Ik zat te denken aan de blauwe weerstanden, maar ik dat is meer op gevoel dan verstand (en een beetje ervaring met opamps).
Verder vraag ik me de noodzaak van condensator C4 af. Kan deze ook een kleinere waarde krijgen
Ze zullen sterker gaan branden, maar door R14 te veranderen, kan je dit weer tegen gaan. Wat zou een goede waarde zijn?
Alleen ligt het aan mij dat R7/R9 nu iets van 1/20 geeft?R7/R8 is wel duizend. (R8 zit onder de transistor
Blijf ik nog met één vraag zitten. Kan ik alles zo omzetten in smd? Als de led's 10mA trekken, kan ik me niet voorstellen dat een smd-transistor niet aankan (zal het nog wel even opzoeken), of kijk ik niet verder dan mijn neus lang is.
Het voltage komt van de baan, maar de stroomafname is ook niet altijd vlekkeloos. Ik ga eens kijken hoe lang het ding het nog volhoudt als ik de 9V batterij (ik heb nu een velleman-kitje, maar ik ga de schakeling zelf nog een aantal keer nabouwen) verwijder.
En o ja, de muziek is inderdaad Jeckyll and Hyde. Moest het even opzoeken. Ik ken het vooral onder de term jumpstylen. Flinke stampmuziek. :-)
Je hebt me wel op een idee gebracht . de mp3 speler van m'n zusje is inmiddels redelijk brak (batterijklepje stuk enzo), maar doet het wel. en ik heb haar al gezegd dat ze hem niet weg moet gooien . Misschien dat ik deze ook in een rijtuig ga inbouwen.