Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 80237 keer)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #135 Gepost op: 16 March 2014, 22:02:29 »

Het is zomer 2000 en Syntus verzorgt de dienst op het traject tussen Almelo en Mariënberg met een DE2. Dit stel is zeer herkenbaar door de zwarte 6-vingerige snor en het Syntus-logo op de zijwand.


Het is inmiddels 2014 en Ariva verzorgt de treindienst op deze lijn. Treinstel 34 is een treinstel dat zijn carrière ooit begonnen is bij Syntus, maar na renovatie en in de uitvoering van Vechtdallijnen bij Arriva dienst doet.

Martijn

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #136 Gepost op: 16 March 2014, 23:14:43 »
Hé, een ander stootblok. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Toen en Nu
« Reactie #137 Gepost op: 16 March 2014, 23:20:10 »
@peter korsten Ja inderdaad,en wat dacht je van de stoeptegels?
Die zijn ook in een ander verband gelegd ;D
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #138 Gepost op: 21 March 2014, 13:15:19 »
Perron is zo te zien ook verlaagd, en er liggen nu betonnen dwarsliggers en nieuwe ballast.
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2884
    • foto's op Imgur
Re: Toen en Nu
« Reactie #139 Gepost op: 21 March 2014, 14:38:33 »
Verllaagd plafond is moeilijk te zien.
Maar dan gaat het hooguit om luttele cm's (zie de voeten van de kolommen van de overkapping, en de HWA buizen onder 45 gr.).
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Toen en Nu
« Reactie #140 Gepost op: 21 March 2014, 14:54:58 »
Het spoor verhoogd?
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #141 Gepost op: 21 March 2014, 15:53:15 »
Fundering van de overkapping zal niks mee gedaan zijn lijkt me, dus zal het perron verlaagd zijn, gezien de fundering van de kap en de HWA. Zal denk ik iets van 15 cm of zoiets zijn gok ik.

Spoor verhoging is het zeker niet, gezien de fundering van de kap.


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Toen en Nu
« Reactie #142 Gepost op: 21 March 2014, 16:10:51 »
Interessante discussie.   ;D
Ik denk toch aan een spoorophoging. De perronwand is gemetseld en daar sloop je niet even 2 lagen vanaf. Spoor is volgens mij dus hoger gelegd. Of het is allemaal optisch bedrog...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #143 Gepost op: 21 March 2014, 20:41:22 »


Leuke verklaringen voorbij zien komen. De oplossing is dat het perron 'gewoon' iets is verlaagd. Dat de zichtbare perronwand gemetseld is, wil niet zeggen dat de onzichtbare wand dat ook is  ;). Op deze foto is te zijn dat aan die zijde gewoon prefab elementen staan. Dat maakt een kleine verlaging een stuk eenvoudiger.

Martijn

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2887
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Toen en Nu
« Reactie #144 Gepost op: 21 March 2014, 20:52:37 »
En over een poosje is alles weer anders, want ik meen dat er plannen zijn het gebouwtje op de achtergrond te slopen en hetspoor verder door te trekken.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 572
Re: Toen en Nu
« Reactie #145 Gepost op: 22 March 2014, 08:11:55 »
@ Romar.

Omhoog of omlaag. Dat weet ik niet. Maar het heeft te maken met het project P76. Alle perrons worden op dit moment aangepast aan de Europesche norm. Het perron moet voortaan 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf zijn. Alle nieuwe treinstellen worden zo gebouwd dat je dan "gelijkvloers" kan in en uit stappen.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #146 Gepost op: 22 March 2014, 16:42:59 »
Ook zo handig voor mensen in een rolstoel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Toen en Nu
« Reactie #147 Gepost op: 22 March 2014, 23:39:29 »
Nee handig voor NS! Hoeven ze nog minder service te verlenen!!

Tinus.

bleh

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Spoor N - DB - TP IV
Re: Toen en Nu
« Reactie #148 Gepost op: 23 March 2014, 14:52:03 »
Ik denk dat iemand in een rolstoel liever zichzelf helpt en naar binnen/buiten rolt, dan afhankelijk is van anderen. Dus gelijkvloerse instap is wel degelijk service. Of dat vrijwillig is van de ns is natuurlijk de vraag, gezien de hierboven aangehaalde europese regelgeving.
Met vriendelijke groet,

Christiaan

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #149 Gepost op: 28 March 2014, 18:44:40 »
Kleine variatie op het thema in de vorm van een toen en toen voor station Veenendaal-Centrum.


In 1990 is bruin nog een modekleur en die overheerst behoorlijk. Dat levert toch wel somber geheel op en het herfstweer helpt ook niet mee.


15 Jaar later is het station omgekwast in het wit en de blauwe raamstijlen van de wachtruimten moeten zorgen een vrolijke noot.

Overigens is er in die 15 jaar weinig veranderd aan de drukte op het station ;D

Martijn