Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:47:05
Nu te koop: pantograaf type BBC en type Metropolitan Vickers (schaal H0) door EFM
Vandaag om 22:39:25
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:04:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:41:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Erik01
Vandaag om 21:24:43
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 21:18:22
US diorama in H0 door RetroJack
Vandaag om 21:15:46
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
Vandaag om 21:11:44
ESU Loksound V4 Plux22 door W. Dagevos
Vandaag om 20:43:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:57:46
Roco 2025 door Arjan6511
Vandaag om 19:40:58
Modelbaan Beltheim. door Frits C
Vandaag om 19:37:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:17:59
NZH A 1001 - 1004 door Hans Reints
Vandaag om 19:16:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
Vandaag om 18:40:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 18:12:08
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 17:33:04
20 toen door Arjan6511
Vandaag om 17:26:19
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 17:14:47
Telefoonnummer Conrad......... door astrantia
Vandaag om 16:22:05
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 15:53:14
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 15:46:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:27:56
S88n bus splitsen door Montanbahn
Vandaag om 14:00:06
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Simon Stenneberg
Vandaag om 13:51:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 13:47:16
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 13:13:41
Intermittende kortsluiting door Albert de Heer
Vandaag om 13:00:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
Vandaag om 12:54:44
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Eric v C
Vandaag om 12:04:51
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1221252 keer)

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1380 Gepost op: 03 January 2013, 15:18:38 »
Als je verkeersborden op je modelbaan zet, maak dan alleen realistische combinaties:



(Wallonië, E40 afrit Lichtenbusch, tussen Luik en Aken)

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1381 Gepost op: 04 January 2013, 16:38:30 »
Maak je een waterval doe het origineel en niet van uit een spoor viaduct
waterval
doen ze in het echt namelijk ook niet

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26624
    • Pagina van klaas
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1382 Gepost op: 04 January 2013, 16:50:52 »
Wel apart dat de treinen gewoon doorrijden. Bovenop dat viaduct is de wateroverlast blijkbaar niet zo groot.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1383 Gepost op: 04 January 2013, 17:04:01 »
Heb ik ook met verbazing naar gekeken. Zeker in de UK (qua doorrijden icm H&S) Risico dat je daar een venijnige onderspoeling krijgt lijkt me niet gering

Gert1

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1384 Gepost op: 04 January 2013, 17:22:12 »
Die trein rijdt anders wel stapvoets. Het lijkt er dus op dat er an daar boven ook aardig wat wateroverlast was.

mvg,
Gert

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12203
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1385 Gepost op: 04 January 2013, 22:14:14 »
Bevalt een weg naar een woonwijk je niet ,plaats er dan bij een kruising gewoon een bushalte overheen,doet men in t echt ook: http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/8125957283/in/photostream
De verkeersborden mag je uit gemakszucht ook gewoon laten staan,doet men in t echt ook:
http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/8125984074/in/photostream
arme busreizigers daar en blije glashandelaar ;D
Bron ben ik zelf  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10753
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1386 Gepost op: 04 January 2013, 22:25:04 »
Die trein rijdt anders wel stapvoets.
Direct rechts nà het viaduct ligt een station. Wellicht rijdt de trein op redelijk normale snelhied.
Fraaie waterval overigens...
No dress rehearsel, this is our life.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1387 Gepost op: 05 January 2013, 10:12:57 »
De waterval is apart, maar uiteindelijk ligt er maar weinig water. Hoewel die vent in de rode Peugeot wel wat langzamer had mogen rijden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1388 Gepost op: 05 January 2013, 15:06:18 »
als je ook goed kijkt zie je het water ook weg stromen richting de camera kant uit

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1389 Gepost op: 05 January 2013, 15:17:16 »
hier nog een kleine vervolg van die waterval
vervolg waterval

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1390 Gepost op: 05 January 2013, 16:12:10 »
Als je een station aanlegt aan een doorgaand traject, zorg dan voor voldoende perronlengte. In Llandanwg (Wales) moet je altijd vooraan de trein binnenstappen en verlaten. Oja, wel even zeggen dat je er uit wilt, anders rijdt de machinist gewoon door. Instappen, steek dan op het perron wel je hand, want de trein is zo voorbij en de volgende komt pas over een heel uur.



Groeten
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1391 Gepost op: 05 January 2013, 16:42:28 »
Da's nog een lange...bij ons was vroeger Haltestelle Reidenbach, kort voor Boltigen op de lijn naar Zweisimmen. Deze halteplek was precies 2 meter lang, en je moest precies met het eerste balkon vanuit de baanvaksnelheid van 100 km/h hier stoppen, zodat de scholieren zonder gevaar konden uitstappen. Er waren ook geen bakens opgesteld die duidelijk maakten waar de stopplaats was. Baanvakkennis dus. Welgetelt waren dat iedere morgen 5 scholieren, waarvoor je om 6.45 dus moest stoppen zodat ze op tijd (7.00) op school waren.

Deze dienst werd normaal altijd door een Zweisimmer kollega gereden, en die wisten dat dus precies. Kwam er dus wel eens iemand die een extra dienst deed voor Zweisimmen (ik dus), gebeurde het dat de scholieren dus eerst meereden naar Zweisimmen, om met de trein terug naar Spiez extra daar weer te stoppen zodat ze alsnog konden uitstappen. Dat men te laat kwam was vanzelfsprekend, maar geen reden voor straf of zo....men kende het "probleem".

Sinds 2011 is dit alles ook verleden tijd, en rijdt er voor de scholieren extra een bus.

Groeten

Bas

willem7853

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1392 Gepost op: 05 January 2013, 17:52:15 »
Als je op de modelbaan lichtmastjes plaatst, sluit ze dan op de juiste leiding aan.
Doen ze in Zwolle ook.


bron de Stentor. http://www.destentor.nl/regio/zwolle/flat-uren-zonder-water-na-lek-in-waterleiding-1.3009833

Groet Willem.
thuis ben ik de enige die (model)spoort

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1393 Gepost op: 05 January 2013, 18:04:34 »
Is dat niet gedaan om wildplassenden en honden tegen te gaan. :)
Groetjes
Johnny

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2868
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #1394 Gepost op: 05 January 2013, 22:03:25 »
Nou, ik vind deze zèlf al vrij wild plassen, jij niet?  ;)