De stroomrail kan zowel links als rechts liggen, maar bij station ligt de derde rail altijd tegenover het perron, zodat in het geval dat iemand van het perron valt die persoon een kleinere kans heeft om geelectrocuteerd te worden.
De 660V kan gebruikt worden door beide typen treinen (vergelijk met Belgische 3000V treinen die in Nederland op halve kracht op 1500kV kunnen rijden).
Toch heb ik in de documentaire-reeks 'The Tube' van de BBC, wel degelijk een rail in het midden gezien met zware isolatoren als ondersteuning.
Uitkijken, anders worden we verbannen naar een eigen eilandje 1. Martijnstein: dank je voor de uitleg: heb je toevallig ook nog ergens een linkje? Ik krijg het met Google niet gevonden (maar dat kan ook aan mij liggen; er zijn nogal wat "hits" op London Underground...)2. KNed: Hihi, nog geen halve dag na mijn post was ik daar óók achter, want ik vond een vrijwel identieke foto (Zuidkant van de Northern-Line met nog een bordje over de tunnel en nóg meer recent perfect geïnstalleerde en weggewerkte bekabeling... Frans
Enne: met 1500 kV gaat het wél lekker hard!
Hi allemaal,Wie kan mij vertellen waar die "puco's" in reactie 2266 (foto) nu echt voor dienen?