Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2 Motoren DCC, serie of parallel aansluiten? door NS1220
Vandaag om 11:21:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:19:55
Herstart in TT (1:120) door Almar
Vandaag om 11:19:07
AVT NS6300 reactiedraadje door Chris
Vandaag om 11:12:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 10:35:45
Toekomstig project: "Slopershamer" door Marc tramt
Vandaag om 10:34:58
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door bollen neus
Vandaag om 10:34:10
19 Toen door Sobat Kras
Vandaag om 10:31:10
Startrain 1312 DCC stopt na warm worden door gert van asselt
Vandaag om 10:05:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:54:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Ronaldp
Vandaag om 08:59:12
Blikken opwindtrein door Peter.v.L
Vandaag om 08:47:12
Modules van Kees Gorter door NS264
Vandaag om 08:43:24
BNLS-Module "Bahnübergang Burgstraße" door Edsko Hekman
Vandaag om 08:39:35
Den Overslag & Marchan'Dix door Frans Peeters
Vandaag om 08:18:20
Wordt het nu eindelijk eens iets? door thor
Vandaag om 07:40:27
Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0. door Tulpendaal
Vandaag om 06:14:21
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:03:07
Modelspoorbeurs 25 augustus 2018 in Houten. De voor- en nabeschouwing door Rondje_HO
19 augustus 2018, 22:50:50
Een beetje Reichsbahn in Bayern door DJV
19 augustus 2018, 22:28:37
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Niels B
19 augustus 2018, 22:14:06
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 44493 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
Re: Toen en Nu
« Reactie #165 Gepost op: 20 januari 2017, 13:35:54 »
Hier een paar mooie plaatjes van de van Gent&Loos loods te Eindhoven.
Website http://www.eindhoveninbeeld.com


Vroeger.


Nu.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
Re: Toen en Nu
« Reactie #166 Gepost op: 20 januari 2017, 13:46:57 »
Hier nog een paar mooie plaatjes van de werkplaats te Eindhoven.
Bovenste foto afkomstig van http://www.eindhoveninbeeld.com/


Vroeger toen de Beel en de 2400 serie daar nog reden.


Foto van 05-01-17


Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
Re: Toen en Nu
« Reactie #167 Gepost op: 20 januari 2017, 13:51:27 »
Hier nog een paar mooie plaatjes van de werkplaats te Eindhoven.
Bovenste foto afkomstig van http://www.eindhoveninbeeld.com/


Vroeger.


Foto gemaakt op 05-01-17




dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
Re: Toen en Nu
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2017, 13:59:51 »
Mooie vergelijking.
Je ziet de verschillen (ontstaan in de loop der jaren), maar ook de overeenkomsten.
 (y)
Niels

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
Re: Toen en Nu
« Reactie #169 Gepost op: 20 januari 2017, 15:17:24 »
Verschillen: geen Beelen meer. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
    • Ipernity fotopagina
Re: Toen en Nu
« Reactie #170 Gepost op: 26 mei 2017, 11:26:18 »
Onlangs nog eens in Boekarest (Roemenië) geweest om trams te fotograferen. Door de lage en onregelmatige frequentie van de trams en vooral door het
drukke autoverkeer valt dat niet mee. Vaak kom ik op dezelfde fotopunten uit, waar ik vroeger ook al eens gestaan heb.


De Calea Grivitei in de buurt van het Gara de Nord is zo'n straat, waar ik eerder was. Thans is dit een onderdeel van de eindpuntlus bij het Gara de Nord voor
onder andere lijn 45. Uit sommige huizen groeien inmiddels bomen, een enkel huis is opgeknapt. De foto is van 14 mei 2017.


Een dia van 23 juni 1991 van dezelfde straat. De gemoderniseerde Electroputere vierasser 6161 met aanhangrijtuig 6361 zal als lijn 45 rechtdoor gaan naar het
toenmalige eindpunt General Berthelot.
De hoekhuizen, links en rechts, hebben plaats moeten maken voor de verbreding van de weg. Het eindpunt General Berthelot is allang verdwenen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
    • Ipernity fotopagina
Re: Toen en Nu
« Reactie #171 Gepost op: 10 juni 2018, 10:44:50 »
Kortgeleden nog eens in Hiroshima (Japan) geweest om de tram te fotograferen.
Probleem met Hiroshima is dat de tram vaak in erg drukke straten rijdt, waardoor er
haast altijd andere weggebruikers pontificaal voor de tram rijden.


Soms lukt het wel om de tram redelijk vrij te krijgen. Beter is om een verkeersluw straatje op te zoeken en daar je geluk te beproeven.
Ik herinnerde me nog dat er een redelijk stil straatje met lage bebouwing was vlak bij het eindpunt Hiroshima Port (eerder Ujina genaamd), waar ik in 1995 had gefotografeerd.


Het straatje in 1995.


Dezelfde straat in 2018.
Een teleurstelling was het wel.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
 
 

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Toen en Nu
« Reactie #172 Gepost op: 10 juni 2018, 13:49:05 »
Als je als eindredacteur voor het Spoorgroep Luxemburg Periodiek actief bent, dan probeer je de veranderingen in het land een beetje bij te houden. 3 voorbeelden van grote verschillen in toen en nu:

Schouweiler, 19 april 2004:


Schouweiler, 16 september 2011:


Bascharage-Sanem, 19 april 2004:


Bascharage-Sanem, 19 augustus 2010:


De spoorlijn Luxemburg - Schouweiler - Pétange is van enkelspoor naar dubbelspoor gegaan om het toegenomen verkeer beter te kunnen verwerken en om goederentreinen van de bochtige lijn Petange - Esch-sur-Alzette - Bettembourg af te halen. Op de lijn liggen voor én na elk station overloopwissels om ten alle tijden op alle sporen te kunnen rijden. ProRail kan daar nog wat van leren...

Om actueel te blijven, 3 plaatjes van het emplacement Bonnevoie, in de stad Luxemburg en vroeger behorend bij de oude werkplaatsen:
Er lagen nog sporen, overgebleven van het goederenvervoer. Hier werden treinen weggezet die even niet meer nodig waren, maar ze hadden geen bovenleiding (16-04-2006):


Da's lastig, dus bovenleiding aangelegd (03-06-2006):


Maar er is een nieuw depot aangelegd met nieuwe opstelsporen, dus deze zijn niet meer nodig (22-09-2012):


Maar ook deze situatie is alweer veranderd (inhoud 'gebouw' in het midden zit nu in het nieuwe depot) en gaat nog verder op de schop want het gebouw geheel links op de laatste foto gaat tegen de vlakte voor een nieuw opstelterrein voor de trams. Wordt dus nog vervolgd!

Groet, Raymond v/d Hoven

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 275
Re: Toen en Nu
« Reactie #173 Gepost op: 10 juni 2018, 15:11:35 »
Mooie plaatjes Raymond. Dank daarvoor.

Äddi, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een modelbaan in spoor 0.