Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

marklin/trix Rheingold '1928' set door trdl
Vandaag om 09:46:05
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:39:16
Lima SBB Re 6/6 met kapotte tandwielen door laurent
Vandaag om 09:25:16
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:16:32
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 08:48:45
Spoor 1'ers & 0'ers door Ad Cleijsen
Vandaag om 08:10:58
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:40:40
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door martijn v m
Vandaag om 06:32:44
GTM AB48 in 0e door Sven
Vandaag om 00:08:51
Flm 4028 kortsluiting door Hendrik Jan
Vandaag om 00:02:38
Vraagje aan de messingbouwers.... hoe buig ik een messing buisje? door Klaas Zondervan
17 juni 2018, 22:44:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 juni 2018, 22:44:06
3D/RM: HTM 215: De Zwitser door GerardvV
17 juni 2018, 22:08:43
Is er een draadje over wissel(Hand)bediening met een schuifschakelaar ? door Peter Kleton
17 juni 2018, 22:07:00
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door laurent
17 juni 2018, 21:55:08
Station Arnhem Velperpoort spoor 0 door Marco Staartjes
17 juni 2018, 21:53:10
Br52 van Trumpeter in 1:35 door Harryku
17 juni 2018, 21:49:15
Oersik in schaal 1 door Eucalypta
17 juni 2018, 21:36:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
17 juni 2018, 21:00:07
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22. door vanderHoek
17 juni 2018, 20:19:54
AVT SRV-wagen voor DC-Car/Faller Car door Marcel112
17 juni 2018, 19:50:52
3D/RM IG: Onshape - Wateringbury Railway Station door MOVisser
17 juni 2018, 19:08:56
Hulp aan huis door Dirk
17 juni 2018, 18:13:56
Mehano Thalys door Falcon10
17 juni 2018, 17:18:33
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 43750 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Toen en Nu
« Reactie #165 Gepost op: 20 januari 2017, 13:35:54 »
Hier een paar mooie plaatjes van de van Gent&Loos loods te Eindhoven.
Website http://www.eindhoveninbeeld.com


Vroeger.


Nu.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Toen en Nu
« Reactie #166 Gepost op: 20 januari 2017, 13:46:57 »
Hier nog een paar mooie plaatjes van de werkplaats te Eindhoven.
Bovenste foto afkomstig van http://www.eindhoveninbeeld.com/


Vroeger toen de Beel en de 2400 serie daar nog reden.


Foto van 05-01-17


Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Toen en Nu
« Reactie #167 Gepost op: 20 januari 2017, 13:51:27 »
Hier nog een paar mooie plaatjes van de werkplaats te Eindhoven.
Bovenste foto afkomstig van http://www.eindhoveninbeeld.com/


Vroeger.


Foto gemaakt op 05-01-17




dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: Toen en Nu
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2017, 13:59:51 »
Mooie vergelijking.
Je ziet de verschillen (ontstaan in de loop der jaren), maar ook de overeenkomsten.
 (y)
Niels

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
Re: Toen en Nu
« Reactie #169 Gepost op: 20 januari 2017, 15:17:24 »
Verschillen: geen Beelen meer. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Ipernity fotopagina
Re: Toen en Nu
« Reactie #170 Gepost op: 26 mei 2017, 11:26:18 »
Onlangs nog eens in Boekarest (Roemenië) geweest om trams te fotograferen. Door de lage en onregelmatige frequentie van de trams en vooral door het
drukke autoverkeer valt dat niet mee. Vaak kom ik op dezelfde fotopunten uit, waar ik vroeger ook al eens gestaan heb.


De Calea Grivitei in de buurt van het Gara de Nord is zo'n straat, waar ik eerder was. Thans is dit een onderdeel van de eindpuntlus bij het Gara de Nord voor
onder andere lijn 45. Uit sommige huizen groeien inmiddels bomen, een enkel huis is opgeknapt. De foto is van 14 mei 2017.


Een dia van 23 juni 1991 van dezelfde straat. De gemoderniseerde Electroputere vierasser 6161 met aanhangrijtuig 6361 zal als lijn 45 rechtdoor gaan naar het
toenmalige eindpunt General Berthelot.
De hoekhuizen, links en rechts, hebben plaats moeten maken voor de verbreding van de weg. Het eindpunt General Berthelot is allang verdwenen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Ipernity fotopagina
Re: Toen en Nu
« Reactie #171 Gepost op: 10 juni 2018, 10:44:50 »
Kortgeleden nog eens in Hiroshima (Japan) geweest om de tram te fotograferen.
Probleem met Hiroshima is dat de tram vaak in erg drukke straten rijdt, waardoor er
haast altijd andere weggebruikers pontificaal voor de tram rijden.


Soms lukt het wel om de tram redelijk vrij te krijgen. Beter is om een verkeersluw straatje op te zoeken en daar je geluk te beproeven.
Ik herinnerde me nog dat er een redelijk stil straatje met lage bebouwing was vlak bij het eindpunt Hiroshima Port (eerder Ujina genaamd), waar ik in 1995 had gefotografeerd.


Het straatje in 1995.


Dezelfde straat in 2018.
Een teleurstelling was het wel.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
 
 

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 227
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Toen en Nu
« Reactie #172 Gepost op: 10 juni 2018, 13:49:05 »
Als je als eindredacteur voor het Spoorgroep Luxemburg Periodiek actief bent, dan probeer je de veranderingen in het land een beetje bij te houden. 3 voorbeelden van grote verschillen in toen en nu:

Schouweiler, 19 april 2004:


Schouweiler, 16 september 2011:


Bascharage-Sanem, 19 april 2004:


Bascharage-Sanem, 19 augustus 2010:


De spoorlijn Luxemburg - Schouweiler - Pétange is van enkelspoor naar dubbelspoor gegaan om het toegenomen verkeer beter te kunnen verwerken en om goederentreinen van de bochtige lijn Petange - Esch-sur-Alzette - Bettembourg af te halen. Op de lijn liggen voor én na elk station overloopwissels om ten alle tijden op alle sporen te kunnen rijden. ProRail kan daar nog wat van leren...

Om actueel te blijven, 3 plaatjes van het emplacement Bonnevoie, in de stad Luxemburg en vroeger behorend bij de oude werkplaatsen:
Er lagen nog sporen, overgebleven van het goederenvervoer. Hier werden treinen weggezet die even niet meer nodig waren, maar ze hadden geen bovenleiding (16-04-2006):


Da's lastig, dus bovenleiding aangelegd (03-06-2006):


Maar er is een nieuw depot aangelegd met nieuwe opstelsporen, dus deze zijn niet meer nodig (22-09-2012):


Maar ook deze situatie is alweer veranderd (inhoud 'gebouw' in het midden zit nu in het nieuwe depot) en gaat nog verder op de schop want het gebouw geheel links op de laatste foto gaat tegen de vlakte voor een nieuw opstelterrein voor de trams. Wordt dus nog vervolgd!

Groet, Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 256
Re: Toen en Nu
« Reactie #173 Gepost op: 10 juni 2018, 15:11:35 »
Mooie plaatjes Raymond. Dank daarvoor.

Äddi, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een modelbaan in spoor 0.