Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
Pfarrerwinkel bahn door Benelux795
Vandaag om 22:42:06
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 22:38:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Michiel 80
Vandaag om 22:35:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
  

Auteur Topic: draad solderen aan railverbinders ipv aan rail  (gelezen 5851 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26877
    • Pagina van klaas
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #15 Gepost op: 22 September 2011, 19:15:33 »
Dacht inderdaad meer aan de dradenbrei die ik iedere dag tussen het spoor zie liggen.
Bedoel je zoiets? ;D


https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1180_7.jpg

Gezien bij onze Zuiderburen
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2011, 09:54:52 »
Zo te zien gevalletje dubbelzijdige isolatie. Geeft bij ons toch echt wel twee putten naast het spoor.
Kabels zijn over het algemeen 70 mm2 of 120 mm2.
Dus een kabel van 1 mm2 dik aan een H0 spoor is niet overdreven.
Bij N zou een 0,75 mm2 kabel niet mistaan. Alleen zouden ze zwart moeten zijn.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #17 Gepost op: 23 September 2011, 10:11:19 »
Dus een kabel van 1 mm2 dik aan een H0 spoor is niet overdreven.

Zeker wel!  ;D
Het zijn oppervlaktematen die je gebruikt en dus moet je ze nóg een keer door 87 of 160 delen...
No dress rehearsel, this is our life.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26877
    • Pagina van klaas
Re:draad solderen aan railverbinders ipv aan rail
« Reactie #18 Gepost op: 23 September 2011, 10:17:20 »
Het is inderdaad een dubbele railisolatie. In het midden van het spoor liggen twee railtrafo's. In Nederland lagen die vroeger ook midden in het spoor, tegenwoordig ernaast.

De reden waarom ik deze foto heb gemaakt is het feit dat de kabels allemaal overdadig lang zijn, en dat ze witgeschilderd zijn. En dan nog die kruizen op de dwarsliggers. Waarschijnlijk is dat allemaal om aan te geven dat er iets moet gebeuren. Als ik nog eens in België kom zal ik dat plekje weer eens opzoeken. Alleen even terug zien te vinden waar het ook al weer was. Een halte bij een klein prutsdorpje in Oost-Vlaanderen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.