Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
05 August 2025, 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
05 August 2025, 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35

Auteur Topic: Kolenwagen GTU van artitec  (gelezen 83378 keer)

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #270 Gepost op: 12 December 2011, 10:23:43 »
Het moet wel een obsessie zijn, anders heb je geen 20 pagina's verdriet over een set asjes... ik voel hier een veel diepere frustratie ;)
Mijn mening is dat dit soort discussies direct na introductie van een artikel helemaal niemand helpen. Natuurlijk is het goed om onvolkomenheden vast te stellen, maar binnen een paar dagen zwart-op-wit een oplossing eisen is belachelijk. Het geeft wel aan dat niemand van die reageerders een idee heeft hoe complex het kan zijn extern te laten produceren, zowel in opdracht als communicatie.
Het is zeker niet professioneel om te zeggen 'pak maar een schuurpapiertje', maar het is een oplossing, Artitec werd immers min of meer gedwongen direct met een reactie te komen.
Het was natuurlijk wel beter geweest om te melden dat er met de fabrikant

overlegd gaat worden voor een oplossing en dat intussen als noodmaatregel het polijsten van de loopvlakken wordt aanbevolen, dat staat een stuk professioneler.
Intussen heb ik de GTU kunnen beoordelen en aangeschaft, en besloten dat het voor gewoon een Fl* prijs, een heel fraai artikel is geworden. Met een tekortkoming, maar ik vertrouw er op dat wanneer ik Artitec de gelenheid geef tot het vinden van een oplossing, die er heus wel komt.

*edit: op roco code 83 rails/wissels heb ik geen problemen ondervonden, wellicht op nog lager profiel wel?
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 10:25:52 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Richey

• Offline Offline
« Reactie #271 Gepost op: 12 December 2011, 10:37:18 »
Het verbaasd mij (en ik heb de 18 pagina's er nog eens op nagelezen) dat eigenlijk niemand zegt "ik ben teruggegaan naar de winkel met dit probleem", of "ik heb ze weer ingeleverd".

Het lijkt me vooral nu een duidelijk punt van "ik wil ze graag, ze moeten perfect zijn, en als ze niet aan mijn verwachtingen voldoen (om wat voor reden dan ook) ga ik lopen klagen, maar ze niet terugsturen".

> Als je als producent wel een en ander aan klachten krijgt, maar ook alle wagentjes verkoopt en ze niet terugkrijgt is er toch geen probleem? Na verloop van tijd valt dit toch wel weer weg in de ruis van het grote internet...

Ik ben van mening dat als iedereen die hier loopt te klagen dat ze niet bevallen en ze terug had gebracht naar hun winkel Artitec misschien wel heel wat harder had gelopen een soort herstel actie op poten te zetten.

Eerlijk is eerlijk: de eerste batch is verkocht, is ondanks wat gemor ontvangen en uitgeleverd aan het publiek en is niet teruggekomen. Als de volgende batch goed is hebben ze een goed product neergezet en is iedereen de eerdere problemen zo weer vergeten, of heeft ze al lang zelf opgelost.

Groet,

Richey (die géén roeptoeter is, géén kolenwagentjes heeft gekocht maar dit verhaal wel van de zijlijn heeft zitten bekijken... Iemand nog cola en chips over?)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #272 Gepost op: 12 December 2011, 10:38:38 »
Ik hoop dat er tussen kerst en oud&nieuw nog eentje te krijgen is, want ik zie 'm graag in mijn gemengde goederentreintje  (y)

RobbertJan

• Offline Offline
  • Mcn NSR Groningen.
« Reactie #273 Gepost op: 12 December 2011, 10:50:42 »
Ik heb dit weekend 8 grijze bakjes opgehaald en ik zeur verder nergens meer over!

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

henk

• Offline Offline
« Reactie #274 Gepost op: 12 December 2011, 10:56:52 »
Het verbaasd mij (en ik heb de 18 pagina's er nog eens op nagelezen) dat eigenlijk niemand zegt "ik ben teruggegaan naar de winkel met dit probleem", of "ik heb ze weer ingeleverd".

Ja hoor, het probleem ter bestemder plekke deponeren heb ik dat genoemd, dus de mededeling was een beetje verstopt dat wel. En in de winkel dus te horen gekregen dat er op de een of andere manier nieuwe wielstellen moesten komen. Ook hier gemeld, ging goed. Leek me ook logisch, nieuwe leveringen moeten wat de winkeliers betreft sowieso goede wielen hebben dus dan kan het vervangen van een beperkt aantal wielstellen nauwelijks een punt zijn.
Alleen begon Ted toen weer te herauten en dat maakte het er niet duidelijker op.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 12 December 2011, 12:55:27 »
Het geeft wel aan dat niemand van die reageerders een idee heeft hoe complex het kan zijn extern te laten produceren, zowel in opdracht als communicatie.

Om heel eerlijk te zijn interesseert me dat als consument geen moer.

Kijk, het zijn mooie wagentjes, maar het probleem lijkt te zijn dat er met ieder Artitec-model wel wat aan de hand lijkt te zijn. Van mijn Plan E heb ik het dak vervangen; daar moest de schoorsteen van het oude dak af en die brak prompt af. Mijn DE-1 is krom; met het blote oog niet zichtbaar, maar we hebben het over ongeveer een millimeter dat het dak omhoog staat.

Ze maken inderdaad heel mooi spul, maar de Stalen D laat ik voorlopig toch even staan.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #276 Gepost op: 12 December 2011, 12:58:01 »
Mijn DE-1 is krom; met het blote oog niet zichtbaar, maar we hebben het over ongeveer een millimeter dat het dak omhoog staat.

:o
Geef maar aan mij dan hoor, als je zo zit met die ene milimeter die je niet eens ziet...

Overdrijven is ook een vak.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #277 Gepost op: 12 December 2011, 13:02:11 »
Ze maken inderdaad heel mooi spul, maar de Stalen D laat ik voorlopig toch even staan.
Dat is je goed recht, ieder neemt de beslissing aan de hand van z'n eigen criteria. Zolang we elkaar maar in zijn/haar waarde laten ;)
Overigens heb ik de wielen even over een messenslijpsteentje laten lopen: rework is heel eenvoudig en het resultaat heel bevredigend. Viel me wel op dat de geisoleerde wielen niet 100% goed gecentreerd waren, maar dat was een afwijking in micrometers, dus hier niet het probleem
RETROBAHN A.G.

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #278 Gepost op: 12 December 2011, 13:11:42 »
Peters reactie geeft wel duidelijk aan waarom we nu weer pagina's vol schrijven over een paar mislukte wielen. Was dit de eerste keer dat het bij Artitec niet goed ging, dan had je er twee berichtjes over gelezen en dat was het. Iedereen schuurde braaf zijn wielbanden af of kocht andere wielen. Maar wat Peter wel terecht schrijft: er lijkt bij bijna elk model wel wat aan de hand te zijn en dat is wel erg jammer. Artitec houdt op deze manier geen krediet meer over en als consument loop je zowat met kromme tenen naar de winkel als er weer een nieuw model van Artitec uit is. Wat zal ik nu weer aantreffen?

Dat het produceren in China erg complex is, geloof ik direct. Maar ook mij interesseert dat geen bal. Maar men moet wel gewoon eerlijk blijven en geen valse verwachtingen wekken. Dat men om de kosten te drukken in China produceert, vind ik prima. Dat het dan ook moeizamer gaat, is daar een gevolg van. Maar ga niet steeds beweren dan komt dit uit en dan dat en vervolgens duurt het weer maanden voordat je weer te horen krijgt dat de levering toch weer niet doorgaat en dat de boel weer uitgesteld is. DDM-1 zou in juni 2010 komen. Toen hadden ze problemen met de electronica en zouden er modellen komen zonder binnenverlichten en binnen enkele weken zouden de aangepaste prijzen bekend zijn. Levering November 2010. Zelfs van die aangepaste prijzen weten we nu nog niets. Toen werd het weer uitgesteld naar voorjaar 2011 en daarna weer naar november 2011 en nu zijn ze er nog niet. Weer tot nader order uitgesateld, maar de matrijzen zijn nu goedgekeurd. Ja dat had ik in 2010 ook al ergens gelezen.

En ALS het model er dan eindelijk toch is, dan zijn er vaak fouten die niet nodig waren geweest. Dan kun je nu wel roepen dat overdrijven ook een vak is, maar het gaat gewoon te vaak mis met Artitec.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #279 Gepost op: 12 December 2011, 13:24:03 »
Dat hoort volgens mij bij groter groeien. Daar hebben merken als Fl* en M* die al honderd jaar dezelfde treintjes fabrieken en zoveel vet op de ribben hebben dat ze een model met een produktiefout gewoon niet uitbrengen maar nog even wachten tot de problemen zijn opgelost. Ondertussen betaal je wel hetzelfde bedrag voor een tweeassertje uit een enorme batch van Fl* als dit tweeassertje uit een relatief kleine specifieke batch van Artitec. En fouten die niet nodig waren geweest, dat roepen we (ook) steeds van Roco, toch?
Ik ben blij met het initiatief, ik heb nog geen GTU maar die gaan er wel komen. En die wielekes, ach.

PS: voor mij geldt natuurlijk wel dat ik geen dieseltwee of plan E hoef en al helemaal geen DDM, dus stoor ik me ook niet aan foutjes met die dingen ;D .
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #280 Gepost op: 12 December 2011, 18:39:30 »
Citaat van: Peter
Van mijn Plan E heb ik het dak vervangen; daar moest de schoorsteen van het oude dak af en die brak prompt af. Mijn DE-1 is krom; met het blote oog niet zichtbaar, maar we hebben het over ongeveer een millimeter dat het dak omhoog staat.
Sorry hoor Peter, je kent me,  maar nu schiet ik toch even wezenloos in de lach: je ziet het niet, maar het is wel fout? Je frut aan het dak en er breekt wat af?
Echt, dit gaat toch nergens over? Ik pakte eergister een Silberling van Roco uit de doos en ook daar brak een frutsel van de bodem af. Heeft Roco nu schuld? Hou nou toch op, zeg.
Att zou er goed aan doen de assen te vervangen, en wat mij betreft mag dat de conclusie van deze pagina's assengeleuter (want dat is het onderhand wel) zijn, voor er nog waanzinniger dingen beweerd gaan worden.

gtw6016

• Offline Offline
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
« Reactie #281 Gepost op: 12 December 2011, 18:52:47 »
mensen alsjeblieft
kunnen we ophouden met dat gehuil
het is tog een hobby kom op he wat een gedoe omdat het niet helemaal klopt of goed is
ga zelf weeer eens prutsen aan je modellen zoals vroeger maakt je hobby ook een stuk leuker

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #282 Gepost op: 12 December 2011, 18:57:04 »
Wat Peter aanhaalt is meer iets op het detaileringsniveau, wat niet wegneemt dat er veel geklungel is geweest met te korte, te lange en doorhangende koppelinghouders en rare wielen, hier heeft Artitec toendertijd wel actie op ondernomen.
Echter, over de loop van de rijtuigen ben ik nog steeds niet tevreden; de wielen rammelen nogal los in het draaistel waardoor deze doorhangt en het rijtuig te laag ligt, ik heb nog geen zin gehad om hier nieuwe wielen voor te kopen.
Zie de foto's in de eerste post van dit draadje.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 19:13:41 door prutser »

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #283 Gepost op: 12 December 2011, 19:16:51 »
Ohja, dit draadje moet ook nog tot een einde komen :-\...

Ik kan het verhaal over de GTU niet echt geloven, omdat deze problemen al ergens op andere modelen te vinden waren. "Selbst ein Esel ist nicht so dumm und stößt sich zwei mal an der selben Stelle"  ;D

Nu ja, ik ben echt blij dat ik ze tot nu toe niet bestelt heb, gebruik ik toch mijn roco GTOWs verder..

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #284 Gepost op: 12 December 2011, 19:53:08 »
die wielen zal me echt an mn reet roesten, maar de laatste tijd wordt er wel heel vaak door de een maar bepaald voor de ander dat de ander maar gewoon moet bouwen en niet mouwen.
mag ik dat *(^&*&%#^$#*%$ zelf uitmaken of ik bouw, of gaat legge lope zaniken over wat ik maar ook wil   >:( >:(
Gaat lekker zelf bouwen ipv welk forum dan ook te lezen, en dan denken dat je even de dienst uitmaakt voor een ander

of zit ik nu in een verkeerd draadje   ??? :)
Mvg Marty,