Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 18:30:35
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 18:28:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:25:45
Welke winkel voert deze merken? door bellejt
Vandaag om 18:18:52
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:01:19
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 17:53:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:45:39
LIMA IRM Cardanassen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:35:51
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:34:57
Alweer is de Weller soldeerbout defect door TonM
Vandaag om 17:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:57:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:04
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
Vandaag om 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG door Treinbestuurder
Vandaag om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:15:43
Minder wissels door H0eGenaamd
Vandaag om 11:59:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:51:05
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 11:24:57
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 11:23:46
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door meino
Vandaag om 10:07:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 09:53:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 08:38:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:34:30
  

Auteur Topic: Marklin / Trix neuheiten H0 2012  (gelezen 135225 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22552
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #135 Gepost op: 19 January 2012, 11:49:59 »
Dat is inderdaad altijd de verklaring geweest Ben, maar hoe zit het dan met Märklin's set Duitse dubbeldeksrijtuigen 43597?
Kunnen die rijtuigen wel ineens door de krappe bogen en raken ze de wissellantaarns ineens op wonderbaarlijke wijze niet?


Zoals Jopie als schreef zijn die rijtuigen in eerste instantie voor de merknaam Trix ontwikkeld. In de heel korte periode dat het concern het plan had om de tweerailmarkt echt apart te gaan bedienen. Het Trix TEE-stel is toen ook ontwikkeld.
Dat idee is al snel weer opgegeven en tegenwoordig ontwikkelt Märklin de lange rijtuigen echt alleen maar in 1:93.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #136 Gepost op: 19 January 2012, 11:53:12 »
Doodzonde en een gemiste kans zegt deze Marklin K-rail rijder. Märklin/Trix zal zich hierdoor op termijn steeds meer uit de markt prijzen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 19 January 2012, 12:07:30 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert1

  • Gast
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #137 Gepost op: 19 January 2012, 11:54:26 »
Oke. Het was dus een zeer tijdelijke oprisping van inzicht zullen we maar zeggen...  ::)
Jammer, maar dat scheelt weer. Kan ik alle pagina's met reizigersmaterieel standaard overslaan bij Märklin.

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22552
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #138 Gepost op: 19 January 2012, 11:57:11 »
Nou ja, als zelfs een fanatieke drierailer als Jopie positief op de 1:87 rijtuigen onder de naam Märklin reageert, dan is er misschien hoop voor ons. Uiteindelijk bepaalt de drierailklant. Beschouw het als een experiment.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #139 Gepost op: 19 January 2012, 11:58:47 »
@Gert

Dat zou ik niet zeggen. Nu misschien wel, maar als je ziet dat LSM alleen in 1:87 produceert en Roco in toenemende mate, zullen ze bij Märklin dat gaan doen op het moment dat het rendabel wordt. Immers, 10 jaar geleden was een 1:100 Märklin ICR het beste dat je kon krijgen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #140 Gepost op: 19 January 2012, 12:07:44 »
Volgens mij kan Marklin/Trix veel beter vanaf heden netjes 1:87 gaan produceren met goed rijdende gelijkstroommodellen en net als veel gelijkstroomfabrikanten zorgen dat er ook een goed rijdend wisselstroommodel van leverbaar is, dus standaard digitaal. Niet met een eigen digitale bouwsteen, maar gewoon een goed werkende decoder zoals bijvoorbeeld een ESU.

Märklin heeft nu inderdaad nog een behoorlijke groep mensen die op K-rail rijdt, maar deze generatie wordt inmiddels ook een dagje ouder. Zij investeren niet meer in digitaal en in mooiere rails. Maar juist de jonge hobbyisten, kiezen meestal voor gelijkstroom en digitaal. Marklin zou daardoor voor de langere termijn beter de naam Trix goed kunnen ontwilkkelen om bij te blijven bij de andere concurrenten. En dat er van een goed gelijkstroommodel ook een prima wisselstroom digitaal model te maken is, dat bewijzen genoeg fabrikanten zoals Roco, Piko en LS Models. Met die wisselstroommodellen kan de naam Marklin dus ook prima blijven bestaan. 

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22552
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #141 Gepost op: 19 January 2012, 12:11:23 »
Maar juist de jonge hobbyisten, kiezen meestal voor gelijkstroom en digitaal.

 ???
Zoiets lees je al een jaar of vijftig. Ik heb nog ergens een boek uit de jaren vijftig waarin staat dat drierail op sterven na dood zou zijn. Maar nee.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #142 Gepost op: 19 January 2012, 12:26:27 »
Toen kwam drierail juist heel erg op.

Maar ik beweer ook niet dat drierail uit zal sterven. Ik beweer wel dat de gelijkstroommarkt steeds groter wordt en je van een gelijkstroommodel een perfecte wisselstromer digitaal kunt maken.

Marklin en Trix vertegenwoordigen beide spanningssystemen, dus waarom zou men niet als uitgangspunt een gelijkstroomloc produceren die met een paar andere componenent ook meteen een wisselstromer digitaal is, in plaats van de omgekeerde werkwijze dat Marklin een prima wisselstroomloc produceert en de gelijkstroomversie dan weer tegenvalt qua herriemotor en / of trekkracht.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert1

  • Gast
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #143 Gepost op: 19 January 2012, 12:38:22 »
Of nog beter zoal bij die 'hybride' locs van ESU, waar je onder een loc die op tweerail-gelijkstroom werkt een sleper kunt klikken waarna het model op drierail functioneert.

mvg,
Gert

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #144 Gepost op: 19 January 2012, 12:45:36 »
Ja, dat is natuurlijk helemaal te gek!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #145 Gepost op: 19 January 2012, 13:14:07 »
Had ook graag de 1773 in gelijkstroom gezien, maar ja
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #146 Gepost op: 19 January 2012, 22:44:11 »
Dat is inderdaad altijd de verklaring geweest Ben, maar hoe zit het dan met Märklin's set Duitse dubbeldeksrijtuigen 43597?
Kunnen die rijtuigen wel ineens door de krappe bogen en raken ze de wissellantaarns ineens op wonderbaarlijke wijze niet?

mvg,
Gert

Daar staat een waarschuwing over vermeld in de catalogus.
Maar c rails heeft 5 type bochten qua radius. Zes als de tegen bocht voor slanke wissels ook meegeteld wordt. Bovendien steeds meer Marklinisten gebruiken als kleinste bocht hooguit r2 op niet zichtbare stukken.

Bovendien gaat bij Marklin alles door r1 bochten in principe.

Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #147 Gepost op: 20 January 2012, 15:34:53 »
Neuheiten staan nu ook op de Duitse website met de prijzen.

http://www.maerklin.de/de/index.html

Doppelstockwagen-Set. NS
adviesprijs 269,95
Binnenverlichting is inbouwbaar.

Geef mij maar de Rheingold rijtuigen deze kosten per 3  199,95 met ingebouwde led verlichting.


Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #148 Gepost op: 20 January 2012, 15:39:06 »
Of nog beter zoal bij die 'hybride' locs van ESU, waar je onder een loc die op tweerail-gelijkstroom werkt een sleper kunt klikken waarna het model op drierail functioneert.

mvg,
Gert

Zou ik toch maar eens op Stummi's forum kijken dan weet je dat dit principe van Esu niet functioneert.

Gert1

  • Gast
Re:Marklin / Trix neuheiten H0 2012
« Reactie #149 Gepost op: 20 January 2012, 15:46:57 »
Bedoel je dat zo'n loc niet rijdt op een drierail-baan?
Wat raar, kort geleden werd zo'n ESU-loc door een van de bladen getest en de testers waren behoorlijk enthousiast.

mvg,
Gert