Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Dennis94
Vandaag om 19:58:13
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:53:03
Rangeren met een pec door Karel466
Vandaag om 19:50:17
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:00:14
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
  

Auteur Topic: draad solderen aan railverbinders ipv aan rail  (gelezen 5847 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #15 Gepost op: 22 September 2011, 19:15:33 »
Dacht inderdaad meer aan de dradenbrei die ik iedere dag tussen het spoor zie liggen.
Bedoel je zoiets? ;D


https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1180_7.jpg

Gezien bij onze Zuiderburen
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2011, 09:54:52 »
Zo te zien gevalletje dubbelzijdige isolatie. Geeft bij ons toch echt wel twee putten naast het spoor.
Kabels zijn over het algemeen 70 mm2 of 120 mm2.
Dus een kabel van 1 mm2 dik aan een H0 spoor is niet overdreven.
Bij N zou een 0,75 mm2 kabel niet mistaan. Alleen zouden ze zwart moeten zijn.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #17 Gepost op: 23 September 2011, 10:11:19 »
Dus een kabel van 1 mm2 dik aan een H0 spoor is niet overdreven.

Zeker wel!  ;D
Het zijn oppervlaktematen die je gebruikt en dus moet je ze nóg een keer door 87 of 160 delen...
No dress rehearsel, this is our life.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #18 Gepost op: 23 September 2011, 10:17:20 »
Het is inderdaad een dubbele railisolatie. In het midden van het spoor liggen twee railtrafo's. In Nederland lagen die vroeger ook midden in het spoor, tegenwoordig ernaast.

De reden waarom ik deze foto heb gemaakt is het feit dat de kabels allemaal overdadig lang zijn, en dat ze witgeschilderd zijn. En dan nog die kruizen op de dwarsliggers. Waarschijnlijk is dat allemaal om aan te geven dat er iets moet gebeuren. Als ik nog eens in België kom zal ik dat plekje weer eens opzoeken. Alleen even terug zien te vinden waar het ook al weer was. Een halte bij een klein prutsdorpje in Oost-Vlaanderen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.