Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:47
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar  (gelezen 21399 keer)

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2014, 21:29:48 »
@ ronnooy de verlichting strippen zijn art.nr 205 van www.zugbeleuchtung.de welke zijn voorzien van een extra zware anti knipper elko. (220uF)

Hoe ik die binnen verlichting inbouw:






De lichtstrip in het dak vast zetten met dubbelzijdig foam tape.
Aansluiten aan de continue voeding* die door de gehele trein loopt.
* om je decoder van stroom te voorzien.
Dit heeft ook nog een ander voordeel, als de treinstel stil valt en het licht gaat in een rijtuig uit weet je direct waar je probleem zit.  Daarom is het misschien slim om beide koprijtuigen stroom te laten opnemen uit de rail.

Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2014, 12:24:30 »
Extra zware elko? Niet echt, eerder een gigantisch ding. Zou je aanraden om een mooi klein type te zoeken. 100 uf is al ruim voldoende.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2014, 22:05:30 »
Extra zware elko? Niet echt, eerder een gigantisch ding. Zou je aanraden om een mooi klein type te zoeken. 100 uf is al ruim voldoende.

Helaas de 100uF is niet voldoende, de verlichting dooft in mijn ogen te snel.

Van de week tests uit gevoerd met een 8 wagen trein, een 2e klas rijtuig voorzien van 4 aangedreven assen en een Mashima motor en alleen een onder gewicht uit het bistro rijtuig.
Wel elk rijtuig voorzien van een groot en een klein gewicht van eigen makelij en een bistro rijtuig als dummy, (ook voorzien van een groot en een klein gewicht van eigen makelij).
Maar deze 1e omgebouwde set rijd heel mooi, kan zelfs kruipen, de maximale snelheid ligt zo rond de 250km/u maar ook dat is ruim voldoende voor m`n modelbaan.

Hier kan je de set o.a. zien rijden:
https://www.youtube.com/watch?v=PuI7OpCy3rk

Wordt vervolgd,....
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2014, 22:15:18 door nighttrain1. Reden: Had verkeerde motor merk geschreven »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

memen

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
  • Märklin H0 - digitaal
    • LocoNet Bedieningspaneel
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #33 Gepost op: 23 juni 2014, 01:18:57 »
Helaas de 100uF is niet voldoende, de verlichting dooft in mijn ogen te snel.

In welke zin? Bij het uitschakelen of tijdens het rijden? Als bij uitschakelen: dimmen kan vaak in de decoder ingesteld worden. Als tijdens rijden: de wielen/stroomafnemers eens controleren, dan is dat meestal het probleem. Nadeel van 220uf is dat het erg grote condensators zijn vergeleken met de 100uf's, is weer lastiger te verstoppen...

Groeten,

Rauke

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk

DB 1970 - Esu Ecos I - S88 - Zelfbouw LocoNet Bedieningspaneel - DCC, RailCom, Motorola, mfx

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #34 Gepost op: 23 juni 2014, 13:45:11 »
Rauke,

DE 220uF ligt in dit geval op het balkon , maar kan ook nog weggewerkt worden onder het interieur, "in de apparaten kasten" onder het treinstel.
Van stroom afname problemen heb ik geen last meer, beide koprijtuigen nemen stroom af.
De ledstrips worden standaart geleverd met 100uF condensatoren.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #35 Gepost op: 23 juni 2014, 18:29:40 »
Hallo Richard,

Voor zover ik kan zien zit je elko niet op de juiste plek aangesloten. Deze lijkt nu tussen de groene en rode draad te zitten en dat is volgens mij de voeding. Als de stroomvoorziening nu wegvalt dan zal de stroom razendsnel wegvloeien via de decoder en de motor.
De elko moet achter je brugcel geplaatst worden. De diodes in de brugcel verhinderen dat de elko ontlaadt via de voeding.

gr. Frits
Groet Frits

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2014, 22:14:19 »
Sorry Frits,

Mijn elko zit prima aangesloten achter de diodenbrug, doe je dat niet, zegt 'ie binnen 10 seconden boem! Ervaring mee?  Ja!  ;D
Probeer het maar eens...... (De zooi die eruit komt niet inademen, is zeer giftig).
En de kleur van de bedrading deert mij op dat moment niet zo.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2014, 22:24:18 »
Liever niet.......
Zoals ik al zei, voor zover ik het kan zien. Vreemd dat je toch last hebt van knipperende verlichting.......of had ik dat ook verkeerd gelezen.....

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Groet Frits

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #38 Gepost op: 15 september 2019, 22:33:51 »
Hier rijden ze dan, tijdens een test en rijdag van de BNLS modulebaan in Lelystad.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

zuyderduyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 326
    • Spoorwereld
Re: BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar
« Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2023, 10:49:15 »
Hallo,

Ik hoop blokjes lood te krijgen vanuit de garage waar mijn broer werkt. Hoeveel gram doen jullie per bak? Ik rijdt de ICE 3 van piko in 4 delige uitvoering. Het koprijtuig gaat er uit in een R2 profi bocht. De restauratie/motorwagen is de 2e wagen. Alleen de voorste bak verzwaren zou oplossing moeten bieden dan toch?

Vreemde is dat hij denk ik 20 keer goed er doorheen gaat en dan weer 3 keer uit de rails loopt. Frustrerend haha.

Bedankt en Gr Hans