Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3 januari NVBS oliebollenrit door GerardH
Vandaag om 02:58:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:24
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
14 December 2025, 23:53:16
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Besselspoor
14 December 2025, 23:36:28
Rondom Charlois door Alewijn
14 December 2025, 23:09:42
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
14 December 2025, 22:39:44
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
14 December 2025, 22:23:54
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
14 December 2025, 22:14:05
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
14 December 2025, 21:37:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
14 December 2025, 20:07:57
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
14 December 2025, 19:24:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 December 2025, 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
14 December 2025, 18:31:23
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
14 December 2025, 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
14 December 2025, 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
14 December 2025, 17:10:29
Stub switches door Hans1963
14 December 2025, 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
14 December 2025, 16:27:34
US diorama in H0 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:45:06
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
14 December 2025, 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
14 December 2025, 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:08:01
Zee. Land. door Huup
14 December 2025, 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
14 December 2025, 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
14 December 2025, 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
14 December 2025, 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
14 December 2025, 13:56:19
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
14 December 2025, 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
14 December 2025, 10:37:34
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 83356 keer)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1818
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #135 Gepost op: 16 March 2014, 22:02:29 »

Het is zomer 2000 en Syntus verzorgt de dienst op het traject tussen Almelo en Mariënberg met een DE2. Dit stel is zeer herkenbaar door de zwarte 6-vingerige snor en het Syntus-logo op de zijwand.


Het is inmiddels 2014 en Ariva verzorgt de treindienst op deze lijn. Treinstel 34 is een treinstel dat zijn carrière ooit begonnen is bij Syntus, maar na renovatie en in de uitvoering van Vechtdallijnen bij Arriva dienst doet.

Martijn

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Toen en Nu
« Reactie #136 Gepost op: 16 March 2014, 23:14:43 »
Hé, een ander stootblok. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Toen en Nu
« Reactie #137 Gepost op: 16 March 2014, 23:20:10 »
@peter korsten Ja inderdaad,en wat dacht je van de stoeptegels?
Die zijn ook in een ander verband gelegd ;D
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #138 Gepost op: 21 March 2014, 13:15:19 »
Perron is zo te zien ook verlaagd, en er liggen nu betonnen dwarsliggers en nieuwe ballast.
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2881
    • foto's op Imgur
Re: Toen en Nu
« Reactie #139 Gepost op: 21 March 2014, 14:38:33 »
Verllaagd plafond is moeilijk te zien.
Maar dan gaat het hooguit om luttele cm's (zie de voeten van de kolommen van de overkapping, en de HWA buizen onder 45 gr.).
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Toen en Nu
« Reactie #140 Gepost op: 21 March 2014, 14:54:58 »
Het spoor verhoogd?
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #141 Gepost op: 21 March 2014, 15:53:15 »
Fundering van de overkapping zal niks mee gedaan zijn lijkt me, dus zal het perron verlaagd zijn, gezien de fundering van de kap en de HWA. Zal denk ik iets van 15 cm of zoiets zijn gok ik.

Spoor verhoging is het zeker niet, gezien de fundering van de kap.


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Toen en Nu
« Reactie #142 Gepost op: 21 March 2014, 16:10:51 »
Interessante discussie.   ;D
Ik denk toch aan een spoorophoging. De perronwand is gemetseld en daar sloop je niet even 2 lagen vanaf. Spoor is volgens mij dus hoger gelegd. Of het is allemaal optisch bedrog...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1818
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #143 Gepost op: 21 March 2014, 20:41:22 »


Leuke verklaringen voorbij zien komen. De oplossing is dat het perron 'gewoon' iets is verlaagd. Dat de zichtbare perronwand gemetseld is, wil niet zeggen dat de onzichtbare wand dat ook is  ;). Op deze foto is te zijn dat aan die zijde gewoon prefab elementen staan. Dat maakt een kleine verlaging een stuk eenvoudiger.

Martijn

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Toen en Nu
« Reactie #144 Gepost op: 21 March 2014, 20:52:37 »
En over een poosje is alles weer anders, want ik meen dat er plannen zijn het gebouwtje op de achtergrond te slopen en hetspoor verder door te trekken.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: Toen en Nu
« Reactie #145 Gepost op: 22 March 2014, 08:11:55 »
@ Romar.

Omhoog of omlaag. Dat weet ik niet. Maar het heeft te maken met het project P76. Alle perrons worden op dit moment aangepast aan de Europesche norm. Het perron moet voortaan 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf zijn. Alle nieuwe treinstellen worden zo gebouwd dat je dan "gelijkvloers" kan in en uit stappen.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Toen en Nu
« Reactie #146 Gepost op: 22 March 2014, 16:42:59 »
Ook zo handig voor mensen in een rolstoel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Toen en Nu
« Reactie #147 Gepost op: 22 March 2014, 23:39:29 »
Nee handig voor NS! Hoeven ze nog minder service te verlenen!!

Tinus.

bleh

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • Spoor N - DB - TP IV
Re: Toen en Nu
« Reactie #148 Gepost op: 23 March 2014, 14:52:03 »
Ik denk dat iemand in een rolstoel liever zichzelf helpt en naar binnen/buiten rolt, dan afhankelijk is van anderen. Dus gelijkvloerse instap is wel degelijk service. Of dat vrijwillig is van de ns is natuurlijk de vraag, gezien de hierboven aangehaalde europese regelgeving.
Met vriendelijke groet,

Christiaan

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1818
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #149 Gepost op: 28 March 2014, 18:44:40 »
Kleine variatie op het thema in de vorm van een toen en toen voor station Veenendaal-Centrum.


In 1990 is bruin nog een modekleur en die overheerst behoorlijk. Dat levert toch wel somber geheel op en het herfstweer helpt ook niet mee.


15 Jaar later is het station omgekwast in het wit en de blauwe raamstijlen van de wachtruimten moeten zorgen een vrolijke noot.

Overigens is er in die 15 jaar weinig veranderd aan de drukte op het station ;D

Martijn