Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
bask185
Vandaag
om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
wob
Vandaag
om 21:58:57
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 21:57:04
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:02:48
Schrootplaats
door
741230
Vandaag
om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
Vandaag
om 20:21:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:29:26
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
Vandaag
om 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
Vandaag
om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
Vandaag
om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
Vandaag
om 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Mudhen
Vandaag
om 11:58:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022) (gelezen 7204 keer)
mario
Offline
Berichten: 113
Re:maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #15 Gepost op:
10 juni 2011, 11:34:28 »
En net kwam 'ie station Randwijck langs gedieseld.
Zo te lezen was ik niet de enige die er wat laat achterkwam.
Helaas heb ik niet de tijd om de diverse fora in de gaten te houden, ik denk zo dat "inside info" toch wel belangrijk is.
tot de volgende
trein
keer,
mario
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1426
Re:maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #16 Gepost op:
10 juni 2011, 21:11:36 »
Wat een raar sein bij die wissel.
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2917
Re:maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #17 Gepost op:
10 juni 2011, 21:37:05 »
Is een Belgisch dwergsein. Wat mij opvalt is het frisse kleurtje van
de brug over het sluisje
Het is voor mij niet bepaald naast de deur, maar wil er wel eens
gaan spotten denk ik.
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8427
Re:maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #18 Gepost op:
11 juni 2011, 20:00:54 »
van
www.railfan.nl
http://www.railfan.nl/foto/11895.htm
Gelogd
Jeroen
RikM
Offline
Berichten: 830
Re: maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #19 Gepost op:
26 januari 2022, 09:06:56 »
Spoorbrug in Maastricht wordt gesloopt: slechts 15 treinen na renovatie van 33 miljoen
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220125_95059272
Onthoud me van enig commentaar
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
Remunj
Offline
Berichten: 7816
Re: maastricht-lanaken weer open
«
Reactie #20 Gepost op:
26 januari 2022, 10:13:09 »
Helaas betaal artikel.
Gelogd
Gr.
Eric
RikM
Offline
Berichten: 830
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011) anno 2022
«
Reactie #21 Gepost op:
26 januari 2022, 12:01:01 »
Zie dan geen andere mogelijkheid dan deze kop uit de Limburger.
Naast de discussie over de verspilde 33 miljoen is het gebruik voor de beoogde tramlijn of fiets en wandel verbinding ook afgeschoten…
Als iemand kans ziet om op rechtmatige wijze het hele artikel te plaatsen….
«
Laatst bewerkt op: 26 januari 2022, 12:02:48 door RikM
»
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4387
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011)
«
Reactie #22 Gepost op:
26 januari 2022, 12:42:00 »
Nee, die kans is er niet.
Iets met auteursrecht..
Je zou toestemming kunnen vragen voor publicatie.
Gr, Bert
Team moderatoren.
Gelogd
JKER
Offline
Berichten: 85
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011)
«
Reactie #23 Gepost op:
26 januari 2022, 13:56:59 »
Er is natuurlijk een tegenbeweging, maar ook deze achter een betaal muur:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220126_94398374
met bronvermelding mag je toch quoten? Dit is wat er staat wat je wel kunt lezen:
"De geplande sloop van de spoorbrug over de Maas in Maastricht kan rekenen op weerstand.
Diverse raadsfracties zijn sceptisch en de PvdA-Tweede Kamerfractie stelt vragen aan staatssecretaris Vivianne Heijnen".
Gelogd
RikM
Offline
Berichten: 830
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011)
«
Reactie #24 Gepost op:
26 januari 2022, 16:18:07 »
Vivianne Heijnen die was tot haar aanstelling als staatssecretaris toch wethouder en loco Burgemeester van Maastricht
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
RikM
Offline
Berichten: 830
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011)
«
Reactie #25 Gepost op:
26 januari 2022, 21:24:08 »
Citaat uit artikel van Joost Philippens in De Limburger:
De spoorbrug over de Maas in Maastricht dateert uit 1957, na twintig inactieve jaren werd ze in 2010 grootscheeps opgeknapt. Ze moest de Sappifabrieken in Maastricht en Lanaken met elkaar verbinden. De papierfabrikant raakte enthousiast en stemde eind 1999 in met een rol als aanjager van het spoorproject. De gemeente Maastricht en de Nederlandse provincie Limburg haakten eveneens aan en het traject werd in 2011, na twintig jaar zonder treinen, heropend.
Het totale project kostte 33 miljoen euro, maar het werd een mislukking: er reden exact vijftien treinen (heen en terug geteld). In 2016 werd het debacle erkend en de brug gesloten. Daarna zou ze gebruikt worden voor de sneltram naar Hasselt, waardoor die toch bij het station zou eindigen. Maar Rijkswaterstaat protesteerde: dan kon de brug twintig keer per jaar te kort open voor schepen, en wel bij hoogwater.
Rijkswaterstaat is sowieso niet enthousiast, ze ziet de spoorbrug als een knelpunt op de vaarroute voor grote schepen. Dat zou opgelost kunnen worden door verhoging van het middenstuk (met de boogconstructie). Die optie is nu vervallen. Rijkswaterstaat wil dat de brug wordt gesloopt, verklaart ProRail, eigenaar van de spoorbrug. ProRail heeft een sloopvergunning aangevraagd bij de gemeente Maastricht. De raadsfractie van D66 voelt zich overvallen door het sloopplan. „We denken dat de spoorbrug bijvoorbeeld een belangrijke schakel kan worden in een snelle fietsverbinding van het station naar de wijken in het noordwesten van onze stad,” schrijft Harald Barendse. „Ook een functie als voetgangersbrug is wat ons betreft een mogelijkheid.” De gemeente moet nog antwoorden op de vragen van D66, maar feit is dat Maastricht in 2019 overwoog de brug te kopen om die te gebruiken als fiets/voetgangersbrug. Gert-Jan Krabbendam maakte toen meteen een voorbehoud. „We onderzoeken of dit de goede plek is voor een verbinding tussen Wyck en het centrum.” Het goederenspoor loopt aan de stadskant over het Sappi-terrein bij de Noorderbrug, terwijl een brug zuidelijker, in de buurt van het Landbouwbelang, directe aansluiting op het levendige Sphinxkwartier betekent.
Nu Maastricht de brug kennelijk niet gaat benutten, komt een oud plan op tafel: sloop.
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
JKER
Offline
Berichten: 85
Re: Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011)
«
Reactie #26 Gepost op:
27 januari 2022, 07:07:28 »
kan iemand dat topic aanpassen naar (nieuws 2011 - 2022) of iets dergelijks?
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7405
Forummoderator
Re: Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022)
«
Reactie #27 Gepost op:
27 januari 2022, 11:25:12 »
Veranderd.
Reinout-als-moderator
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
RikM
Offline
Berichten: 830
Re: Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022)
«
Reactie #28 Gepost op:
27 januari 2022, 13:41:02 »
Nu ook openbaar op NOS app of via deze link.
http://www.1limburg.nl/l/119522
«
Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 13:44:01 door RikM
»
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
timtrein
Offline
Berichten: 2048
Re: Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022)
«
Reactie #29 Gepost op:
27 januari 2022, 17:28:29 »
En de verbijstering:
https://nos.nl/artikel/2414716-verbijstering-in-maastricht-over-sloop-iconische-spoorbrug
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Maastricht-Lanaken weer open (2011) en dicht (2022)