Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ruben1990
Vandaag om 21:22:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
Vandaag om 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:50:24
Station Roodeschool door Nohome
Vandaag om 20:36:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 20:34:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 20:33:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:14:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Remco vM
Vandaag om 19:31:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
Vandaag om 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
Vandaag om 19:25:03
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Wim Vink
Vandaag om 18:37:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:25:41
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:45:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1222446 keer)

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1117
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1395 Gepost op: 05 January 2013, 22:10:17 »
Dit is wel een goeie! Net spoorhumor  (y).

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1396 Gepost op: 05 January 2013, 22:13:23 »
Ach, lantaarnpaaltje, moet je zo huilen. ;D
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Wicher

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1397 Gepost op: 05 January 2013, 23:16:32 »
Dan is het dus een lantranenpaal.

.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1398 Gepost op: 05 January 2013, 23:40:20 »
Zag vanavond op Discovery een programma over Countdown to Collision: Brazil (nou ja collision, geen gezien)
Dit ging over ijzerertstransport in Brazilë van Carajas naar Sao Luis. Lange treinen opgedeeld in stukken van  110 wagons met daartussen een lok (totaal dus 330 wagons met 100 ton belading (max) Lengte trein 3,4 km  :o. Op een bepaald gedeelte ging het heuvelopwaarts en moest een hulplok (2 eigenlijk) achteraangekoppeld worden. Dit gebeurde al rijdend  :o (met 20 km per uur) (hoera voor de klauwkoppeling). Dus wat wij vaak doen op de modelbaan, kan echt.
Jeroen

daan2353

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1399 Gepost op: 06 January 2013, 01:34:03 »
Dan is het dus een lantranenpaal.

 ;D kan het nog flauwer  ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1400 Gepost op: 06 January 2013, 02:05:18 »
hier nog een kleine vervolg van die waterval
vervolg waterval

Nou zeg, ik heb nog meer water in mijn gang gehad staan na een fikse regenbui en een verstopte afvoer op het platte dak. Ik wil het probleem van hoog water in Groot-Brittannië niet bagatelliseren, maar hier rijd je zonder probleem doorheen. Beetje overdreven om de hele weg af te zetten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1401 Gepost op: 06 January 2013, 10:39:23 »
Sorry Peter, maar daar ben ik het niet mee eens. In zulke omstandigheden willen er bijvoorbeeld nog wel eens putdeksels van hun plaats komen en zou jij graag in zo'n gat lopen, rijden of fietsen?

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1402 Gepost op: 06 January 2013, 12:53:31 »
Jij woont kennelijk niet in Malta. :)

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64512_405588039527127_888960718_n.jpg

Maar ik dwaal steeds verder af...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Thomas G.

  • Guns 'N Roses
  • Offline Offline
  • Berichten: 661
    • Nieuwerveen
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1403 Gepost op: 09 January 2013, 15:38:20 »
Je moet altijd netjes afplakken en niet te veel verf in een keer.
Doen ze bij NS ook.



Thomas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12215
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1404 Gepost op: 10 January 2013, 14:03:23 »
Die lantaarnpaal pist in z'n broek van de lach miss ?  ;D
Ik heb in elk geval besloten dit op de toekomsige baan in elk geval niet te gaan toepassen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1405 Gepost op: 11 January 2013, 18:30:01 »
Railovergangen dien je netjes en zorgvuldig uit te voeren om ontsporingen te voorkomen. Lapmiddelen zijn uit den boze:


Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1406 Gepost op: 16 January 2013, 10:16:58 »
Echte goederenwagens hebben geen katterug

En al helemaal geen duidelijk zichtbare...


Groeten,
Rick

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1407 Gepost op: 16 January 2013, 19:58:56 »

Hebben ze juist wel, kijk maar eens goed als je een trailer zonder lading ziet rijden.
Beetje gezonde voorspanning noem je dat.
« Laatst bewerkt op: 16 January 2013, 19:59:56 door Bert van Gelder »

Cosinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
  • Cosinus Rail - your railroad sinus of heart
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1408 Gepost op: 16 January 2013, 22:18:01 »
Denk toch niet, dat het helpt om een machinist in je N schaal te proppen als je de rails niet goed hebt gelegd. Dat ding rijdt toch wel...


T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1409 Gepost op: 16 January 2013, 22:33:22 »
Ah, het bekende deinende turfspoortje :)
(is een mooi ytube-filmpje van...)
********