Dit doen ze bij het NSM ook met de mooiste museumstukken .
Heb je wel eens gehoord van "Round hole suspension"? In principe boor je de gaten voor de lagers uit behalve een paar, en laat de lagers los in de frames zitten. Achterop soldeer je een soort sub-frametje dat aan een kant aan de lager is gesoldeerd en aan de andere kant strak maar los op de lager zit, en wordt vast gehouden door het volgende sub-frametje enzovoort. Een beetje moeilijk om uit te leggen, maar als je het door hebt is het een verassend simpel en effectieve manier om assen op de juiste plaats te krijgen zonder geouwehoer met hornblocks enzovoort. Daarna kun je het chassis zo compenseren/afveren als je wilt. Zolang die sub frametjes precies zijn kan het frame doen wat het wil. Voor zo'n lange loc zou ik dit gebruiken want dat chassis kan nog zo recht zijn, maar er zijn maar weinig stukjes spoor die zo vlak liggen. Mijn 3900 heeft er genoeg last van op de modulebaan van de club, en dat zijn maar drie assen.
de kruipruimte langer gezien dan me lief is