zien het wel we hebben er toch een aannemer voor  ;D :angel:
En het is nog even tot 9 juni.
Een verdwaalde stoomloc rijdt alleen tijdens een rijavond en niet tijdens open dag/tentoonstelling
Als het lukt kan ik vanavond wijlre vrijgeven voor het trein verkeer anders zondag nog wat nawerken sorry/ na hobbyien.
groet dennie

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #177 Gepost op: 28 mei 2018, 13:29:56 »
Hoi Dennie

Succes met hobbyen

Gr.Jo

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #178 Gepost op: 03 juni 2018, 13:24:50 »
Even een tussen update
De bak overgang tussen bak 16 en bak 17 is zover gereed,rails liggen er al en is  bekabeld door de technische afdeling en is al ingestrooid.
Deze tussenstuk dient alleen nog afgewerkt te worden,dit tussenstuk is alleen bedoeld voor op de club.


Aangezien voor de open dag van 9 juni nog niet alles gereed was/is kon ieder lid kiezen waar hij aan wou werken,hetzij aankleding, rails,extra bak bouw,electro .ieder zijn keuze en er niet mee bekend is  dan wordt je ermee geholpen al je het aandurft,niks moet.
Een ander team is tussen bak 4 en 5 ook al vergevorderd en eerste trein heeft er al gereden zonder problemen


plannen voor afwerking zijn er ook al.
En ik ns infraploeg ben voorlopig buiten dienst tot na de open dag,dan gaan de spoorwerkzaamheden verder aan de Engelsman aandrijving.
Wat is gebeurd, tijdens de motor fijn afstelling,(de motor bromde nog bij omstelling was dus niet op eindpositie aangekomen)verboog zich een verloopbusje waar de steldraad inzat om en zette wissel niet om,een nieuw verloopbusje wordt gemaakt maar dat wordt na de open dag geplaats nou wordt deze wissel handmatig omgezet.
Je kunt in ieder geval wel weer kruisen in wijlre dus trein op spoor 1 laten staan en inhalen op spoor 2.

Tevens is nog een wissel vervangen geworden hier lag een linksafbuigende wissel waar de spoorstaven bijgebogen waren.
Een forumlid had me hierop gewesen dat een y wissel hier veel beter was en zogezegd een y wissel ingeregeld en na het werk nog geen uurtje lag het al op zijn plaats en was aangesloten.

De overweg werkt nou ook weer dankzij de technische afdeling.
De open dag is zaterdag 9 juni van 11 tot 17 uur en is (gratis te parkeren) ingang cbs weg ,navigatie instellen op kloosterweg 1 heerlen,het oude cbs gebouw is carbon 6,direkt naast mijn museum
Deze dag rijden we met alle gewoon spoor materiaal,niet met materiaal dat er in die tijdvak gereden heeft.
Als de open dag (en) in september komt hopen we de ander banen als iets te kunnen laten zien
Staat ook vermeld in agenda
groet dennie
Tevens ander nieuws na de reportage in railmagazine hebben we zeer positieve reacties op gehad en nog meer ideen.wordt vervolgd.
Tevens is ook een aanvraag of interese voor deelname aan de modelspoordagen binnen gekomen.
uithulp tijdens wielertocht limburg mooiste te vijlen bij het hijgend hert

« Laatst bewerkt op: 03 juni 2018, 13:34:00 door dennie »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
« Reactie #179 Gepost op: 12 augustus 2018, 01:46:57 »
Inmiddels al weer een tijdje verder en tijd voor update.
Herrinnert u de tijdelijke extra bakken?
Zo was het.

En nu zo.

Afwerking is men nog bezig.
Of herinnert u deze nog.

en nu stand augustus

En treinen gaan zonder problemen door de bocht uitgezonderd stoomlocs met voorloopwielen
 
Mijn nieuwe auto is ook aangekomen huckelhoven,moet hem alleen nog even ergens wild parkeren.

Ook aan de fietsers te wijlre is gedacht geworden.


Ook het ontspoorblok met lantaarn is weer in bedrijf gestelt

De werkzaamheden aan de halve engelswissel is afgerond alleen nog railstaven verven en trekdraden hermonteren

Inmiddels zijn de volgende spoorwerkzaamheden opgepakt en wel de aftakking s.o.g (schin op geul) naar heerlen de bakovergang,wat een keine maat al niet voor verschil kan uitmaken bij de overgang van de bakken.

Dit was dinsdag

En dit donderdag moet nog afgewerkt worden,maar je kunt al veilig over heen rijden.
Ik had het bord opgehangen spoorwerkzaamheden aftakking schin op geul-heerlen gestremd tot 19.30 uur.
Het leukste is de mensen van het rijteam worden dan zo zenuwachtig en dan steeds op klok kijken of wachten op de vrijgave van baanvak, ;D ; :angel: ;)
De tunnels bij eys zijn ook al bijna opgeleverd oor het scenarioteam alleen nog  afwerking

De wisselbak die we nodig hebben  tijdens fremotreffen in herzogenrath 18/19/21 oktober 2018 staat nog in de werkplaats

De draaischijf die op aftakking s.o.g. -heerlen staat wordt opnieuw gebouwd,problemen bekabeling en sleep contact bij het draaien zorgen af en toe voor wat problemen, tevens afstelling met infrarood sensor doordat 1 spoor net afwijkt,stopt daardoor niet op tijd.
Rest nog foto van het rijteam o ja let niet op hoe wagons beladen zijn, :o ::) :police:




Deze loc (lilliput) was een gevalletje te weinig vermogen en werd op de aftakking geparkeerd met de eigenaar erbij van waar is de parkeerautomaat?



oeps kon het nog voller



Tijdens rijavond wordt de testloc ook af en toe ingezet
Tevens zijn de training voor de nieuwe  leden gestart voor bediening baan,baanstuk voor baanstuk krijgen ze het geleerd en de trukjes en de regels die aangehouden moet worden..
Ook worden er aan de andere banen gewerkt waarbij de marklin baan nog begonnen moet worden plan van baan aanpak
Fotos zijn begin avond gemaakt

veld baan van raymond

n spoorbaan van beide henks
Ook is er nieuws van open dag
Op zondag 2 september 2018 is heel carbon 6 (oude cbs gebouw) geopend alle huurders houden die dag open huis van schilders, muziek groepen, hondentrim.bijentherapie en wij als modelspoorclub
tijden van 11 tot 17 uur
adres voor  voetgangers kunnen via  kloosterweg 1 binnen en met auto is het cbsweg ingang carbon 6
bushalte voor de deur en treinstation heerlen om de hoek
Tevens is de vereniging van herzogenrath each te gast of met een nspoorban of een amerikaanse baan
de heer bert senden is ook te gast met zijn modellen
en te gast is ook de  kleine modelspoorbaan  schaal ho is er ook present waarbij de kids zelf regie mogen voeren